Jump to content

Döds straff

Tommy_Fido
 Share

Tycker ni att sverige ska ha döds straff?  

126 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Dina frågor/påståenden är så dumma att jag inte ens orkar kommentera dom.

Ja och det där var ju mycket smartare, eller vaddå? ;)

En mördare kostar pengar, pengar som han inte förtjänar att kosta..
Varför blir man mindre värd som människa om man utför ett mord?

Många, ja säkert de flesta mördar med sina alla sinnen i full funktion.

Eller så är det beteckningen av en mentalt störd person som är luddig.

Dom idioterna är inte värda elpriset att driva en TV
"Dom idioterna" är lika mycket människa som du är. Är inte du heller värd elpriset för en TV?

Är de för lata får de gott ta och svälta ihjäl!

Och du vill verkligen leva i ett sammhälle där staten låter fångar svälta ihjäl?

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 212
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför blir man mindre värd som människa om man utför ett mord?

Nu ser du väl lite väl objektivt på frågan. En mördare är ju faktiskt någon med onda avsikter som tagit en annan människas liv.

Mindre värd som människa? Tycker inte riktigt man kan sätta ett pris på en människa, och om det nu gick. Hur mycket minuspoäng får man för ett mord. vad får man isåfall pluspoäng för? Kom ihåg att allt man gör gör man för sin egen skull...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det sjuka med dagens fängelser är att dom är fina.

Så fina att människor medvetet begår ett brott för att bo där, allt för att slippa betala hyra, räkningar och matkostnader.

Att resonera så är inte normalt, och kan då inte resoneras av en fullt frisk människa.

Men nu vet jag inte vad jag skriver så jag ska sluta...

Blö, orfo, yeah

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En mördare är ju faktiskt någon med onda avsikter som tagit en annan människas liv.

En ond människa? Nej så enkelt är det absolut inte.

Förvisso har man tagit en annan människas liv, men enligt mig är man inte värd mindre för det. Och man är absolut inte värd mer bara för att man gör något gott/bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En ond människa? Nej så enkelt är det absolut inte.

Förvisso har man tagit en annan människas liv, men enligt mig är man inte värd mindre för det. Och man är absolut inte värd mer bara för att man gör något gott/bra.

Nej du har rätt, fångar är allt som oftast oskyldiga offer för fruktansvärda omständigheter. Tänk på en man som våldtar och sedan styckar ett femårigt barn, tänk hur dåligt han måste må efter detta brott. Han drömmer säkert mardrömmar om det varje natt. Och istället för att hjälpa honom sätter man honom på ett livslångt fängelsestraff. Tänk er hur förfärligt han får det i fängelset. Bara tillång till en TV, permission bara ibland och värst av allt mat som bara är något bättre än den man får i skolan!!

Nej öppnare friare fängelser med bättre TV-apparater, gratis tillgång till mat och sprit och lättare att rymma (det är ju trots allt varje fånges rättighet).

;) Varning denna text kan innehålla spår av mycket grov ironi.

Redigerad av Galenhund
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej du har rätt, fångar är allt som oftast oskyldiga offer för fruktansvärda omständigheter. Tänk på en man som våldtar och sedan styckar ett femårigt barn, tänk hur dåligt han måste må efter detta brott. Han drömmer säkert mardrömmar om det varje natt. Och istället för att hjälpa honom sätter man honom på ett livslångt fängelsestraff. Tänk er hur förfärligt han får det i fängelset. Bara tillång till en TV, permission bara ibland och värst av allt mat som bara är något bättre än den man får i skolan!!

Nej öppnare friare fängelser med bättre TV-apparater, gratis tillgång till mat och sprit och lättare att rymma (det är ju trots allt varje fånges rättighet).

;) Varning denna text kan innehålla mycket grov ironi.

Världen är inte svart och vit hur gärna du än önskar att den vore det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad menar du? Är världen svart och vit?

Om inte god, ond. Inget mellanting?

btw: Egentligen är väl ont/gott tjafset bara skitsnack, alla ser till sitt eget bästa.

Nej fy, det vågar jag inte gå in på.. Det lämnar vi till 3 basker och halsduks klädda, vinpimplande fransmän som är samlade vid ett runt bord i ett litet fik längst Champ Chelysese.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Absolut inte. Man borde istället få sitta livet ut. Alltså tills man dör. Det är mycket plågsammare. För att om man jämför med det så är ju dödstraff ganska lindrigt.

Varför tycker alla att det ska vara så j*vla plågsamt för fången? Är det inte bättre att försöka återanpassa dom till samhället?

btw: Fast iof, det skulle ju vara kul som expriment att se hur hans inställning till samhället är om han lyckas rymma. Kanske han kan få några frags på vägen...woohoo. Det samhället låter spännande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor