GTA3 freak Skrivet 18 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2004 Kanske, men alla som ifrågasätter invandrings politiken är inte rasister. Nej det vet jag. Finns även invandrare som tycker att Sverige ska sluta ta in så många invandrare. Själv tycker jag att problemet ligger i isoleringen de hamnar i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 18 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2004 Kanske, det är statens misstag. Hade man placerat 3000 i norrland, 3000 tusen i skåne osv hade det nog varit annorlunda.. Och varför så många? Arbetskraftsinvandring räcker väll! 2057 är vi svenskar i minoritet om detta fortsätter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 6 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Kanske, det är statens misstag. Hade man placerat 3000 i norrland, 3000 tusen i skåne osv hade det nog varit annorlunda.. Och varför så många? Arbetskraftsinvandring räcker väll! 2057 är vi svenskar i minoritet om detta fortsätter! Kan vi sluta tugga invandringspolitik och börja pladdra försvarspolitik? Jag anser i alla fall att sverige bör ha ett rejält försvar. Som en vis Silent heroes-spelare en gång sa: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/xeron.jpg Missförstå mig inte, jag vill inte att Sverige ska starta krig, bara överleva dom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Kan vi sluta tugga invandringspolitik och börja pladdra försvarspolitik? Jag anser i alla fall att sverige bör ha ett rejält försvar. Som en vis Silent heroes-spelare en gång sa: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/xeron.jpg Missförstå mig inte, jag vill inte att Sverige ska starta krig, bara överleva dom! Haha, det där är min klanpolares signatur Bara så du vet, han menar inte det där egentligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Men vi skulle inte klara även med en liten arme' så det är bättre utan så folk inte ser oss som något "hot"! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 6 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Men vi skulle inte klara även med en liten arme' så det är bättre utan så folk inte ser oss som något "hot"! HOT? Hellre ett hot än ett lätt byte! Och det där med signaturen... trodde du att jag menade det? Jag menar dock så här: krig har förändrat världen för alltid, ofta till det sämre. Folk har förtryckts, och har förbjudits att utöva traditioner och tala sitt egna språk, och jag vill inte att sverige ska lida det ödet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Så länge det finns människor kommer det att finnas krig. Krig är en del av människornas natur. Det finns inga andra levande varelser på jorden som utrotar sin egen art. Sverige bör bygga upp sitt försvar så att vi skulle överleva ett anfall. Om t.ex. Ryssland, som verkar vara en populär fiende, skulle anfalla Sverige just nu. Vad skulle vi göra? Sverige har inte ens resurser till att försöka försvara sig. Visst, skicka in 30.000 man mot ryssarna vet ja. Vi kanske lyckas lura ryssarna att det är en välkomms komitté innan vi/dom öpnnar eld. Sen så sätter dom Lars Ohly som Rysslands talesman i Sverige (hemka tanke). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Varför blir inte alla människor vänner och samlar ihop arméer till en utomjordisk invasion? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 6 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 januari, 2005 Så länge det finns människor kommer det att finnas krig. Krig är en del av människornas natur. Det finns inga andra levande varelser på jorden som utrotar sin egen art. Snälla, tänk efter lite innan du skriver. Djur dödar ofta andra djur från sin egen art, för att t.ex. få större revir, precis som människor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Mmm Exagto, Taskmört! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Sverige satsar tre gånger så mycket på försvaret än finland fast: Sveriges soldater : 30.000 Finlands : 280.000 Är det inte nån skillnad var tar alla pengar ivägen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Sverige satsar tre gånger så mycket på försvaret än finland fast: Sveriges soldater : 30.000 Finlands : 280.000 Är det inte nån skillnad var tar alla pengar ivägen? Jo. Ganska stor skillnad. Kanske är Finlands soldater inte lika bra utrustade och vi har kanske mer flygplan och båtar och sånt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Snälla, tänk efter lite innan du skriver. Djur dödar ofta andra djur från sin egen art, för att t.ex. få större revir, precis som människor. Men snälla, visst kan djur döda varandra. Men tänk dig oss människor. Djur skapar inte, dom kanske inte är tillräckligt smarta men ändå, t.ex inte vapen. Det är bara människor som kommer på uppfinnigar som endast kan användas till att döda. Ta t.ex pistoler, kulsprutor och granater. Dom fyller ingen annan funktion än att döda människor. Vi har gevär till jakt visst det kan vara okej, men du kan inte jaga djur med pistoler eller kulsprutor, dom är designade så att du kan döda andra människor, inte djur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 (redigerad) Men snälla, visst kan djur döda varandra. Men tänk dig oss människor. Djur skapar inte, dom kanske inte är tillräckligt smarta men ändå, t.ex inte vapen. Det är bara människor som kommer på uppfinnigar som endast kan användas till att döda. Ta t.ex pistoler, kulsprutor och granater. Dom fyller ingen annan funktion än att döda människor. Vi har gevär till jakt visst det kan vara okej, men du kan inte jaga djur med pistoler eller kulsprutor, dom är designade så att du kan döda andra människor, inte djur. Men det kanske är för att djur inte är lika utvecklade som människor, idiot. Schimpanser använder pinnar för att slåss ibland. Redigerad 7 januari, 2005 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Men det kanske är för att djur inte är lika utvecklade som människor, idiot. Schimpanser använder pinnar för att slåss ibland. Borde inte vi människor som är så väldigt utvecklade förstå att dödande inte löser nåt och sättas oss ner och dricka kaffe istället? Och ja, djur är inte lika utvecklade som människor, men jag menar om människor är så smarta borde vi t.ex inte uppfinna kärnvapen. Om t.ex schimpanser var lika smarta som människor och hade tillgång till allt vi har så är jag inte säker på att dom skulle tänka "Det är bäst vi uppfinner nånting så att vi kan döda tusentals apor på en gång, för säkerhetsskull". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Borde inte vi människor som är så väldigt utvecklade förstå att dödande inte löser nåt och sättas oss ner och dricka kaffe istället? Bara för att man är utvecklad betyder det inte att man är förståndig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Bara för att man är utvecklad betyder det inte att man är förståndig Du har så rätt så rätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
EmasXP Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Men ni kan vara lugna. Det kommer aldrig att bli krig i Sverige. Det är bara 2 länder som krigar, det är USA som bombar civila "terrorister" och så är det Ryssland mot Tjetjenien. Fast sen så krigas det i mellanöstern också, om man nu ska kalla det krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Men ni kan vara lugna. Det kommer aldrig att bli krig i Sverige. Det är bara 2 länder som krigar, det är USA som bombar civila "terrorister" och så är det Ryssland mot Tjetjenien. Fast sen så krigas det i mellanöstern också, om man nu ska kalla det krig. USA vill inte döda civila även fast någon stryker med ibland. De vill få bort terroristerna som dödar civila och hotar. Därför krigar USA. Ryssland vet jag inget om så där tänker jag inte säga något men Israel och Palestina borde lägga av. De är ju bara fjantiga där nere. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 7 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 januari, 2005 Allvarligt kan alla inte bara lägga ner denna helt total värdelösa debatten..? Inse fakta!!!!!! Båda sidor har rätt! Försvarets försvarare: *Jobb försvinner *Vi kan inte försvara oss utifall kriget knackar på dörren vilket är minimal chans men det kan hända *Militären kan hjälpa vid katastrofer- Försvarets angripare: *Alla jobb försvinner inte (kunde inte hitt abra svar på denna, har inte hört något heller) *Det är knappast möjligt att händer *Lägg försvarets pengar på sjuk vård och räddningstjänsten, och så vitt jag vet så ska dom inte lägga ner hemvärnet Detta kommer aldrig leda någon vart, det är en kan hända debatt. Gta Sverige kan vara nästa gta spel, det är minimal chans, men det kan hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts