Jump to content

Till alla som har problem med LASERN

Foo
 Share

Recommended Posts

Det är nu många som har fått problem med sin PS2:a, att den hackar när man sätter på den eller sätter i en CD skiva. Jag hade samma problem ooch det går att laga själv:

1 Öppna PS2:an, skruvarna sitter under fötterna

2 Lossa lite på en liten metall-spärr som håller fast CD-läsaren och lyft denna enhet mycket försiktigt.

3 Man kan nu se lasern som sitter på en skiva som ska snurra men vid fel snurrar den inte och behöver hjälp.

4 Tag en penna eller liknade och försök att sätta spetsen på själva "laser skivan" och snurra lite på den så att det hackar till lite.

5 Sätt ihop alltihop igen och starta

6 SPELA!!!!

Detta ska dock inte göras om du inte är säker på vad du gör och jag tar inga som helst ansvar för om det händer något olyckligt!! Varning: Apparaten måste vara avstäng och urpluggad!!!

Jag har lagat 3 PS2:or på detta sätt och alla fungerar prima!

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nu många som har fått problem med sin PS2:a, att den hackar när man sätter på den eller sätter i en CD skiva. Jag hade samma problem ooch det går att laga själv:

1 Öppna PS2:an, skruvarna sitter under fötterna

2 Lossa lite på en liten metall-spärr som håller fast CD-läsaren och lyft denna enhet mycket försiktigt.

3 Man kan nu se lasern som sitter på en skiva som ska snurra men vid fel snurrar den inte och behöver hjälp.

4 Tag en penna eller liknade och försök att sätta spetsen på själva "laser skivan" och snurra lite på den så att det hackar till lite.

5 Sätt ihop alltihop igen och starta

6 SPELA!!!!

Detta ska dock inte göras om du inte är säker på vad du gör och jag tar inga som helst ansvar för om det händer något olyckligt!! Varning: Apparaten måste vara avstäng och urpluggad!!!

Jag har lagat 3 PS2:or på detta sätt och alla fungerar prima!

skriv det i San andreas forumet..så blir nog dom glada.. ;)

hur kom du på att man skulle göra så där ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Jag provade att göra som han sa... men man måste vara VÄLDIGT försiktig för om det låsnar några kablar så är det kört... det låsnade en för mig men jag han sse vars den skulle vara så det ficksade sig.. men håll koll på vars allt ska vara...

Annars kan man rita ett schema över hela konsolen först!(om man orkar) eller så liksom lämnar man in sitt ps2 eller kan man ju göra det hemma osm ni gör.. men osm sagt man får vara försiktig! (har inte gjort det men funderar på att göra det)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost, men ingen kommer kolla om jag gör edit.

Jag har tagit loss 4 skruvar, och det är dom som sitter under fötterna, men det går ju inte att öppna ändå. >_< Kan någon säga hur man gör.

Vad i HELVETTE! Fan va sur man blir! Det ända man får ut av det här är sönderklämda fingrar! Du skulle ju fan kunna säga hur i helvette man öppnar också eller orkar du inte!?!

Redigerad av HOWHOW
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sorry för dubbelpost, men ingen kommer kolla om jag gör edit.

Jag har tagit loss 4 skruvar, och det är dom som sitter under fötterna, men det går ju inte att öppna ändå. >_< Kan någon säga hur man gör.

Vad i HELVETTE! Fan va sur man blir! Det ända man får ut av det här är sönderklämda fingrar! Du skulle ju fan kunna säga hur i helvette man öppnar också eller orkar du inte!?!

Det finns 8 skruvar, både under ALLA fötterna och de två "fötterna" i luften >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Okej. Nu har jag öppnat PS-maskinen, och ser på cd-luckan att där finns farlig strålning under. Är den farlig? Klart det är det, men om jag öppnar, pillar lite, stänger lär jag knappast dö?

Jag kan förresten tillägga mitt problem: Spelkonsolen börjar surra så fort man sätter på den eller sätter in en skiva. Spelet sätts inte igång. inget händer förutom att det surrar en massa och jag blivit livrädd då jag får för mig att det kommer bli stora repor i skivan.

Svara gärna fort, då jag håller på med det exakt just nu! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns två metalspärrar vad jag kan se, men de går ju inte att rubba!? En där fram, en liten en, och en stor bär bak.

och jag ber om ursäkt för att jag drar upp en gammal tråd och att jag dubbelpostade istället för att "edita".

Nao probblämm!! ^_^

Lossa först på metallflärpen på framsidan så att du kan se själva LASERN som hänger i "taket" på den "platta" som går att lyfta på lite när du lossar denna flärp.

Sedan tar du något och putter lite fram och tillbaks på denna platta (som lasern sitter på) och släng ihop hela alltihop igen. Sen kan du Kanske spela igen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor