Upson Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Jag har i mitt liv flera gånger under senare tid stött på människor som bara säger LOL åt saker och ting. LOL vilken ful grej, LOL jag e försenad, LOL bussen gick just. Om jag har förstått saken rätt betyder LOL "Laughing out Loud" och därför anser jag att denna fras ej bör användas under några som helst omständigheter om personen i fråga inte garvar ordentligt. Så bege er ut i ert område, och säg åt alla som någonsin använder ordet LOL i sitt talspråk att hålla käften. Tack för ordet! (Va inte så jävla förutsägbara nu, det är inte ens roligt om någon svarar på detta med ett enkelt "LOL") Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Jag har i mitt liv flera gånger under senare tid stött på människor som bara säger LOL åt saker och ting. LOL vilken ful grej, LOL jag e försenad, LOL bussen gick just. Om jag har förstått saken rätt betyder LOL "Laughing out Loud" och därför anser jag att denna fras ej bör användas under några som helst omständigheter om personen i fråga inte garvar ordentligt. Så bege er ut i ert område, och säg åt alla som någonsin använder ordet LOL i sitt talspråk att hålla käften. Tack för ordet! (Va inte så jävla förutsägbara nu, det är inte ens roligt om någon svarar på detta med ett enkelt "LOL") Har en polare som säger "lol" till om man säger; "Fan, glömde pennan" t.ex Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Har haft en del kompisar som trott att LOL betytt "Idiot, cp, sär osv." Så, det kan ju vara något sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Jag brukade säga "LOL" åt mycket förut, men det la man av med ganska fort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Väldigt bra sagt! Själv är jag ganska mycket emot uttrycket LoL och andra jobbiga datorförkortningar som används i verkliga livet. För om man verkligen tycker att det är så jämra roligt så bör man väll ändå skratta rejält i stället för att kasta ur sig en jämra förkortning. Visst, i mina "kretsar" används ordet mestadels ironiskt och drygt, men det finns ju folk som verkligen är så idiotiska så dom lägger av att skratta halvvägs och säger ett lite "lol" istället. Noob är ett annat ord jag inte gillar, allt som rör CS påminner mig om att våran generation dödar oss alla sakta...idioter hela bunten. Dags att starta revolution!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 2 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Dags att starta revolution!! Exakt! Vänta ni bara, om vi inte gör någonting ska vi snart "joina" bussen hem och "creata" lite mat. Varför inte "hosta" en fest eller kanske "posta" (engelskt uttal" ett vykort. Vi får göra en hemsida, starta en nationalistisk rörelse och helt enkelt göra revolution. Se bara hur bra det gick för skrivihop.nu (Nu mera nerlagd men ändå)! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Vänta ni bara, om vi inte gör någonting ska vi snart "joina" bussen hem och "creata" lite mat. Varför inte "hosta" en fest eller kanske "posta" (engelskt uttal" ett vykort. Haha! (Notera att jag inte skrev LOL). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 hatar några i mitt fotbollslag dom är riktiga cs nördar dom säger "lol" till allt oxå säger do "de blev en hs!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 3 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 hatar några i mitt fotbollslag dom är riktiga cs nördar dom säger "lol" till allt oxå säger do "de blev en hs!" Cad är hs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Men loel... Detta går inte att kommentera med något annat än lol, rofl, lmfao, löl, lal, låll LOL är mer ett multiord än ett enkelt skratt. Och när man inte tycker att något är så himla kul att man skrattar, så kan man säga "lol" för att visa att man hört t.ex skämtet osv. istället för att säga "den var bra" eller liknande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 "lol" används så jävla ofta så för mig har det blivit ett sätt att fylla i eller stryka under någonting man har sagt men jag går knappast omkring och "lollar" hela dagarna, hatar dock de som håller på med "ROFLMFAO" hela tiden... vemfan ligger och skrattar på golvet så att arslet flyger av?... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Men loel... Detta går inte att kommentera med något annat än lol, rofl, lmfao, löl, lal, låll LOL är mer ett multiord än ett enkelt skratt. Och när man inte tycker att något är så himla kul att man skrattar, så kan man säga "lol" för att visa att man hört t.ex skämtet osv. istället för att säga "den var bra" eller liknande. precis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 3 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Men loel... Detta går inte att kommentera med något annat än lol, rofl, lmfao, löl, lal, låll LOL är mer ett multiord än ett enkelt skratt. Och när man inte tycker att något är så himla kul att man skrattar, så kan man säga "lol" för att visa att man hört t.ex skämtet osv. istället för att säga "den var bra" eller liknande. Så LOL ersätter alltså längre meningar. Pga lathet? Eller pga för mycket tid framför folkets datorer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Klart man säger "LOL" in public... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Jag är bara emot uttrycket "lol" om det används i verkliga livet, även andra internet-ord, och förkortningar. Som när vi hade novelltävling i min skola, en tjej som vann skrev "d" istället för "det", hela tiden, det var skitjobbigt, hon borde inte ens vunnit.. Jag sa lol förut men efter ett tag blev det bara uttjatat och töntigt, så det har jag slutat med för längesen.. Jag använder det på internet, och bara på internet numera.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 3 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Jag är bara emot uttrycket "lol" om det används i verkliga livet, även andra internet-ord, och förkortningar. Som när vi hade novelltävling i min skola, en tjej som vann skrev "d" istället för "det", hela tiden, det var skitjobbigt, hon borde inte ens vunnit.. Jag sa lol förut men efter ett tag blev det bara uttjatat och töntigt, så det har jag slutat med för längesen.. Jag använder det på internet, och bara på internet numera.. Jag har aldrig ens fastnat där, och eftersom mitt enorma hat mot det "så kallade"ordet så försöker jag hålla mig borta från det även på internet. Även ord som "Håller med till 100%!" finns inte för mig. Däremot använder jag förkortningar som d, sj och iofs i msn messenger, men bara i msn messenger! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Cad är hs? headshoot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 headshoot Inte headshoot utan headshot Och jag brukade säga lol eller lolz till mycket men nu får man bara det här tillbaka "JÄVLA NÖRD" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 En i min klass sa att LoL på svenska blir SuL alltså "Skrattar ut ljud" han är smått blåst och typ är dum i bollen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Jag har aldrig ens fastnat där, och eftersom mitt enorma hat mot det "så kallade"ordet så försöker jag hålla mig borta från det även på internet. Även ord som "Håller med till 100%!" finns inte för mig. Däremot använder jag förkortningar som d, sj och iofs i msn messenger, men bara i msn messenger! JA, precis, då är det ju okej liksom, men det är så störande när folk börjar skriva med smileysar och lunarspråk i skolan också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts