Jump to content

fråga mig mattefrågor jag går i sexan

mulla
 Share

Recommended Posts

Jag är bäst på matte, fråga mig mattefrågor nu snabbt.

Det ska vara ord problem och innehålla dem (dividera,multiplacera,subraktera,addera).

T.ex Annika gick till England och hon hade 3 äpplen och hon skulle ge till sina kompisar en var. Eller typ hur mycket är procenten.

Men ni fattar nog. Snälla ni måste måste bara fråga mig, men snälla inte klass 9 frågor! Jag går på sexan och är plugghäst fråga mig tack, tack så mycket mycket tack! Det ska vara ord problem och innehålla dem. Det ska vara jätte svårt.

Jag vet redan gångertabellen, säg inte dumma svar. Men bara det inte är nån fråga i nionde klassen. Tack för er som frågar mig! Jag kan göra nåt till er.

Ni som frågar mig kan jag göra en hemsida till jag lovar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är bäst på matte, fråga mig mattefrågor nu snabbt.

Det ska vara ord problem och innehålla dem (dividera,multiplacera,subraktera,addera).

T.ex Annika gick till England och hon hade 3 äpplen och hon skulle ge till sina kompisar en var. Eller typ hur mycket är procenten.

Men ni fattar nog. Snälla ni måste måste bara fråga mig, men snälla inte klass 9 frågor! Jag går på sexan och är plugghäst fråga mig tack, tack så mycket mycket tack! Det ska vara ord problem och innehålla dem. Det ska vara jätte svårt.

Jag vet redan gångertabellen, säg inte dumma svar. Men bara det inte är nån fråga i nionde klassen. Tack för er som frågar mig! Jag kan göra nåt till er.

Ni som frågar mig kan jag göra en hemsida till jag lovar!

Åååååååh.... en hemsida :( ... Jag kan göra en hemsida till den som bara frågar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läsuppgifter menar du kanske...

Kalle hadde 9 äpplen och 20 kr, han gick til Ica och köpte 4 godisar för 13 kr.. sen delade han upp allt det med sina 2 kompisar.. hur många bitar fick dom var?

(IAP = Inclusive alla pengar)

Hur måga bitar får dom var... te.x 5 äpplen var och 5 godisar och 4 kr var.. fast det riktiga svaret :(

Skrev detta på ca 40-57 sek.. så den kanske vart lite dålig men ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska lätt fråga (seriös till skillnad från vissa andra)

Du går en tipspromenad med 7 frågor. Svarsalternativen är 1, X och 2. Hur många kuponger måste du lämna in för att vara helt säker på att du någon gång fått alla rätt.

Om du nu är så hemskt bra på matematik så borde väl den här frågan vara en enkel nöt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lös ekvationen:

2x+1=6

Ett till:

Ett tal multipliceras med 2. Om du därefter först dividerar med 3 och sedan adderar 4 blir summan 10. Vilket är talet?

Dessa två e tagna från min mattebok (går ettan gymnasiet)

wtf, lätt det där :(

här är lite matte från årskurs 9 i ett gammalt prov.

11. Ett kärl inehåller vatten. Genom en spricka i kärlet läcker vattnet ut. Mängden vatten kan beskrivas med formeln

y = 140 - 0,4x

I formeln är

y = Antalet liter vatten i kärlet.

x = Antal timmar efter det att kärlet var fullt med vatten.

a: Efter hur många timmar är det 60 liter vatten kvar i kärlet?

b: Hur många centiliter rinner ur kärlet per timme?

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lös ekvationen:

2x+1=6

Ett till:

Ett tal multipliceras med 2. Om du därefter först dividerar med 3 och sedan adderar 4 blir summan 10. Vilket är talet?

Dessa två e tagna från min mattebok (går ettan gymnasiet)

är det där Matte A eller pluggar du till att bli förskolelärare? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

wtf, lätt det där :(

här är lite matte från årskurs 9 i ett gammalt prov.

11. Ett kärl inehåller vatten. Genom en spricka i kärlet läcker vattnet ut. Mängden vatten kan beskrivas med formeln

y = 140 - 0,4x

I formeln är

y = Antalet liter vatten i kärlet.

x = Antal timmar efter det att kärlet var fullt med vatten.

a) Efter hur mång atimamr är det 60 liter vatten kvar i kärlet?

^_^ Hur många centiliter rinner ur kärlet per timme?

Och frågan är? Hur lång tid det tar innan allt vatten har runnit ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mulla var det du som skrev en anna topic där det va något med biologi som en lärare hade gett dig... det var en ganska stor bild... där var det osso så om man hjälpte till så skulle man få en hemsida :S

mulla jag tror att du bara utnyttjar oss för att få hjällp med dina läxor, du har säkert nån uppgift där du ska hitta på tex. 3 st olika matte uppgifter som du snor från dom som svarar på din skit :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...