Jump to content

Försvaret.

darkjak
 Share

Recommended Posts

Hördedu!

Alla källor visar på att vi kommer att få slut på olja om 20-60år, och de flesta anser att det är närmare 20 än 60! Oljeföretagen säger 60, så att man inte ska försöka minska konsumtionen genom skatter o dylikt! Det kommer troligtvis bli krig om det som finns kvar, åren innan det blir komplett stop!

Och varför skulle Illustrerad vetenskap vara opålitlig? För att dom skriver saker som högutbildade, troligtvis rika människor i vita rockar som forskar fram skiten? Eller för att det är ett företag, och inte staten som trycker tidningen?

De enda som förvränger, eller rent utav döljer fakta i det här landet, är staten!

Är väl fortfarande så att man kan hitta nya oljekällor och att det hela tiden skapas nya oljekällor (vilket tar en väldans lång tid men pågår hela tiden).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 364
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vem fan är det som tar angrepp istället för debatt?

Darkjak: Varför skulle Ryssland attackera sverige för att norge har olja?

Du kallade mig fascist tex.

För norge ligger till gränsen, sverige är det gräns land mellan gamla warzawa pakten och nato

Sirius:

Nationalism handlar INTE om hat mot andra länder, utan stolthet över sitt eget!

hat mot andra länder är chavunism.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nationalism handlar INTE om hat mot andra länder, utan stolthet över sitt eget!

Observera, OCH!!!!

Jag sa nationalism OCH hat mot andra länder. LÄS!!

Carolus: du säger chavunism orsakar krig, det var väll det jag sa i lite andra ord, eller?

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hördedu!

Alla källor visar på att vi kommer att få slut på olja om 20-60år, och de flesta anser att det är närmare 20 än 60! Oljeföretagen säger 60, så att man inte ska försöka minska konsumtionen genom skatter o dylikt! Det kommer troligtvis bli krig om det som finns kvar, åren innan det blir komplett stop!

Och varför skulle Illustrerad vetenskap vara opålitlig? För att dom skriver saker som högutbildade, troligtvis rika människor i vita rockar som forskar fram skiten? Eller för att det är ett företag, och inte staten som trycker tidningen?

De enda som förvränger, eller rent utav döljer fakta i det här landet, är staten!

Ja...? då är det ännu större risk att ryssland anfaller ju då stiger priset på olja och då kan ryssland tjäna massor på att ta norge och sverige utan att behöva kriga..

Men visst ... dom kommer få stora länder som Tyskland , Frankrike och England på sig för vi är ju med i EU. Men om ett annat land bli anfallet då är det allas länders plikt att försvara de landet. Som sverige inte kommer kunna göra då för dom har ingen armé.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Observera, OCH!!!!

Jag sa nationalism OCH hat mot andra länder. LÄS!!

Carolus: du säger chavunism orsakar krig, det var väll det jag sa i lite andra ord, eller?

Du nämde inte ordet chavunism så, nej. Men nationalism har fortfarande inget med saken att göra. En fosterlandsälskare vill inte utsätta sitt land för fara.

Mimers brunn är blöj forskning, inse att marxism är en gren av kommunism. Ryssland samt resten i unionen var kommunistiskt, inse fakta.

Har världen levt på en lögn i 90 år? Skulle inte tro det, din so lärare kan hoppa o skita.

"Om vi för kommunismens skull är tvungna att utrota nio tiondelar av befolkningen, får vi inte vika tillbaka för detta offer." (Vladimir Lenin: Valda verk, del 2, sid 701.)

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du nämde inte ordet chavunism så, nej. Men nationalism har fortfarande inget med saken att göra. En fosterlandsälskare vill inte utsätta sitt land för fara.

Vad sysslar du med egentligen?

"hat mot andra länder är chavunism" - Carolus XII rex suenica i ett tidigare inlägg.

"Nationalism (en av grundanledningarna till krig) och hat mot andra länder känns också rätt långt bort i vårat "område", iallafall i en sån mängd som kan grundlägga krig." - mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mimers brunn är blöj forskning, inse att marxism är en gren av kommunism. Ryssland samt resten i unionen var kommunistiskt, inse fakta.

Har världen levt på en lögn i 90 år? Skulle inte tro det, din so lärare kan hoppa o skita.

"Om vi för kommunismens skull är tvungna att utrota nio tiondelar av befolkningen, får vi inte vika tillbaka för detta offer." (Vladimir Lenin: Valda verk, del 2, sid 701.)

Jag vet också att Ryssland var kommunistiskt. Så säg inget till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommunismen i Sovjetunionen

Ryssland sägs vara kommunismens föregångsland i mening att det var i Ryssland som den första kommunistiska revolutionen ägde rum och allmänna tolkningar av kommunismen grundas i de flesta fall på den ryska modellen.

Källa: http://www.mimersbrunn.se/doc_print.asp?aID=3127

Jag läste de första raderna och när jag såg att det stod att Kina var kommunistiskt så sket jag i att läsa resten.

"Kommunism är en politisk ideologi som ser historien som ett dialektiskt förlopp, där någon samhällsklass alltid förtryckt en annan. Kommunismens slutmål är ett klasslöst samhälle. Den politiska strategin är att när en revolutionär situation infinner sig göra revolution, upprätta proletariatets (arbetarklassens) diktatur och förstatliga produktionsmedlen. Staten kommer med tiden att vittra bort, och det klasslösa samhället infinner sig.

Denna ideologi skiljer sig dock radikalt från verkligheten så som den sett ut i kommunistiska samhällen, som t.ex. Kina och Sovjetunionen. Alla kommunistiska samhällen har varit diktaturer där kommunistpartiet har styrt och folket har åsamkats mycket lidande. Knappast någon annan ideologi har visat sig ha så katastrofala följder då man försökt förverkliga den, men trots detta finns det ännu många som tror att det ska gå att använda den kommunistiska ideologin för att bygga ett bättre samhälle. "

- www.susning.nu/kommunism

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad sysslar du med egentligen?

"hat mot andra länder är chavunism" - Carolus XII rex suenica i ett tidigare inlägg.

"Nationalism (en av grundanledningarna till krig) och hat mot andra länder känns också rätt långt bort i vårat "område", iallafall i en sån mängd som kan grundlägga krig." - mig själv.

Men chavunaism är en gren av nationalism.

Denna ideologi skiljer sig dock radikalt från verkligheten så som den sett ut i kommunistiska samhällen, som t.ex. Kina och Sovjetunionen.

Även en hemsida kan ha fel. Så lenin och stalin, mao, xiao xenpeng kallade sig bara kommunister för det var roligt? Skulle inte tro det. Om det inte är kommunism vad är det då? Dom finkammade ego trippade kommunisterna har kallat det "leninism" stalininsm osv. I grund och botten har dom varit kommunister men eftersom det aldrig funkat har dom ändrat små fel som endå misslyckades. Man kan säga att dom försökte rädda kommunismen.. Gorbatjov genom sin prestrojka osv. Men i grund och botten är det kommunistiskt.

SAAB: Ok, soory!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stalin var en diktator. Bara för att man kallar sig något behöver man inte vara det.

Kommunismens tre steg:

1. Kapitalism - Som det är idag, eller var då iaf. Med en stark borgarklass som förtrycker arbetarklassen, proletärerna

2. Revolution! Borgarklassen dödas, då de är klassförrädare. Proletariatets diktatur införs, staten roffar åt sig alla produktionsmedel och diktaturen existerar tills det inte är någon risk för att borgarklassen gör en motrevolution. Här har alla försök till det kommunistiska samhället avstannat. Makt korrumperar

3. Det kommunistiska samhället. Klasslöst samhälle där man äger ingenting och alla äger allting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sistnämda var ju en sugande beskrivning. Efter revolutionen kommer kommunism. Förtryck och våld är den trevligaste faktorn där. Kommunism när dom fått visa sig, vilket dom fått ett antal gånger. Betyder endast förtryck och död.Oppositionen mördas eller fängslas. För kommunismen kräver hjärntvättning som marx skriver fast med finare ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sistnämda var ju en sugande beskrivning. Efter revolutionen kommer kommunism. Förtryck och våld är den trevligaste faktorn där. Kommunism när dom fått visa sig, vilket dom fått ett antal gånger. Betyder endast förtryck och död.Oppositionen mördas eller fängslas. För kommunismen kräver hjärntvättning som marx skriver fast med finare ord.

Det är under revolutionen borgarklassen förgörs. Doh! Sedan ser man till att ingen motrevolution sker.. sedan införs det kommunistiska samhället.

That´s the way

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hördedu!

Rätta mig om jag har fel, men 20 år anger väl bara de oljekällor som producerar olja idag, och inte sådana som är "oanvända"?

Det finns outnyttjade oljekällor i bl.a. Alaska. Och forskarna tror att det finns mycket olja under nordpolen.

Inte för att jag hoppas att man tvingas borra där. Jag hoppas att man lägger ner mer pengar på att få fram bra alternativ kraft, såsom väte och vattenkraft(Som fungerar bättre än dagens).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är under revolutionen borgarklassen förgörs. Doh! Sedan ser man till att ingen motrevolution sker.. sedan införs det kommunistiska samhället.

That´s the way

Men "thats the way" är helt fel. Så man måste införa diktatur aka folkrepubliken för att kommunism ska "fungera"?

Desseutom har det kommunistiska samhället aldrig fungerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man har aldrig fått till ett Kommunistiskt samhälle. Folkvälde. Folket skall styra. Då finns ingen diktator...

Exakt! Proletariatets diktatur varar bara tills risken för motrevolution borta. Tyvärr så har det blivit så att de som haft makten under den tiden blivit korrumperade och tagit all makt själv och aldrig infört det kommunistiska samhället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor