Terrorysta Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Som en sistsa åtgärd har jag bestämt mig för att försöka göra något åt lasern själv, så min fråga är nu hur man öppnar ps2. Jag har inte lyckats hitta några skruvar eller liknande. // Terrorysta// Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Öppna inte PS2:an för allt i världen. Det är hur lätt som helst att ha sönder något, låt proffesionella killar göra det åt dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Aaaa, eller om man nu vill, som han just skrev i topicen, så vänder man på den och tar bort alla fyrkantiga gummiploppar. Under dom sitter ett gäng skrivar, vanligtvis 8, men på dom äldre 10. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terrorysta Skrivet 12 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 ah ok tack, tänkte mer kolla inte peta runt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bastard Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Som en sistsa åtgärd har jag bestämt mig för att försöka göra något åt lasern själv, så min fråga är nu hur man öppnar ps2. Jag har inte lyckats hitta några skruvar eller liknande. // Terrorysta// Det finns typ någon guide på internet, och den visar hur man öppnar sitt PS2.. Men jag skulle inte göra det själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LuNk4n Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Jag vill varna dig. Jag har ganska stora kunskaper i elektronik, och har lagat (och haft sönder) många elektriska prylar. När jag öppna min PS2 var det med förhoppningen att se om jag kunnde upptäcka var felet låg. Jag har lagat krångligare saker än en PS2'a, trodde jag. Efter att jag bara öppnat skiten så braka den ihop totalt - konstiga ljud, mystiska bildförändringar = totalkvaddad!! Det fina talsättet: "Om laserna har pajat är det billigare att köpa en ny maskin" stämmer verkligen. Så ta det lungt med hemelektroniken! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bastard Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Jag vill varna dig. Jag har ganska stora kunskaper i elektronik, och har lagat (och haft sönder) många elektriska prylar. När jag öppna min PS2 var det med förhoppningen att se om jag kunnde upptäcka var felet låg. Jag har lagat krångligare saker än en PS2'a, trodde jag. Efter att jag bara öppnat skiten så braka den ihop totalt - konstiga ljud, mystiska bildförändringar = totalkvaddad!! Det fina talsättet: "Om laserna har pajat är det billigare att köpa en ny maskin" stämmer verkligen. Så ta det lungt med hemelektroniken! Hör nu vad LuNk4n säger. Läs och lär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
reKan Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 (redigerad) En ny laserenhet kostar 1500 doleros så d är bara kasta skiten å köpa nytt PS2 Om du nu har tänkt köpa ny, så kan du ju lika gärna skruva upp den å pilla lite då du inte har nått att förlora. Loss me alla flatkablar å spraya elektronikrengöring. Redigerad 12 december, 2004 av reKan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terrorysta Skrivet 13 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 (redigerad) Jag måste bara säga att jag lyckades fixa mitt ps2 !!! Det jag gjorde var att ta bort lite damm från den där stången som laser grejen åker på. GRATTIS TILL MIG xD och tack för era tips. OBS! som sagt var jäääääävligt försiktiga när ni gör detta och det är absolut inte att rekomendera om du helt saknar kunskap Redigerad 13 december, 2004 av Terrorysta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
janne5050 Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 (redigerad) Jag måste bara säga att jag lyckades fixa mitt ps2 !!! Det jag gjorde var att ta bort lite damm från den där stången som laser grejen åker på. GRATTIS TILL MIG xD och tack för era tips. OBS! som sagt var jäääääävligt försiktiga när ni gör detta och det är absolut inte att rekomendera om du helt saknar kunskap Ursäkta mig lite, men kallar du det för kunskap om du inte ens klarade av och lokalisera skruvarna Hoppas PS2:an funkar bättre efter ingreppet iaf. Redigerad 13 december, 2004 av janne5050 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Jag har också öppnat upp mitt ps2. Det funkar inte alltid om man bara tar bort damm från stången, du måste ibland också "fetta in den". Det sitter fett på stången ibörjan, men när den är en två, tre år gammal så kan det sätta sig i en "klump" så lasern inte kan åka fram och tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
009 Me rätt o spela Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Kan någon snälla länka till en guide MED BILDER eller detaljerade instruktioner om hur man gör detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Gränd Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Själv fick man en PS2a i miniformat i julas & dom knäcker allt... lovar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigebo Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Själv fick man en PS2a i miniformat i julas & dom knäcker allt... lovar Har också den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DaVa Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Om man öppnar sin ps2 så gäller inte garantin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 5 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 januari, 2005 Ska jag leka glädjedödare....Fel Forum. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rob90 Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 (redigerad) Här är en bra guide om hur du ska göra Terrorysta: http://www.marcosmoreno.org/ps2/ps2.htm (Jag använde den när jag öppnade min PS2:a och den funkar bra nu ) Redigerad 6 januari, 2005 av rob90 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bear133 Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Om man öppnar sin ps2 så gäller inte garantin för den gäller nog efter tre år iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mickemannen Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Pilla bort "fötterna" och de andra små kvadraterna, där under sitter skruvarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Själv fick man en PS2a i miniformat i julas & dom knäcker allt... lovar Den är sämre!! Grafiken fungerar sämre på den lilla ps2:an + posten åvan, lite sent ute va!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts