Jump to content

PC Gamer tappar Chefredaktör

Funnylin
 Share

Recommended Posts

http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...p?version=37592

Kanske en gammal nyhet som många redan vet om, men eftersom jag låg lite efter kanske det finns andra?

Bennet lämnar PC Gamer :'(

Och såklart för er som läser Super Play

Utöver Joakim Bennet lämnar Super Plays chefredaktör Tobias Bjarneby och redaktörerna Martin Johansson och Thomas Wiborgh Medströms, som numera går under namnet Hjemmet Mortensen.

Ett hårt slag i magen för Svensk speljournalistisk. En sprucken mjälte är den positiva utgången.

Hej på er,

Det som är sagt stämmer, men tyvärr kan jag inte säga något mer just nu, vare sig om situationen som den är nu eller om framtiden.

Sorry. men ni kommer inte att sväva i ovisshet för all framtid.

:'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var min första tanke, att de ska göra nåt ihop.

mm...Antagligen något Xbox magasin eller annat tragiskt. Synd, undrar vem som tar över posten som chefred...Björlin el Nylund? Min personliga favvo är ju dock Pefsin, så man kan ju alltid hoppas att Mister Fiktiv Person himself gör en bejublad återkomst!

Edit: Får man enligt lagen ha en fiktiv person som ytterst ansvarig för en tidning? :teehee:

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad blir det kvar av SuperPLAY, då? Om Mange, Bjarneby och Wiborgh drar så är det ju inga bra killar kvar. Jonas Andersson har ju sedan länge slutat recensera, något som en hel värld grämer sig åt (i alla fall jag...). Jag såg faktiskt Jonas på Liseberg i fjol. Han hade shorts, hawaii-skjorta och "Vice City"-t-shirt. :teehee:

Ett gemensamt projekt? Är Bennet X-Box-spelare? Ush...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så han skall bara lägga sin legendariska karriär som PC-spelare på en mörk, undangömd hylla och låta PCGamer förfalla likt SuperPLAY gjort sedan 1992?

Jo han lämnar ju PCG. Men Xbox tidningen är bara lösa rykten och teorier. Hoppas själv på att deras "projekt" involverar en tv och ett program...ett Tv-program(Körde inte 4:an igång någon ny "ungdomskanal" snart...dom kanske vill satsa på ett kvaletativt spelprogram, den som lever får se).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo han lämnar ju PCG. Men Xbox tidningen är bara lösa rykten och teorier. Hoppas själv på att deras "projekt" involverar en tv och ett program...ett Tv-program(Körde inte 4:an igång någon ny "ungdomskanal" snart...dom kanske vill satsa på ett kvaletativt spelprogram, den som lever får se).

Tvivlar dock starkt på att TV4:s "ungdomssatsning" kommer föda någonting som ens när man kisar kan likna kvalitativt. Det allra bästa hade varit i public service. Kontroll är faktiskt okej numera, men så långt ifrån allt vad PCGamer och SuperPLAY står för.

Som sagt, den som lever får se...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tvivlar dock starkt på att TV4:s "ungdomssatsning" kommer föda någonting som ens när man kisar kan likna kvalitativt. Det allra bästa hade varit i public service. Kontroll är faktiskt okej numera, men så långt ifrån allt vad PCGamer och SuperPLAY står för.

Som sagt, den som lever får se...

Nä du har nog helt rätt i fråga om 4:ans "kompetensnivå". Fast å andra sidan har jag inte sett ett enda bra spelprogram på Svensk television. Kontroll förstörs väl till stor del av Alexander "Jag vill inte vara här, men jag fick inget bättre jobb" Hammarlöf(?). Plus dom sketna kändisrepotagen, eller va fan man ska kalla skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gameplay var bäst (det går inte nu mer) men det gick på TV4+ för ett tag sen och det var jätte bra dom pratade alltid om nya spel som kom ut på marknaden och gavdet betyg. Dessutom prata dom också om lite tävlingar i spel som CS har ju mycket tävlingar sånt e kul. Kontroll harb ra saker ibland men mycket skit som tex. Dom pratar om gamla spel som att Nitndo stämde någon för att dom härmat super mario det bryr vi oss inte om!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gameplay var bäst (det går inte nu mer) men det gick på TV4+ för ett tag sen och det var jätte bra dom pratade alltid om nya spel som kom ut på marknaden och gavdet betyg. Dessutom prata dom också om lite tävlingar i spel som CS har ju mycket tävlingar sånt e kul. Kontroll harb ra saker ibland men mycket skit som tex. Dom pratar om gamla spel som att Nitndo stämde någon för att dom härmat super mario det bryr vi oss inte om!

Gameplay var ett direktöversatt Engelskt magasin. Så jag tror inte man kan kalla det Svenskt. Men visst om man räknar in det så var det det bästa som gått hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://www.dagensmedia.se/mallar/dagensmed...p?version=37592

Kanske en gammal nyhet som många redan vet om, men eftersom jag låg lite efter kanske det finns andra?

Bennet lämnar PC Gamer :'(

Och såklart för er som läser Super Play

:'(

Det har väl något med att IDG eller nåt som står för tidningarna i alla fall. Mediaströms elelr några blev uppköpta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor