Arman Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Nintendo har bestämt att grunda ett filmbolag där vi kan få se deras spel blir till film som Metroid (bestämt), The Legend of Zelda (hoppaaas!) och även Super Mario Bros. (remake såklart)... Källa: Coming Soon! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Ja hurra, alla vet ju hur bra spel blir som filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 (redigerad) Ja hurra, alla vet ju hur bra spel blir som filmer. Yeah. Come on. Mario Cart: The Movie Tror inte att det här kommer att bli något stort. Edit. Quoteade fel person Redigerad 12 december, 2004 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Metal Gear Solid: The Twin Snakes. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Kan ju bara hoppas på att dom går i konkurs väldigt...genast. Det sista världen behöver är väl skitfilmer baserade på spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Kan ju bara hoppas på att dom går i konkurs väldigt...genast. Det sista världen behöver är väl skitfilmer baserade på spel? Indeed. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 12 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 (redigerad) Skulle vilja se Gta Vice City Film.. Haha Redigerad 12 december, 2004 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Kan ju bara hoppas på att dom går i konkurs väldigt...genast. Det sista världen behöver är väl skitfilmer baserade på spel? Vad har du emot Nintendo-filmer? Metroid skulle spelas in av John Wu (han köpte i alla fall licensen för det för nåt år sen)! Nintendo gjorde en omröstning på sin sida, och kom därigenom fram till att Jessica Alba (från Dark Angel) bör spela Samus Aran. Metroid ska bli nåt i stil med Alien-filmerna har jag hört. Zelda kan bli hur bra som helst. Serien har alltid haft någorlunda bra story. Tänk er Sagan om Ringen, fast med Link i huvudrollen! Mariobros skulle däremot inte bli nån vidare hit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 13 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Vad har du emot Nintendo-filmer? Metroid skulle spelas in av John Wu (han köpte i alla fall licensen för det för nåt år sen)! Nintendo gjorde en omröstning på sin sida, och kom därigenom fram till att Jessica Alba (från Dark Angel) bör spela Samus Aran. Metroid ska bli nåt i stil med Alien-filmerna har jag hört. Zelda kan bli hur bra som helst. Serien har alltid haft någorlunda bra story. Tänk er Sagan om Ringen, fast med Link i huvudrollen! Mariobros skulle däremot inte bli nån vidare hit! Det är just det problemet till att varför inte en The Legend of Zelda-film har nämnts, den kan likna Sagan om Ringen-filmerna för mycket... Men jag tycker att The Legend of Zelda och Lord of the Rings är helt olika sagor förutom att det är fantasy och att Legolas (skogsalv) förknippas mycket med Zeldas Link som har lika knasiga öron som en alv... The Legend of Zelda handlar om en och samma person, Link hela vägen och att han ska rädda prinsessan från Ganondorf. Sagan om Ringen-däremot har många sub-handlingar som "kung" Aragorn... Men om ingen The Legend of Zelda-film kommer fram snart får jag börja resa mig upp... Jag skojar inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Det är just det problemet till att varför inte en The Legend of Zelda-film har nämnts, den kan likna Sagan om Ringen-filmerna för mycket... Men jag tycker att The Legend of Zelda och Lord of the Rings är helt olika sagor förutom att det är fantasy och att Legolas (skogsalv) förknippas mycket med Zeldas Link som har lika knasiga öron som en alv... The Legend of Zelda handlar om en och samma person, Link hela vägen och att han ska rädda prinsessan från Ganondorf. Sagan om Ringen-däremot har många sub-handlingar som "kung" Aragorn... Men om ingen The Legend of Zelda-film kommer fram snart får jag börja resa mig upp... Jag skojar inte... How dare you talk about an elves eares like that? .( ) Dom är ju cooliga. Vad menar du med "resa dig upp"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 13 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 How dare you talk about an elves eares like that? .( ) Dom är ju cooliga. Vad menar du med "resa dig upp"? Jaja, jag vet, dom är grymma... Det jag menade med resa mig upp är att jag kommer börja göra en egen Zelda-film... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Vad har du emot Nintendo-filmer? Samma sak som jag har emot Sony Playstation filmer eller Xbox filmer, alltså har jag något emot skitfilmer, film-baserade-på-spel filmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Sony Playstation filmer eller Xbox filmer Sluta särskriv godämit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 (redigerad) Sluta särskriv godämit. I will not tollerate this...ägg kaka, plant skola, sjuk syster, hög hus, mag dans. Daha, där får du något att fundera över, din råggryta!(O yeah, I went there!) Redigerad 13 december, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Sen när finns det dåliga filmer baserade på spel? Jag trodde att det var tvärtom, men sen är väl jag inte insatt i spelfilm (höhö ordvits) (särskriving följer) världen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Sen när finns det dåliga filmer baserade på spel? Jag trodde att det var tvärtom, men sen är väl jag inte insatt i spelfilm (höhö ordvits) (särskriving följer) världen... SMB, Tomb Raider, Final Fantasy m.fl. Tror det finns en film baserad på spel som jag tycker är bra, problemet är att jag inte kommer på vilken... :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 SMB, Tomb Raider, Final Fantasy m.fl. Tror det finns en film baserad på spel som jag tycker är bra, problemet är att jag inte kommer på vilken...:"> SMB vet jag inte vad det är Tomb Radier är väl en alldeles utmärkt film, med tanke på vad den fyller för syfte. Ska inte vara djupt direkt... Final Fantasy har jag sett, men den kommer jag ej ihåg, så inga kommentarer. Ev. bra film gjord på ett spel? Kan inte komma på vilken du kan mena... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Ev. bra film gjord på ett spel? Kan inte komma på vilken du kan mena... Nä, får helt enkelt sitta och fundera lite på vilken det är jag menar. Kanske är så att jag drömt. SMB vet jag inte vad det är Tomb Radier är väl en alldeles utmärkt film, med tanke på vad den fyller för syfte. Ska inte vara djupt direkt... Final Fantasy har jag sett, men den kommer jag ej ihåg, så inga kommentarer. SMB - Super Mario Bros btw: Bra film/dålig film = Väldigt subjektivt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Nä, får helt enkelt sitta och fundera lite på vilken det är jag menar. Kanske är så att jag drömt. SMB - Super Mario Bros btw: Bra film/dålig film = Väldigt subjektivt. Önska då inte en av världens bästa filmskapare i konkurs! Att du inte tänker se en film, innebär inte att den inte borde finnas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Måste bli en Zelda film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts