Benny_Z Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Snart kommer det nya ps2 portable eller PSP som de heter ut i sverige ... den verkar vara skit grym.. den er nästan ut som en gameboy advance ska kanske köpa det...vet inte... här är lite fakta om den på engelska..... :"> PSP CPU Core MIPS R4000 32-bit core 128-bit bus 1-333MHz (1.2V) 8MB eDRAM main memory 2.6Gbps bus bandwidth FPU, VFPU (2.6 billion flops) 3D graphics extended instructions I Cache, D Cache PSP Media Engine MIPS R4000 32-bit core 128-bit bus 1-333MHz (1.2V) 2MB eDRAM submemory I-Cache, D-Cache 90nm CMOS PSP Graphics Core 1-166MHz (1.2V) 256-bit bus 2MB eDRAM (VRAM) 5.3Gbps bus bandwidth 664 million pixels per second pixel fill rate 3D curved surface and 3D polygon engine Support for compressed textures, hardware clipping, morphing, bone, tessellation, bezier, b-spline (NURBS) Maximum of 33 million polygons per second 24-bit full color (RGBA) Sound Core VME (Virtual Mobile Engine) Reconfigurable DSP 166MHz (1.2 V) 128-bit bus 5 giga operations per second CODEC capabilities 3D sound, 7.1 channels Synthesizer, effecter, and other abilities ATRAC3 plus, AAC, MP3 for audio Media UMD (Universal Media Disc) 60mm-diameter disc 660nm laser diode 1.8GB capacity (dual-layered disc) 11Mbps transfer rate AES crypto system Unique disc ID Shockproof Regional code system Parental lock system Repeat ordering system Other Specifications 16:9-format widescreen TFT LCD (480x272 pixels, 24-bit full color) MPEG4 AVC decoder Wireless LAN (802.11) IrDA (Infrared Data Association) USB 2.0 Memory Stick AV in/out Stereo headphone out Lithium ion battery Expansion port Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 härlig! vilka spel kommer till den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Playstation Portable, inte Playstation 2 Portable... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 hur bra blir kvaliten på spelen? jag menar i grafiken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 hur bra blir kvaliten på spelen? jag menar i grafiken Rätt bra för att vara bärbar. Typ som Nintendo 64 grafik. Metal gear solid: Acid kommer till det så det gör nog att jag skaffar det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Rätt bra för att vara bärbar. Typ som Nintendo 64 grafik. Metal gear solid: Acid kommer till det så det gör nog att jag skaffar det. Har läst att Nintendo DS grafik kan jämföras med N64. Men PSP är mycket kraftigare än DS och grafiken är nästan lika bra som PS2. Längtar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Har läst att Nintendo DS grafik kan jämföras med N64. Men PSP är mycket kraftigare än DS och grafiken är nästan lika bra som PS2. Längtar!!! Grafiken är något sämre än PS2ans, men mycket bättre än PSXs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 (redigerad) Den ska vara komatibel med ps2ans spel (hoppas jag).. 2 dagar kvar (inte här i sverige) Grymt spel till psp: http://www.eagames.com/redesign/games/psp/nfsur/home.jsp Redigerad 10 december, 2004 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Jag ska lätt köpa en sån raring... Jag måste ju ha Metal Gear Acid Grafiken är som sagt lite sämre än PS2 men mycket bättre än N64 och PSX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Hmmm.... Kanske önksa sig i julklapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Den ska vara komatibel med ps2ans spel (hoppas jag).. finns inte en chans att den kommer vara det, för det första skulle Sony förlora på det (antagligen, eftersom att man då inte längre egentligen behöver något ps2), och dessutom skulle den bli alltför dyr att tillverka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Hmmm.... Kanske önksa sig i julklapp. PSP släpps i Sverige år 2005. Det är synd, den hade varit en perfekt julklapp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 (redigerad) finns inte en chans att den kommer vara det, för det första skulle Sony förlora på det (antagligen, eftersom att man då inte längre egentligen behöver något ps2), och dessutom skulle den bli alltför dyr att tillverka Nej, jag förstod det.. 1 dag kvar (inte i Sverige) Redigerad 11 december, 2004 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Ni vet att MGS: Acid knappt har någon handling. Den fortsätter inte handlingen på något sätt. Så man behöver inte köpa det. Om man inte vill lira den tråkiga hoppa 1 ruta i taget klicka på vakten välj "skjut i menyn" stilen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Ni vet att MGS: Acid knappt har någon handling. Den fortsätter inte handlingen på något sätt. Så man behöver inte köpa det. Om man inte vill lira den tråkiga hoppa 1 ruta i taget klicka på vakten välj "skjut i menyn" stilen.. Jo, jag vet... men jag måste ändå ha det, Det är ju trots allt ett MG-spel och huvudpersonen är ju Snake Det verkar ändå ganska intressant, det är ju nåt helt nytt Det heter inte MGS Acid Det heter Metal Gear Acid... inte Solid Dessutom kommer ju Medievil och Ape Escape till PSP, dem måste man ju ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Värkar grymt, men jag är ju en nintendo-kille så Nintendo DS kommer först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Benny_Z Skrivet 11 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 (redigerad) min pappa var i japan i november och alla ungar hade såna psp och han ville inte köpa den till mig för jag köpte ps2 mini 2 dagar innan han åkte han sa att Grand Turismo 4 fanns till den...grafikan var lika bra som på PS2 enligt honom..men vad vet han Redigerad 11 december, 2004 av Benny_Z Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Invictus Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 min pappa var i japan i november och alla ungar hade såna psp och han ville inte köpa den till mig för jag köpte ps2 mini 2 dagar innan han åkte han sa att Grand Turismo 4 fanns till den...grafikan var lika bra som på PS2 enligt honom..men vad vet han ehhh...PSP börjar säljas i Japan imorgon (12 December), så antagligen ljuger du eller så kanske din farsa sett en tv-rekam där nån unge lirar PSP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 PSP har ju haft problem med batteritiden....om det förbättras så blir nog PSP ett bra köp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 (redigerad) Playstation Portable, inte Playstation 2 Portable... Ok? På bilden står det Ps2 iaf Tycker jag det ser ut som,... fast, om man gämnför första P:et med "2" an så ser jag Redigerad 11 december, 2004 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts