N1ko Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Asså är det sant att desto bättre TV man har desto bättre grafik får man? Tex om man har en tv som har upplösningen på 1280x768 som är riktigt bra.. får man bättre skärpa pch grafik då än om man har ev vanlig dålig TV? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tribal Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Det får man säkert. Min upplösning måste ligga på typ 10x5 eller nått då jag ser min grafik som skit... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Nej, det får du inte. Det handlar om RGB-kabeln. När du köper den orginal har den kanske 8 st "pluppar". Det är den kabeln som går in där bak i TV:en. Köp en med mer "pluppar" på webhallen om du vill ha mer kvalle på bilden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Beaver Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Ofta är det jättelätt att ställa in hur mycket kontrast, färg, skärpa och ljus det ska vara i bilden i TVn. Sen blir ju inte grafiken bättre bara för att TVn är bättre, men den kan bli klarare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
janne5050 Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 (redigerad) RGB-kabeln höjer kvaliten avsevärt mycket. Helt klart värt och investera i om man är en äkta gamer. Anledningen är ju att kabeln som medföljer skickar bild i samma ledare, medans en RGB-kabel "delar" på signaler i rött, grönt och blått (RGB=red,green,blue). Detta resulterar i en mycket klarare bild i slutändan. Men det finns några saker och tänka på, det är att om man har två eller fler scart-ingångar så skall man se till att koppla RGB-kabeln i det uttag som har stöd för RGB. Vanligtvis är det första scart-ingången som stödjer detta. Så ni som kör med standard-kabeln, släng den och köp en rgb-kabel. Ni kommer garanterat att bli nöjda. [EDIT] Släng inte kabeln om ni kollar på DVD-filmer, eftersom RGB-kabeln ger en grönaktig bild. Detta har något slags kopieringsskydd och göra om jag inte har fel. Redigerad 6 december, 2004 av janne5050 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts