Terrorysta Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Jag vet att det finns 100-tals liknande trådar men jag bryr mig inte så flama på om ni nu vill, men jag är så jävla förbannad eftersom jag nu inte kan spela GTA SA ^_^ Så nu till problemet...så fort jag sätter i en skiva (har testat 4 olika med samma resultat) det som händer är att det bara låter ett hackande ljud och inget händer. Jag har funderat på att köpa en s.k rengöringskiva men eftersom min ps2 inte kan läsa gta eller nån annan skiva så e jag inte säker på att den kan läsa rengöringskivan heller! Är mycket tacksam för svar (OBS! har den gamla versionen av ps2, köpt -03) ///Terrorystan :'( /// Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Exakt så blev det för mig och min gamla PS2 det var en 30004 jag fick min bytt till en 50004 och sen har allt fungerat så bra som det bara går Men har du garanti kvar? Jag har skrivit om min händelse i en annan tråd jag tänker inte leta upp den själv.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terrorysta Skrivet 8 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Jag tror jag läste din tråd, läste igenom alla trådar men hittade inte riktigt svar på min fråga. Min garanti har nog gått ut där jag köpte min ps2 så är det bara 1 år på elektronik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Gränd Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 samma situation här... har prövat ALLT (& ja jag menar det) för att den ska fungera men inte funkar 'en längre och de gör mig :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Beaver Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Bästa du kan göra är väll att kontakta Sony. Vad de ska göra vet jag inte, i bästa fall ersätta dig. Du har ju trotts allt betalat pengar för att få en fungerande vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bastard Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Jag vet att det finns 100-tals liknande trådar men jag bryr mig inte så flama på om ni nu vill, men jag är så jävla förbannad eftersom jag nu inte kan spela GTA SA Så nu till problemet...så fort jag sätter i en skiva (har testat 4 olika med samma resultat) det som händer är att det bara låter ett hackande ljud och inget händer. Jag har funderat på att köpa en s.k rengöringskiva men eftersom min ps2 inte kan läsa gta eller nån annan skiva så e jag inte säker på att den kan läsa rengöringskivan heller! Är mycket tacksam för svar (OBS! har den gamla versionen av ps2, köpt -03) ///Terrorystan :'( /// Exakt samma grej hände mig för ett tag sen i augusti, det hackade, och inget hände.. Version 30004.. Så jag köpte en ny, 50004.. och den fungerar Du kan ju, om du har pengar, köpa den nya Slimmade versionen..Den lilla. Hm, det är nog inte värt att köpa en rengöringsskiva, fast jag vet inte.. Prova och se! Annars råder jag dig till att köpa den nya versionen av PS.. PSTwo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fisken_91 Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 detta hände faktiskt mejj oxå, de hackde och sen funkade de inte, men efter att i panik ha startat om mitt ps2 kanske 5 gånger så funkade de faktiskt, vet ej om de e samma problem..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bastard Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 detta hände faktiskt mejj oxå, de hackde och sen funkade de inte, men efter att i panik ha startat om mitt ps2 kanske 5 gånger så funkade de faktiskt, vet ej om de e samma problem..? Jag hade inte det felet, jag har försökt att starta om osv, men det fungerar ändå inte.. Men men, jag har köpt ett nytt i alla fall.. Värre är det ju för Terrorysta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
reKan Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Finns ju att köpa en ny lasermodul om d är den d är fel på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Terrorysta Skrivet 8 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Tack för era svar, jag börjar redan få abstinensbesvär efter 6h utan gta. Det blir till att gå och köpa en sån där skiva imorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 Terrorysta, Är din PS2:a under 24 månader a.k.a. 2 år så har du lagen på din sida! Jag bytte min som var 18 månader gammal till en spliz ny! *iba de snikna jävlarna vägrade först men jag tog kontakt med Konsumentombudsmannen (phuu, långt ord) så det ornade det sig! Först försökte de laga det men det sket sig så jag fick en ny! Snacka med din återförsäljare så ska det orna sig! Vet inte var du bor men nummret till komunens konsum.... finns på www.konsumentverket.se eller www.hitta.se eller www.eniro.se eller ring 118118 eller 118100 och sist men inte minst (men kanske jobbigast) Telefonkatalogen! Lycka till kompis! Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 Det var samma som hände för det flesta här med en 30004o ch jag vet hur man lagar den själv , orkar inte skriva det igen men det står i en annan topic som jag skapade när min gick sönder.... ....SÖK!!!!!.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 Har samma problem. Fast GTA:SA har funkat bra. Vice City fick jag försöka starta ett antal gånger innan det gick. Största problemet för mig är att spel på PS2 skivor nästan ALDRIG funkar utan bara spel på DVD skivor. T ex när jag höll på att spela genom mitt Stål-Kalle spel så tog det mig över en timnme att få det att starta medans t ex Silent Hill 3 gick utan problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 FAN! Mitt ps2 har också slutat fungera! JÄVLA PISSHELVETESKIT! Jag skulle ge det till min lillesyrra i julklapp, men det kan jag tydligen glömma! FAN! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 Den sk. tvättskivan som finns att köpa skall gå att spela hur smutsig din lins än är! Prova att köra en sån grabbar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LuNk4n Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 Jag kan bara hålla med Vice24. För några dagar sedan pajade alla mina saker - inget fungerar. Så ikväll blir det till att köpa den nya, tunna, PS2'an eftersom min gammla PS2'a är över två år. Men du skriver att du köpt din 2003, och det betyder att det gått mindre än två år - man har två års garanti på saker man köpt, om felet är ett produktionsfel. Låter det konstigt? Gör såhär: Gå in på denna sida - http://www.konsumentvagledare... Fyll i var du bor, så får du upp ett nummer som du kan ringa. Det nummret går till en person som kallas konsumentrådgivare. Och denne kommer hjälpa dig med allt - Rådgivning, företagskontakt m.m. Problemet är, att efter sex månader så är det du som skall bevisa att det är ett produktionsfel på basenheten. Jag är verkligen skitrutten på att förklara saker. Men kontakta rådgivaren så hjälper dom dig till rätta. Lycka till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
009 Me rätt o spela Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 Jag har ett annat problem, min sa cd har fått en pytteliten repa som görr att skiten hackar med jämna mellanrum speciellt när man går in och ut från hus, framförallt Well stacked pizza. Jag har till och med fått starta om den ett par gånger. Det mest konstiga är dock att en massa andra spel som är typ 8 gånger repigare funkar utan problem. Så jag undrar om någon annan haft samma problem? Jag har redan testat att tvätta den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 samma här, innan mitt ps2 kraschade... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
009 Me rätt o spela Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 låter olycksbådande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 9 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 december, 2004 ja... låt inte din ps2 stå igång mer än tre timmar! då hakar allt upp sig och går åt he***te Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts