Jump to content

Då var det slut på det roliga...

Share

Recommended Posts

Jag vet att det finns 100-tals liknande trådar men jag bryr mig inte så flama på om ni nu vill, men jag är så jävla förbannad eftersom jag nu inte kan spela GTA SA ^_^ ^_^

Så nu till problemet...så fort jag sätter i en skiva (har testat 4 olika med samma resultat) det som händer är att det bara låter ett hackande ljud och inget händer.

Jag har funderat på att köpa en s.k rengöringskiva men eftersom min ps2 inte kan läsa gta eller nån annan skiva så e jag inte säker på att den kan läsa rengöringskivan heller!

Är mycket tacksam för svar (OBS! har den gamla versionen av ps2, köpt -03)

///Terrorystan :'( ///

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det finns 100-tals liknande trådar men jag bryr mig inte så flama på om ni nu vill, men jag är så jävla förbannad eftersom jag nu inte kan spela GTA SA :P;)

Så nu till problemet...så fort jag sätter i en skiva (har testat 4 olika med samma resultat) det som händer är att det bara låter ett hackande ljud och inget händer.

Jag har funderat på att köpa en s.k rengöringskiva men eftersom min ps2 inte kan läsa gta eller nån annan skiva så e jag inte säker på att den kan läsa rengöringskivan heller!

Är mycket tacksam för svar (OBS! har den gamla versionen av ps2, köpt -03)

///Terrorystan :'( ///

Exakt samma grej hände mig för ett tag sen i augusti, det hackade, och inget hände.. Version 30004.. Så jag köpte en ny, 50004.. och den fungerar ^_^

Du kan ju, om du har pengar, köpa den nya ^_^ Slimmade versionen..Den lilla.

Hm, det är nog inte värt att köpa en rengöringsskiva, fast jag vet inte.. Prova och se! Annars råder jag dig till att köpa den nya versionen av PS.. PSTwo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

detta hände faktiskt mejj oxå, de hackde och sen funkade de inte, men efter att i panik ha startat om mitt ps2 kanske 5 gånger så funkade de faktiskt, vet ej om de e samma problem..?

Jag hade inte det felet, jag har försökt att starta om osv, men det fungerar ändå inte.. Men men, jag har köpt ett nytt i alla fall.. Värre är det ju för Terrorysta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Terrorysta, Är din PS2:a under 24 månader a.k.a. 2 år så har du lagen på din sida!

Jag bytte min som var 18 månader gammal till en spliz ny!

*iba de snikna jävlarna vägrade först men jag tog kontakt med Konsumentombudsmannen (phuu, långt ord) så det ornade det sig!

Först försökte de laga det men det sket sig så jag fick en ny!

Snacka med din återförsäljare så ska det orna sig!

Vet inte var du bor men nummret till komunens konsum....

finns på www.konsumentverket.se eller www.hitta.se eller www.eniro.se eller ring

118118 eller 118100 och sist men inte minst (men kanske jobbigast)

Telefonkatalogen!

Lycka till kompis!

Vice

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har samma problem. Fast GTA:SA har funkat bra.

Vice City fick jag försöka starta ett antal gånger innan det gick. ;)

Största problemet för mig är att spel på PS2 skivor nästan ALDRIG funkar utan bara spel på DVD skivor. :D

T ex när jag höll på att spela genom mitt Stål-Kalle spel så tog det mig över en timnme att få det att starta medans t ex Silent Hill 3 gick utan problem. :D

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan bara hålla med Vice24.

För några dagar sedan pajade alla mina saker - inget fungerar.

Så ikväll blir det till att köpa den nya, tunna, PS2'an eftersom

min gammla PS2'a är över två år.

Men du skriver att du köpt din 2003, och det betyder att det

gått mindre än två år - man har två års garanti på saker

man köpt, om felet är ett produktionsfel. Låter det konstigt?

Gör såhär:

Gå in på denna sida - http://www.konsumentvagledare...

Fyll i var du bor, så får du upp ett nummer som du kan ringa.

Det nummret går till en person som kallas konsumentrådgivare.

Och denne kommer hjälpa dig med allt - Rådgivning, företagskontakt m.m.

Problemet är, att efter sex månader så är det du som skall

bevisa att det är ett produktionsfel på basenheten.

Jag är verkligen skitrutten på att förklara saker. Men kontakta

rådgivaren så hjälper dom dig till rätta.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har ett annat problem, min sa cd har fått en pytteliten repa som görr att skiten hackar med jämna mellanrum speciellt när man går in och ut från hus, framförallt Well stacked pizza. Jag har till och med fått starta om den ett par gånger. Det mest konstiga är dock att en massa andra spel som är typ 8 gånger repigare funkar utan problem. Så jag undrar om någon annan haft samma problem? Jag har redan testat att tvätta den. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor