skribb Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 FTP är lugnt bäst, efter det; DC. Det tycker du ju bara för att du har tillgång till scene ftps och 0day ftps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 (redigerad) Vad bygger tekninken på? Eller hur funkar det? Det är en bittorrentclient. använder inget program.... använder en sidaDet är en bittorrenttracker ljushuvud. Redigerad 10 december, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Geek Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Använder dc som helt klart är det bästa.... Är det någon som använder Limewayer eller vad det heter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 (redigerad) Note till alla som postar länk till pirathamnen: IDIOTER!!!!!! GÅR NI UT FÖR ATT FÅ TOPICEN LÅST ELLER?!?!?!?! Dom där sidorna har inget olaglit material på sin sida. Dom hostar bara text-filer, rent tekniskt. Bara min tolkning. This raises the question of the reach of Swedish and European copyright law. It is the opinion of us, and the Swedish Supreme Court, that information about WHERE to obtain copyrighted material, which is the case with Bit Torrent, is not illegal. The '.torrent' files that are offered for download at the site in question contain nothing more than hash and checksum information. How this information could, in itself, possibly be an infrigement of your copyright is beyond us and apparently the Swedish legal system agrees. Från PirateBay. Tryck på Legal Threats. Redigerad 10 december, 2004 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Dom där sidorna har inget olaglit material på sin sida. Dom hostar bara text-filer, rent tekniskt. Bara min tolkning. Från PirateBay. Tryck på Legal Threats. Men om man länkar till tpb så länkar man automatiskt till warez. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Men om man länkar till tpb så länkar man automatiskt till warez. Japp, det spelar ingen roll vad det står på Legal Threats. Det är reglerna på forumet som gäller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Använder dc som helt klart är det bästa.... Är det någon som använder Limewayer eller vad det heter? Jag har provat Lime Wire, inte vidare imponerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 jag använder oDC och Limewire inget problem på Limewire tycker jag . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
siggge Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Använder mest DC++ och BitTorrent.. När det är BT så brukar jag tanka från pirathamnen.. Kör även med Kazaa Lite++, men det är bara om jag ska ha nån låt.. Förresten: Är det tillåtet att prata om detta? Ingen har ingripit än, men förr fick man ju inte ens skriva Kazaa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Förresten: Är det tillåtet att prata om detta? Ingen har ingripit än, men förr fick man ju inte ens skriva Kazaa Programen är lagliga. Men tyst om vart ni laddar ner, så ska vi nog...ehm...äh. Vote(Or whatever): Azerus och Shareaza. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Det tycker du ju bara för att du har tillgång till scene ftps och 0day ftps. Självklart. Det är en hake med FTP... Det är (nästan) useless utan kontakter. Men du skulle väl inte tycka om godis utan smak? Men med smak... muuums. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Skulle nog säga BitTorrent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 låst ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 låst ? Varför skulle den? Det är inte emot reglerna att snacka P2P program? Bara att snacka warez, Warez är saker som är licenserade och Säljs i butik för pengar och får för övrigt inte skickas ut över Internet för utvecklarna, t.ex. program, spel och filmer. P2P programmen är dock inte olagliga, via P2P program skickar man ofta ut sina egna låtar, filmer... även många OpenSource / PublicBeta versioner av spels givs ut via P2P program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Ares Lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dr. Albino Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 torrents går segt Sitter på rar ONLY hubbar istället.. Där har du det absolut bästa.. (DC alltså) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 torrents går segt Sitter på rar ONLY hubbar istället.. Där har du det absolut bästa.. (DC alltså) Torrents går inte segt. Så länge det ör en populär torrent så går det fort som in i helvette. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dr. Albino Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Torrents går inte segt. Så länge det ör en populär torrent så går det fort som in i helvette. Nej. nforce, suprnova, tpb.. Allt går segt.. Sitter på mina privata 100mbit rar only hubbar på DC istället.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 torrents går segt Sitter på rar ONLY hubbar istället.. Där har du det absolut bästa.. (DC alltså) Hur snabbt går de då? Tar man en torrent med många seedare så går det jävlans fort. Jag fick polarexpressen på tre timmar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Hur snabbt går de då? Tar man en torrent med många seedare så går det jävlans fort. Jag fick polarexpressen på tre timmar jag brukar endast komma upp i ~150kB/s med torrents, på en bra DC-hubb (har en för bbb's kunder) kommer jag ibland upp i över 900kB/s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts