Funnylin Skrivet 12 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 december, 2004 Det har väl något med att IDG eller nåt som står för tidningarna i alla fall. Mediaströms elelr några blev uppköpta. Medströms dataförlag. Bröderna Lindströms förlag, Medströms Dataförlag, Milvus Förlag och moderbolaget Medströmsbolagen slås ihop till en koncern och tar namnet Hjemmet Mortensen. Och jo, det har ryktats om nedskärningar och liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rejtan Skrivet 16 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2004 Han har lämnat, han var inte med i senaste PC Gaymer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2004 Hemskt om Pefsin blir chefredaktör och bestämmer recensionerna endast Red Alert eller något sådant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 16 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2004 NOOOOO!! jag har hängt med allt i PCgamer (deltagit i alla tävlingar, skrivit min månadliga brev till red. osv.) sen 1998 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 16 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2004 Han har lämnat, han var inte med i senaste PC Gaymer. (:!!! Ehm, jo han var med i senaste PC Gamer! Senaste PC Gamer gick i tryck innan han sa upp sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 25 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Från PCG's forum: Tar du över efter Jocke nu Mats? Nej, det gör jag inte. Hade gärna gjort det, men jag har blivit friställd, eller vad man nu ska kalla det, och jobbar min sista dag den 24:e december. Förmodligen kommer jag att vara kvar i branschen, närmare än ni tror, men det kan jag inte bekräfta förrän nästa vecka någon gång, eller kanske i januari. Jag följer inte med Jocke någonstans (såvitt jag vet just nu i alla fall ). Jag fick beskedet för tre månader sedan, och Jocke och SuperPLAY-gänget sade upp sig två månader efter det. Anledningar och sådant tänker jag inte gå in på, det är heller inte viktigt just nu. Det lutar i alla fall åt att jag blir kvar på Hjemmet Mortensen (det företag Medströmsförlagen slås ihop till vid årsskiftet), men mer om det senare . Visst, men av (antagligen missriktad) lojalitet tänker jag inte gå in på spelet bakom allt det här. Det som faktiskt har hänt är att jag och Lotta sades upp för tre månader sedan, officiellt på grund av arbetsbrist, står det i mina papper. För en månad sedan sade Jocke och alla SuperPLAY-redaktörer utom Tommy upp sig, och det är där vi står just nu. Eftersom inget är definitivt klart för någon av oss vill vi inte spekulera i onödan. Jag skulle gärna fortsätta göra PCG - har ju trots allt varit med och format tidningen i tre år nu, så det är lite som att överge sitt barn ute i skogen - men jag kan inte ta över chefredaktörsjobbet (det är tillsatt) och har inte fått något annat erbjudande jag kan acceptera från det hållet. Tyvärr. Kan inte tala för Jocke, men jag har fått flera erbjudanden, varav ett var omöjligt att leva på och det andra var OK. Jag har valt det sistnämnda, men tänker inte avslöja vad det är förrän vi är klara med förhandlingar och sånt. Jag måste ju ha min sexsiffriga . Både Joakim Bennet och Mats Nylund försvinner alltså från PC Gamer! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 OMG! Detta var inte roligt, snart drar väl Kraftling också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 27 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2004 Och självklart händer alltid sånt efter att man nyss förnyat sin prenumeration på PCG med 2 år Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 27 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 december, 2004 Och självklart händer alltid sånt efter att man nyss förnyat sin prenumeration på PCG med 2 år Hehe...otur. Tror min prenumeration går ut i April, är inte helt säker på om jag ska förnya, men blir det inga stora förändringar göra jag troligen det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
razztheazz Skrivet 29 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2004 Han har lämnat, han var inte med i senaste PC Gaymer. hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 29 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2004 (redigerad) hehe Det var väll onödigt? Förövrigt himla trist att dom avgår :'( Redigerad 29 december, 2004 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 10 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 januari, 2005 Fick idag numret där både Nylund och Bennet i sina krönikor tackar för sig...usch nu känns det så verkligt, och sorgligt. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2005 Uppdatering: Vad hände med alla avhoppade redaktionsmedlemmar? Tidigare redaktören på PC Gamer Mats Nylund gick ju över till Super Play, men vad hände med resten? Det visade sig att ryktena stämde, dom har faktiskt gått ihop och ska starta en egen tidning vid namn Reset, ingen inriktning utan en multiplattforms tidning! http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...p?version=41259 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2005 Angående det nya PC Gamer numret så var det inte lika bra som det innan Nu var det bara 4 st recensenter och 18 sidor av tdiningen bestod av en HL2 guide . Dessutom var det Anders Gustafsson som skrev den artikel Pefsin brukar skriva, mja mja man får väl hoppas att nästa nummer blir bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2005 Angående det nya PC Gamer numret så var det inte lika bra som det innan Nu var det bara 4 st recensenter och 18 sidor av tdiningen bestod av en HL2 guide . Dessutom var det Anders Gustafsson som skrev den artikel Pefsin brukar skriva, mja mja man får väl hoppas att nästa nummer blir bättre. Pefsin har aldrig skrivit en artikel. Han skriver bara krönikor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 4 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 februari, 2005 Amen menjmja, öh,allts.. För mig är det samma sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 5 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2005 Gissela drog ju också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 5 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2005 Ja hon var ju inte med och recenserade så man undrade vart hon tatt vägen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 5 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2005 Uppdatering: Vad hände med alla avhoppade redaktionsmedlemmar? Tidigare redaktören på PC Gamer Mats Nylund gick ju över till Super Play, men vad hände med resten? Det visade sig att ryktena stämde, dom har faktiskt gått ihop och ska starta en egen tidning vid namn Reset, ingen inriktning utan en multiplattforms tidning! http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...p?version=41259 Åååhhh... jag sitter här och trummar med fingrarna...SKA jag eller ska jag INTE förlänga prenumerationen på Super Play.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 5 februari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 februari, 2005 Ja hon var ju inte med och recenserade så man undrade vart hon tatt vägen Enligt Kraftling skulle hon över och skriva för Reset! (Eller var det Super Play?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts