luddee Skrivet 5 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2004 Jag är väldigt skraj! Fågelsjukan kan bli en världsomfattande epedimi, som inget land slipper undan! Man kanske kommer vacinera hela Sverige, och om det sprids så illa man befarar - kommer en tredjedel av världens befolkning smittas! Detta är inget skämt! Jag har dock ingen källa som jag kan visa er, men följ bara nyheterna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 5 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2004 Jaha... och vad är denna "fågelsjuka"? En förkylning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 5 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2004 (redigerad) Jag är väldigt skraj! Fågelsjukan kan bli en världsomfattande epedimi, som inget land slipper undan! Man kanske kommer vacinera hela Sverige, och om det sprids så illa man befarar - kommer en tredjedel av världens befolkning smittas! Detta är inget skämt! Jag har dock ingen källa som jag kan visa er, men följ bara nyheterna! Har det inte redan varit en världsomfattande epedimi? Spanska sjukan? Edit: Kanske är ute och cycklar förresten... Men spanska sjukan var iaf någon typ av fågelvirus(Funny Briljerar stolt med sina kunskar, dras kvickt ner på jorden igen och deppar ihop totalt.) Redigerad 5 december, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 december, 2004 Jag tror inte det är så farligt eller att det sprids ända upp till Sverige. De kommer nog med vaccination eller då också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 2.000.000.000 människor komme smittas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 wiiie !!! Dör man ? jag vill ha det då ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 wiiie !!! Dör man ? jag vill ha det då ! Wiee, jag kan sätta ett skott i pannan på dig om du vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 wiiie !!! Dör man ? jag vill ha det då ! ungefär vad jag precis hade tänkt att säga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Vi snackade om fågelsjukan i skolan idag. Verkar vara i Asien folk är oroliga för att det ska bli epedemi. Viruset sprids genom luften som vanlig influensa så om det bryter ut där borta så kommer det garanterat också hit. Sen att det inte finns något botmedel gör saken ännu värre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Äsch, det var ju fan samma med SAR. Är man en frisk person och inte har några hjärtfel eller något liknande så klarar man ju sig till hundra procent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 såg också det på ngon nyhet.. grejen e att man märker inte på fågeln om den är smittad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Lösning: Alla får varsit vapen och skjuter alla fåglar man ser... Fördel: Alla fåglar försvinner... Nackdel: Fel person får ett vapen och skjuter människor... Jag oroar mig inte för såna saker... Det blir bara värre än det är då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Fördel: Alla fåglar försvinner... Nackdel: miljön kommer i obalans Tor nog inte på att 2 miljarder människor kommer att smittas, dessutom, kan någon här berätta vad sjukdomen innebär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Jo det har du rätt i... Och jag undrar också vad som händer liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Nackdel: miljön kommer i obalans Tor nog inte på att 2 miljarder människor kommer att smittas, dessutom, kan någon här berätta vad sjukdomen innebär? Minst två miljoner, kanske upp till sju miljoner människor kommer att dö, hette det då. Men på måndagen påpekade WHO-chefen för västra Stillahavsregionen Shigeru Omi att detta var en mycket försiktig uppskattning. Det kan bli betydligt värre än så. Mellan 20 och 50 miljoner kan dö, befarar han. Det går över huvud taget inte att jämföra med sars (svår akut respiratorisk sjukdom). Den sjukdomen är dödlig i "bara" cirka 15 procent av fallen; i fjol avled cirka 800 personer världen över. Fågelviruset H5N1 dödar uppemot var tredje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Ja rätt gammla nyheter annars var det väl kul(eller inte). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Skjut alla fåglar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Skjut alla fåglar! Jo det låter som en simpel lösning. Vem ska göra det? Och ska vi också skjuta människor som drabbas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 ÅHH FY FAN!!!! Världsomfattande epedemier har jag fruktat hela mitt liv! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 hmm..... (:!!! Så är det här slutet på mänskliga varelsen? Så när det viruset är slut kommer vi vara sådär 4 miljarder människor på jorden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts