Jump to content

Angående fenomenet LOL

Upson
 Share

Recommended Posts

klart som fan man skriver iofs, iaf osv.. .. totalt onödigt att skriva hela orden... jag har suttit o knappat o chattat på en dator dagligen i över 10 år.. hade jag aldrig förkortat nånting så hade det blivit biljontals extra tecken att skriva (w00t)

just lol är ju ett modernt påfund.. det var aldrig någon som skrev så förr i tiden när man chattade på bbs'er... jag brukar skriva "hehe" när något är roligt... fast har blivit lite lol-skadad dom senaste dagarna när jag har börjat hänga på shockplay.com... bla bla bla... vet inte varför jag skrev detta inlägg....

är det något som är riktigt störande så är det allt det "ägande" som dagens 14'isar har för sig... "du är ägd! jag äger!" osv... urlöjligt...

edit: ser på min egen text nu att jag inte förkortar lika mycket längre ;)

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag har i mitt liv flera gånger under senare tid stött på människor som bara säger LOL åt saker och ting. LOL vilken ful grej, LOL jag e försenad, LOL bussen gick just.

Om jag har förstått saken rätt betyder LOL "Laughing out Loud" och därför anser jag att denna fras ej bör användas under några som helst omständigheter om personen i fråga inte garvar ordentligt. Så bege er ut i ert område, och säg åt alla som någonsin använder ordet LOL i sitt talspråk att hålla käften. Tack för ordet!

(Va inte så jävla förutsägbara nu, det är inte ens roligt om någon svarar på detta med ett enkelt "LOL")

Hatar dom som missbrukar det ordet!!

också ordet orka!

ska vi dra å handla!?

-ne orka

Bara ett exempel..men jag hatar det! ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag "lollade" som fan när jag läste den här tråden ;P

blir rätt störd på att man inte kan skriva som en normal människa. t.ex: mig skriver de som mig och mail blir mejl och d istället för det äre istället för är det osv.

hela svenska folket blir fjortisar! :P detta kommer att bli som nån ful skräckfilm. ett gäng normala människor försöker ta sig ur fjortis sverige innan de hunnit bli fjortisar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag "lollade" som fan när jag läste den här tråden ;P

blir rätt störd på att man inte kan skriva som en normal människa. t.ex: mig skriver de som mig och mail blir mejl och d istället för det äre istället för är det osv.

hela svenska folket blir fjortisar! :P detta kommer att bli som nån ful skräckfilm. ett gäng normala människor försöker ta sig ur fjortis sverige innan de hunnit bli fjortisar :D

mig = mig... vilket faktiskt är ett svenskt ord... har jag lärt mig på svenskan iaf :D o ja litar på min lärare... :P:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det västa är inte att de använder förkortning LOL utan säger Loooooooool som ett annat ord för hahahahahahahahahah... Så extremt irriterande med alla fjortisars lunarstorm språk! :wub:

Snart införs det väl i svensk akademins ordlist också eller skapa ett nytt språk: Lunarska :o

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det västa är inte att de använder förkortning LOL utan säger Loooooooool som ett annat ord för hahahahahahahahahah...  Så extremt irriterande med alla fjortisars lunarstorm språk!  :huh:

Snart införs det väl i svensk akademins ordlist också eller skapa ett nytt språk: Lunarska  (w00t)

nog för att lol ju inte kommer från lunar. men ändå

you´ve got a point

annars så hatar jag inte ordet/förkortningen "lol". de som använder det verkar ju gilla det så ja bryr mig inte.

men jag använder det inte själv.

och ordet orka förstår jag inte varför ni "hatar"

däremot så stör jag mig på de som säger "Jag hatar det" åt allt. utan att verkligen veta vad ordet hata innebär

Gta_Fan_4_Life-> och vad för stadie är du i nu? idiotstadiet?

ohh.. jag är på gnällhumör! fear me (w00t)

Redigerad av fr34k
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar dom som missbrukar det ordet!!

också ordet orka!

ska vi dra å handla!?

-ne orka

Bara ett exempel..men jag hatar det! :huh:

Du skulle råhata mig isånafall, det är typ det enda ord jag använder om jag nu öppnar munnen.

Fatta jobbigt brudar har det, vi ska göra vårt och när man öppnar munnen så kommer "ORKA!" ut som ren reflex. (w00t) Skitstörande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det västa är inte att de använder förkortning LOL utan säger Loooooooool som ett annat ord för hahahahahahahahahah... Så extremt irriterande med alla fjortisars lunarstorm språk! ;)

Snart införs det väl i svensk akademins ordlist också eller skapa ett nytt språk: Lunarska :D

Den dagen "data" kommer att förklaras som ett annat ord för dator i en ordbok, så kommer jag börja gråta, bli sinnessjuk och mörda alla som säger data istället för dator...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor