Tigerr Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 finns topics om vad folk önskar sig i julklapp, vad som kan vara bra att ge bort.. vilken juldryck som är godast och vilket julgodis som är bäst. ..själv tycker jag att julmust och lussekatter+julskum är väldigt gott.. men nu tycker jag att det är dags att ta reda på lite traditioner inför och under julen sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Julgran är traditio hos oss nej men ärligt.. I dunno Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Vi har altis haft julgran. Ibland pepparkakshus. Dock gör vi aldrig det själva. "Julgodis" blir det ju en hel del av, och lussekatter. Julen måste vara det minst nyttiga lovet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Vi har altis haft julgran. Ibland pepparkakshus. Dock gör vi aldrig det själva. "Julgodis" blir det ju en hel del av, och lussekatter. Julen måste vara det minst nyttiga lovet. Mmmm håller med.... själv köper jag en "ALLADIN" asså choklad ask och julgran har alltid funnits här.. Pepparkaks hus lärde min mamma göra förra året.. Man ska ju smälta socker vi har alltid försökt o limma i hopp det med "Den vita krämen" man får receptet på.. " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Kalle anka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Kalle anka. Men det är så tragisk att Arne har slutat :'( . Men somsagt Kalle hör ändå till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Ja vafan dem borde spela in Arne och köra varje år, hellre det än den jävla bitchen som var förra året Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 (redigerad) Viktigaste traditionerna med julen : 1. Julprogramet, kl 1 va? fd med Arne 2. Jul middag med dom släckt och vänner som kunde komma 3. Jul-prat och fika stund 4. Julklapps utdelningen 5. Lussekatter 6. Knäck 7. Mammas Punch-rosor Och så i ordning också EDIT: Mikolan: Ja,.. vi startar en namninsamling och skickar till svt,.. för nån stans måste dom väll ha dom inspelat? Redigerad 7 december, 2004 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Julgran. Pepparkakshus (detta år blir det globen). Kalle Anka. Något som jag har glömt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Men det är så tragisk att Arne har slutat :'( . W0rd på det! :'( Julen är inte som förr utan Arne Weise. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 W0rd på det! :'( Julen är inte som förr utan Arne Weise. Vem fan vill ha en drogad gubbe i Tv-rutan? Han var ju helt borta senaste gången. *Springer och gömmer sig* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 kalle anka sög juh... de klipper bort en massa och så är det en gubbe som säger istället för kalle.... HÄLGERÅN!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Min tradition: Att försöka övertyga Morsan och Farsan om att traditioner är dumma, och att man inte bör fira jul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 kalle anka sög juh... de klipper bort en massa och så är det en gubbe som säger istället för kalle.... HÄLGERÅN!!! Det har alltid varit en gubbe som snackar istället för Kalle på julafton... "Vad tusan var det där?" Något som är minst tjugoåtta gånger viktigare än Kalle Anka är dock "Karl-Bertil Jonsson's Jul". De som inte sett det spottar jag på. De som sett det och inte gillar det spyr jag explosiv galla över och drar på en tändsticka. Nej, förlåt! Det är juletid! Vi ska vara snälla mot varandra! Men jag kan aldrig se någon som dissar Karl-Bertil som något annat än en infidel... Pepparkakshus är kul. Fast pepparkakan är seg efter så många veckor av stående i rumstempratur. Non-Stop har man på taket i glasyren. Glasyren är hård och alldeles för söt och Non-Stoppen sitter fast så att man inte får loss dom och därmed måste tugga av lite pepparkaka samtidigt och smaken blir som baken. Dessutom envisas modern sin med att ställa det nyglaserade huset på en bädd av snö-liknande bommul så att mestadels av glasyren blir oätlig då luddet fastnar i den. Julens traditioner äro anrika! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Jag har sett det, det är inte bra, men det är inge dåligt häller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Något som är minst tjugoåtta gånger viktigare än Kalle Anka är dock "Karl-Bertil Jonsson's Jul". De som inte sett det spottar jag på. De som sett det och inte gillar det spyr jag explosiv galla över och drar på en tändsticka. Nej, förlåt! Det är juletid! Vi ska vara snälla mot varandra! Men jag kan aldrig se någon som dissar Karl-Bertil som något annat än en infidel... Tror aldrig jag sett det. *Splosh* Infidel? Är inte det någon som inte tror på gud el liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 (redigerad) Jag tror på gud Vet dock inte om jag tror på historierna om honom Redigerad 8 december, 2004 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Jag tror på gud Vet dock inte om jag tror på historierna om honom Okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 Vem fan vill ha en drogad gubbe i Tv-rutan? Han var ju helt borta senaste gången. *Springer och gömmer sig* Är inte Ernst likadan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 8 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 december, 2004 arne vart sjuk då. ganska rejält.. massor av mediciner som gjorde honom lite 'låg'. nu är han sitt vanliga jag igen. såg honom på.. -funderar- sen kväll med luuk tror jag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts