Urkas Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 Försök bygga upp bilen med bilder framifrån o bakifrån också. Och då helst en riktigt ritning. Då kommer den bli mycket bättre iom att du inte verkar få riktigt rätt proportioner i fronten. http://www.smcars.net/forum/viewtopic.php?t=8687 Där har du en fin blueprint iaf. Fast sen är ju frågan om du orkar börja om... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sajko Skrivet 6 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 nja.. börja om är inget o snacka om... kan försöka ändra på den som e i så fall men jag fattar fortfarande inte... e den för lång för hög eller djup om man utgår från sidvyn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 angånde den där bilden så är den inte helt i från sidan, den e lite sne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 6 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 december, 2004 (redigerad) LunCh och Sajko, Om du gör en bro på din ö LunCh så kan du fråga någon, eller du själv kanske kan placera ut den där bilen på ön (:!!! Om du får förståss Snygg bil iaf Redigerad 6 december, 2004 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sajko Skrivet 10 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 (redigerad) dags igen... men jag har lite svårt för det där med normalerna har hört att man ska använda andra prog för att få till snygga normals men är det nån som kan säga nått konkret om det sen urkas: jag såg din första vette som du fixade till normalerna riktigt bra på, hur fick du till det btw, blueprinten längst upp på sidan är en s80 Redigerad 10 december, 2004 av sajko Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 dags igen... men jag har lite svårt för det där med normalerna har hört att man ska använda andra prog för att få till snygga normals men är det nån som kan säga nått konkret om det sen urkas: jag såg din första vette som du fixade till normalerna riktigt bra på, hur fick du till det btw, blueprinten längst upp på sidan är en s80 Väldigt väldetaljerat arbete... Men tyvärr ser bilen lite konstig ut. För liten grill, lite konstiga sidor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sajko Skrivet 10 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 lite konstiga sidor! men det e ju för att normalerna e fel... behöver lite hjälp med o fixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Putte Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 dags igen... men jag har lite svårt för det där med normalerna har hört att man ska använda andra prog för att få till snygga normals men är det nån som kan säga nått konkret om det sen urkas: jag såg din första vette som du fixade till normalerna riktigt bra på, hur fick du till det btw, blueprinten längst upp på sidan är en s80 s*it snygg. snyggaste volvon jag sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ínko Skrivet 10 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 december, 2004 Hmm, tycker den ser konstig ut, grillen är för liten, fäljarna för stora, däcken för små, hjulhusen bak, lykthusen fram och huven ser konstigt ut, mitt tips är att du letar fram ett par bättre blueprints. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sajko Skrivet 11 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 här va det ord o inga visor eller ett par över huvudtaget... jag har en från sidan jag har gjort om den efter så hjulhuset bak är det nog inga fel på direkt bara att jag har feta normalsproblem... men sen vet inte, kan ju hända att den ser lite mysko ut ingen som vet hur man fixar normalerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Har visat det nångång förut hur man gör. Men men, kan visa igen. Här har vi en cylinder: http://monstret.se/~urkas/bilder/vc/bajs/1.jpg Jag markerar ändarna på den. Klickar Create->Objects->Detach (med SEL nertryckt) så blir det två objekt istället för en. Sen klickar man Surface->Normals->Calculate och klickar varsin gång på dom två objekten (utan SEL nertryckt) så kommer normalserna ser ut såhär: http://monstret.se/~urkas/bilder/vc/bajs/2.jpg Sen kan du ju markera dom två objekten och sen klickar du Create->Objects->UniteSelect och sedan kan du ju klicka nånstans för att dom ska bli ett objekt (SEL ska vara nertryckt). Fattar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sajko Skrivet 11 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 (redigerad) aa jo det visste jag... men om du kollar på dörrkanten, om jag detachar dörren och calculerar den så försvinner det svarta men då får den en annans nyans än resten av bilen... så om man ska göra så på alla olika delar så kommer den se helt mongo ut tillslut Redigerad 11 december, 2004 av sajko Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Annan nyans? Den kommer väl ha samma nyans som resten av bilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 11 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 Det du ska göra är att detacha facena som är på utsidan, inte hela dörren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sajko Skrivet 11 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 december, 2004 jag har inte gjort hela dörren än så det finns inte då mycket o välja på men men det löser sig nog Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sajko Skrivet 25 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 gjort lite mer o ändrat här o där... Någon som har baklamptexturer? kan ju gå ut o plåta nån men om någon har? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA_Erik Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Snygg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
stalker Skrivet 26 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 december, 2004 ser bra ut tycker jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 28 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2004 lite kantig och så men annars fin ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 28 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2004 ser int ut som en volvo men Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts