Jump to content

överansträngt ps2?

Tigerr
 Share

Recommended Posts

jag har haft lite problem med att spela san andreas på mitt ps2. storyn fungerade fint, men när jag börjat ägna mig åt att bara åka omkring och leta efter bilar och annat så började spelet hänga sig. musiken började hacka med jämna mellanrum, bitar av grafiken försvann och ibland hängde sig spelet så att jag fick starta om konsollen.

blev lite besviken på sa, och trodde att det vart skivan som var väldigt känslig. testade med ratchet & clank 2, och det gick bra att spela.

gick till affären, som först försökte ta bort de 'spelrepor' - repor som uppkommer under vanligt spelande, som fanns på skivan. men det blev inte bättre. så igår när jag satt och spelade så hängde sig spelet ett par gånger - error reading the san andreas disc - men jag lät det stå och 'tugga' lite, och efter några sekunder kom spelet igång igen.

idag åkte jag och fick en ny skiva från affären. kom hem, satte i skivan men nu vill konsollen inte läsa in skivan alls. det börjar tugga redan där man kan välja 'browser' eller nått annat. testade med min ratchet & clank skiva, och nu fungerar inte den heller! det bara 'tuggar'.. kan det vara så illa så att mitt ps2 är sönder nu? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

äh. konsollen är det nog inga större fel på.. klart att den slits hårt så mycket som den får arbeta! speciellt när man lägger i en dubbellagrad skiva.. :ermm:

vet inte om jag är så pigg på rensskivor. jag tror inte att linsen är skitig, eftersom den fungerade perfekt för någon dag sen på ett annat spel. jag komemr inte riktigt ihåg om det vart förra julen, alltså 2003, eller julen före det som jag fick mitt ps2..

någon som vet hur man gör om man ska reklamera en vara på dendär konsumentköplagen, eller vad det nu är som gäller två år efter köp?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

äh. konsollen är det nog inga större fel på.. klart att den slits hårt så mycket som den får arbeta! speciellt när man lägger i en dubbellagrad skiva.. (w00t)

vet inte om jag är så pigg på rensskivor. jag tror inte att linsen är skitig, eftersom den fungerade perfekt för någon dag sen på ett annat spel. jag komemr inte riktigt ihåg om det vart förra julen, alltså 2003, eller julen före det som jag fick mitt ps2..

någon som vet hur man gör om man ska reklamera en vara på dendär konsumentköplagen, eller vad det nu är som gäller två år efter köp?

Min ps2a klara en dubbellagrad skiva utmärkt..

men jag har faktisikt ingen aning om vad det kan vara!

sorry :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis så hände för mig med mitt ps2..... jag hade garanti kvar så lämna jag in det och efter två veckor fick jag tillbaks då hade dom bytt nåt i det (vet inte vad) men sen efter nån vecka så kom detta igen!!!! lämna in det igen och efter ytterligare två veckor gav dom mig ett nytt PS2 modell 50004 och det har funkat utmärkt jättelänge nu....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis så hände för mig med mitt ps2..... jag hade garanti kvar så lämna jag in det och efter två veckor fick jag tillbaks då hade dom bytt nåt i det (vet inte vad) men sen efter nån vecka så kom detta igen!!!! lämna in det igen och efter ytterligare två veckor gav dom mig ett nytt PS2 modell 50004 och det har funkat utmärkt jättelänge nu....

Är det stor skillnad på dom olika ps2orna`? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag har haft lite problem med att spela san andreas på mitt ps2. storyn fungerade fint, men när jag börjat ägna mig åt att bara åka omkring och leta efter bilar och annat så började spelet hänga sig. musiken började hacka med jämna mellanrum, bitar av grafiken försvann och ibland hängde sig spelet så att jag fick starta om konsollen.

blev lite besviken på sa, och trodde att det vart skivan som var väldigt känslig. testade med ratchet & clank 2, och det gick bra att spela.

gick till affären, som först försökte ta bort de 'spelrepor' - repor som uppkommer under vanligt spelande, som fanns på skivan. men det blev inte bättre. så igår när jag satt och spelade så hängde sig spelet ett par gånger - error reading the san andreas disc - men jag lät det stå och 'tugga' lite, och efter några sekunder kom spelet igång igen.

idag åkte jag och fick en ny skiva från affären. kom hem, satte i skivan men nu vill konsollen inte läsa in skivan alls. det börjar tugga redan där man kan välja 'browser' eller nått annat. testade med min ratchet & clank skiva, och nu fungerar inte den heller! det bara 'tuggar'.. kan det vara så illa så att mitt ps2 är sönder nu? :P

hahah lol :rolleyes: jag har okså presis samma problem å när jag spelar Ratchet n Clank 3 så flyter det på fint

Länk till kommentar
Dela på andra sidor