VickeX Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 (redigerad) Kolla här ligger 15 datormöss/datormusar i rad? Kolla där kommer 3 taxibilar? No ideà EDIT : En lat djurhane? hahaha!? nej? Redigerad 2 december, 2004 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Det finns inget ord som heter musar. Är det flera möss så heter, just det, möss. Det gäller även ordet datormus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 2 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Har ett par nya: Först försök rimma på Böcker och Stolpe Sedan försök komma på ett ord som slutar på två mm förutom: Lamm Damm Ramm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Först försök rimma på Böcker och Stolpe böcker - fötter stople - folke(t) för er som inte har lyrik-öra så säger jag ändå att dom rimmar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Bocer och fötter... hm... ja, de två sista bokstäverna är ju lika... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Ett svenskt ord med 2 k:n i. Fiskkonserver Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Få, färre, färrst(stavning?). Även om det låter konstigt, är det korrekt svenska. Få, färre, minst? Oregelbunden böjning, finns i flera ord. Liten, mindre, minst. Gammal, äldre, äldst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Ett svenskt ord med 2 k:n i. Finns en j*vla massa ord med två K i, kanske inte två K på rad iof... Få, färre, färrst(stavning?). Även om det låter konstigt, är det korrekt svenska. Färst stavas det. Ordet ifråga används...eh...aldrig men existerar tydligen. böcker - fötter stople - folke(t) för er som inte har lyrik-öra så säger jag ändå att dom rimmar Hehe...Rimmar defenetivt inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 Färst stavas det. Ordet ifråga används...eh...aldrig men existerar tydligen. Färst va få människor det va här idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 (redigerad) böcker - fötter stople - folke(t) för er som inte har lyrik-öra så säger jag ändå att dom rimmar Dom rimmar, dock inte textmässigt fast muntligt. Btw, är det bara jag som inte har behov av att nämna datamus i plurar? Editation pga rejält stavfel, råkade skriva fel ord helt enkelt, höhö. Detta förklarar väll Funnylins svar...? Redigerad 3 december, 2004 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 december, 2004 (redigerad) Dom rimmar, dock inte textmässigt fast skriftligt. Bör inte rimord höra ihop i både slutet av första stavelsen och i resten av andra? Det gör det inte på dom. Btw, är det bara jag som inte har behov av att nämna datamus i plurar?Mitt behov är obeskrivbart! Färst va få människor det va här idag Färst va få? Redigerad 2 december, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Färst va få människor det va här idag lol? Dom rimmar, dock inte textmässigt fast skriftligt.Öhm du går ju emot dig själv där. Textmässigt o skriftligt e ju fan samma sak Btw, är det bara jag som inte har behov av att nämna datamus i plurar? Asså från våran datasal hade 8 stycken (sånna) stulits. Försök förklara de utan plural! Okej kom på ett sätt nu , men de säger jag inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Öhm du går ju emot dig själv där. Textmässigt o skriftligt e ju fan samma sak Ojsan, jag råkade skriva fel! Jag menar att det rimmar då man uttalar det...inte då man skriver. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Ojsan, jag råkade skriva fel! Jag menar att det rimmar då man uttalar det...inte då man skriver. Det tycker verkligen inte jag Asså... Ett rim på böcker skulle va typ tröcker men de e inget ord. Samma sak med stolpe... Typ Nolpe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 (redigerad) Om man tar bort t:et så blir det ett namn, och det rimmar, enligt mig : Stolpe-Folke Känns iaf så när man säger det Redigerad 3 december, 2004 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Om man tar bort t:et så blir det ett namn, och det rimmar, enligt mig : Stolpe-Folke Känns iaf så när man säger det Uh... det rimmat inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Om man tar bort t:et så blir det ett namn, och det rimmar, enligt mig : Stolpe-Folke Känns iaf så när man säger det LoL Hjälp! Jag blir jagad av stolpe-folke!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 (redigerad) Bocer och fötter... hm... ja, de två sista bokstäverna är ju lika... man märker att du aldrig skrivit rim förut... jag rimma oftast efter två vokaler som är på samma ställe böcker - fötter dessutom så har båda en hård betoning böCKer - föTTer Dom rimmar, dock inte textmässigt fast muntligt. du vet avd jag snackar om Redigerad 3 december, 2004 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 3 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 man märker att du aldrig skrivit rim förut... jag rimma oftast efter två vokaler som är på samma ställe böcker - fötter dessutom så har båda en hård betoning böCKer - föTTer Hur får du det till rim? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 3 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 december, 2004 Mitten konsonanterna måste vara likadana om de skulle gå, alltså: Böcker- Föcker DET rimmar, men Föcker e inget ord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts