Jump to content

Försvaret.

darkjak
 Share

Recommended Posts

Ge mig bevis för att det inte gör det istället. Har inga bevis men vet att det är så, har läst det i någon kan inte komma ihåg namnet..

Ryssland har inte mer avancerad arme en oss. Inte flygvapen heller, möjligtsvis har dom bättre försvar mot missiler men dom har knappast några att skicka mot oss.

Ägd snorunge.

Funnylin: Mellanöstern skadar inte usa så capice.

Usa tyglar diktatorerna.

Ägd snorunge.

HAHA FAN VA ÄGD DU ÄR CAROLUS!

USA tyglar diktatorerna det var fan det roligaste jag hört! ! ! ! (Borde lägga upp den på dagens lol)

För ett par år sedan så hade USA nära sammarbete med Usama Bin Laden. Och alla vet hur det gick med dom tyglarna! ! ! ! Dessutom så hade de sammarbete med en viss Saddam Hussein som de tydligen inte kunde kontrollera så de blev tvungna att invadera hans land...

ÄGD SNORRUNGE! :lol:

EDIT: ÄGD! ÄGD! ÄGD! :P

DIEZL

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 364
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vill du Sveriges undergång?

Dina förfäder har kämpat i många generationer för att Sverige ska bli det land det är idag. Vill du låta det gå till spillo? Vill du bli förtryckt på grund av ditt språk, och få bortplockat socialt säkerhetsnät, som du älskar så himla mycket?

Sverige har ingen historia att vara speciellt stolt över. Galningar vid makten, erövringar hit och dit m.m.

Vem säger att jag måste bli förtryckt om Sverige skulle falla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige har ingen historia att vara speciellt stolt över. Galningar vid makten, erövringar hit och dit m.m.

Vem säger att jag måste bli förtryckt om Sverige skulle falla?

Vad ska man var stolt över, vad gäller ett land.

Vi var en tvättäkta stormakt en gång i tiden, och vi var, förutom Napoleon och Hitler, dom enda som gjort ett någorlunda lyckat försök att erövra ryssland. Sen var vi det femte landet som bröt ljudvallen. Vi har många kända vetenskapsmän.

Linné, Nobel och Osbeck är bara några exempel på våra kända vetenskapsmän.

Vår musik diggas av folk världen över, våra bilar är asbra (utom vissa SAAB-bilar), vår militärindustri gör helsjysta prylar (så bra att USA vill ha några ubåtar), och våra mobiltelefoner är (tror jag) bästsäljande.

Dessutom är det skit samma vad man ska vara stolt över, eller inte vara stolt över. Landet är så som du och dina förfäder byggt upp det. Kommer ett land och tar över kommer landets politik att förändras med 100%!

Befolkningarna i dom flesta länder som genom krig erövrats, har förtryckts!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är precis det jag menar! :wub:

Därör ska vi inte hålla på och banta försvaret som en överviktig kärring. (w00t)

Nope, det kan inte vara det du menar. Eftersom jag menar att om vi inte hade haft ett försvar hade aldrig problemet med att vi "råkar sänka en rysk ubåt/whatever" uppståt.

vår militärindustri gör helsjysta prylar (så bra att USA vill ha några ubåtar)

Något jag skäms över snarare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope, det kan inte vara det du menar. Eftersom jag menar att om vi inte hade haft ett försvar hade aldrig problemet med att vi "råkar sänka en rysk ubåt/whatever" uppståt.

Något jag skäms över snarare!

Har sverige sänkt en rysk ubåt?

Varför ska man skämmas över det?

Det är inte precis som att USA har torpederat nåt dom senaste 50 åren...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sverige sänkt en rysk ubåt?

Inte vad jag vet nej... :wub:

Varför ska man skämmas över det?

Det är inte precis som att USA har torpederat nåt dom senaste 50 åren...

Att vara stolt över att tillverkat något som kan användas i krig/att mörda människor med, är för mig väldigt...väldigt främmande!

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte vad jag vet nej... :wub:

Att vara stolt över att tillverkat något som kan användas i krig/att mörda människor med, är för mig väldigt...väldigt främmande!

Vi har tillverkat nåt i världsklass, ett vapen som nuförtiden kan vara ett nästan perfekt vapen: om man ser var man skjuter, kan man rädda sitt land, utan att några som helst civila far illa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har tillverkat nåt i världsklass, ett vapen som nuförtiden kan vara ett nästan perfekt vapen: om man ser var man skjuter, kan man rädda sitt land, utan att några som helst civila far illa!

Var det inte sådana vapen USA påstods sig ha i Irak? Hur många civila har dött nu? 100.000? Eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var det inte sådana vapen USA påstods sig ha i Irak? Hur många civila har dött nu? 100.000? Eller är jag ute och cyklar?

Jag snackar ubåtar!

Hur i helskotta ska man ha kunnat torpedera mål på torra land?

Bära upp ubåten, och sedan några mil innåt land?

Visst, precisionsrobotar finns, men dom har nog inte dödat 100 000 som du påstår!

Kanske hundra pers (där även inriktat precisionrobotar avfyrade från ytfartyg).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh i'm so sorry, no harm done though. :teehee:

Påstående?

Nej, nej. Det var mer en frågan om hur många civilia det egentligen dödats Irak. Trots påstådda precionsmissiler som ska vara så jävla felfria.

Jag vet inte hur många amerikanarna har dödat, men är inte dom 100 000 även offer av irakiernas egna sprängladdningar, och svält vid isoleringar av städer?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dessutom är det skit samma vad man ska vara stolt över, eller inte vara stolt över. Landet är så som du och dina förfäder byggt upp det. Kommer ett land och tar över kommer landets politik att förändras med 100%!

Förfan , förfäder hit och förfäder dit . vemfan bryr sej vem som byggt upp skiten ?

Sverige är inget att precis vara stolt över!

sätt ohly som statsminister så kan man iaf vara lite stoltare!

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blir lite rädd för de som kallar sig "intresserade av krig". Hur kan man vara "intresserad" av något som inte, i någon benämning, är positivt? Man talar statistik och bandvagnsvikt.

Just i statistiken... "Militära mål" talas det om. Och "520 soldater dog, inga civila skadades". De där soldaterna är lika civila som alla andra. De har blivit påtvingade gröna galonbrallor och ett vapen. Efter detta är det plötsligt helt okej att ha ihjäl dem. Alla soldater har föräldrar eller barn som saknar dem. Och de saknas lika mycket som de utan galonbyxor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor