Carolus XII rex suenica Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 vi är neutrala så varför ska vi hjälpa USA? Vi ska inte hjälpa usa dom ska hjälpa oss vilket dom också skulle.. Den som tror sverige aldrig kommer bli anfallet är orealistisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 W0rd Zyber! Varför tror alla att nåt annat EU- land skulle vilja hjälpa Sverige om vi blir anfallna? EU är en fredslig organisation, så dom skulle nog ge sig på att förhandla med landet som anfaller oss innan de skickar hit några trupper. Bara för att det på sekunden inte finns nåt hot mot Sverige, betyder inte det att det aldrig kommer göra det. Jag hitta dett på Soldf.com's forum, läs igenom det och tänk! http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=10924 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Jag hitta dett på Soldf.com's forum, läs igenom det och tänk! http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=10924 Jag har också läst det där förut, det är så j*vla bra skrivet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 lite offtopic men: missa inte Framom Främsta Linjen! hehe, ganska mumsig svensk/finsk krigsfilm som kommer om något år (har jag för mig, eller kanske den redan kommit.... var ett tag sedan jag tittade efter ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Jag har också läst det där förut, det är så j*vla bra skrivet! W0rd (igen)! Och det är bara en av exempeln på hur Sverige skulle kunna bli anfallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 men varför inte? Vi har järnmalm , koppar , och mycket skog och hugga ner dessutom för att få mer land och makt! Bygg mer försvar sverige satsar för mycket pengar på jas planen . Satsa på mark trupper tex. fler tanks och soldater! Ryssland är rika kolla på alla deras oljefält dom pumpar in pengar dom är lika mäktiga som usa om 10år säger experterna. Redan nu har President putin (ledare för ryssland) byggt ett nytt robot attack/försvars ssytem! sluta vara så cynisk! vafan sverige är bara en åskådare på en hockey-match mellan USA och iraq Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Det är lika sannolikt att nån vill anfalla Sverige som att Funnylin går och skakar hand med George Bush. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Det är lika sannolikt att nån vill anfalla Sverige som att Funnylin går och skakar hand med George Bush. Varför det? Vi ahr visserligen inte gjort något men det är ju skit lätt att bara komma och storma oss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 (redigerad) Men suck, visst det finns en risk att Sverige blir anfallet närsomhelst, det är självfallet. Men det finns t.ex. också en risk att en pedofilclown tillfångatar, våldtar och styckmördar vem som helst av er i morgon. EDIT: Särskrivning :"> Redigerad 7 december, 2004 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 W0rd Zyber! Varför tror alla att nåt annat EU- land skulle vilja hjälpa Sverige om vi blir anfallna? EU är en fredslig organisation, så dom skulle nog ge sig på att förhandla med landet som anfaller oss innan de skickar hit några trupper. Bara för att det på sekunden inte finns nåt hot mot Sverige, betyder inte det att det aldrig kommer göra det. Jag hitta dett på Soldf.com's forum, läs igenom det och tänk! http://forum.soldf.com/index.php?showtopic=10924 (orkar inte quota) asså denna text är ju bara en massa spekulationer om följder av eventuella händelser. att några av rysslands fiender hade sverige som utgångspunkt är ju bara bågot som kanske hade ägt rum! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Ärligt talat så kallar ju faktiskt Armén in dem som gjort lumpen om det blir krig och det är nog ganska många som gjort lumpen. Sen så varför skulle alla länder plötsligt attackera lilla Sverige som inte utgör något hot när tex Tyskland och Frankrike utgör större hot? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Varför skulle någon anfalla Sverige när vi är neutrala och det enda vi har är skog och järnmalm? Försvaret är bra att ha ifall det blir översvämmningar eller andra olyckor och till sånt räcker det med det försvar vi har idag. Sen tror jag inte på att Hitler skulle anfalla Sverige för då skulle han ha strypt sin egen tillgång på järnmalm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 (redigerad) Det där var ganska dumt sagt.. Tänk efter.. Han fick inte så mycket järnmalm han begärde.. och om han erövra sverige skulle han väll ha oändligt med järnmalm eller hur? Klart han skulle attackerat sverige, vi var hans knähundar så varför ödsla tid på oss? Järnmalm och det strategiska läget är anledning nog att attackera sverige Redigerad 7 december, 2004 av Carolus XII rex suenica Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Om han hade anfallt oss så hade produktionen stannat och det hade tagit minst en månad innan han hade kunnat få igång den igen. En månad utan järn från Sverige skulle slå hårt mot hans fabriker. Dessutom så hade engelsmännen börjat bomba de ställen i Sverige där man utvinner järnmalm om Tyskarna hade kontrollerat dem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Om han hade anfallt oss så hade produktionen stannat och det hade tagit minst en månad innan han hade kunnat få igång den igen. En månad utan järn från Sverige skulle slå hårt mot hans fabriker. Dessutom så hade engelsmännen börjat bomba de ställen i Sverige där man utvinner järnmalm om Tyskarna hade kontrollerat dem Spelar ingen roll, churchill hade endå tänkt bomba schweden. Desseutom hade dom ju självklart varit tvunga att ta sig över tyska norge vilket varit ett problem.. och att navigera på natten med massa berg är omöjligt.. Och det skulle inte slaggit så hårt, han fick ju ganska många ton malm per leverans så 1 månad hade han nog klarat sig. Sverige är inte det enda landet i Europa med järnmalm och nästan hela europa stod under hans besittning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Spelar ingen roll, churchill hade endå tänkt bomba schweden. Desseutom hade dom ju självklart varit tvunga att ta sig över tyska norge vilket varit ett problem.. och att navigera på natten med massa berg är omöjligt.. Och det skulle inte slaggit så hårt, han fick ju ganska många ton malm per leverans så 1 månad hade han nog klarat sig. Sverige är inte det enda landet i Europa med järnmalm och nästan hela europa stod under hans besittning. tänkte amerikas dåvarande president bomba oss? måla inte djävulen på väggen, min vän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 (redigerad) Chruchill var inte USA's president.. läs på innan du skriver.. Storbritanniens premiärminister och ja han tänkte bomba oss. Redigerad 7 december, 2004 av Carolus XII rex suenica Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Jag håller med Zyber. Hitler hade ju gett order att gå in med ett motorscykel regemente mm. in över Jämtland efter dom hade tagit Hegra Fästning i Norge. för att ta F4 så dom kunde flyga in i Ryssland från Sverige. Men när det gick fel i Stalingrad då det inte blev av. Sen att banta försvaret tycker jag är skit. Sverige behöver försvaret kvar med tankte på att Ryssland är ganska hotfulla. Men självklart så kostar ju försvaret massa pengar och sverige har inte vart med i krig på en massa år så, men alltså jag hoppas på att Sverige får ha kvar försvaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 Chruchill var inte USA's president.. läs på innan du skriver.. Storbritanniens premiärminister och ja han tänkte bomba oss. whatever varför bomba sverige? låg vi för nära tyskland eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 7 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 december, 2004 "The pioneers of a warless world are the young men who refuse military service." - Albert Einstein Bojkotta krig och lägg ner hela skiten. Ingen vill ha Sverige, för här finns ingenting... Inse! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts