Jump to content

Döds straff

Tommy_Fido
 Share

Tycker ni att sverige ska ha döds straff?  

126 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 212
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tror du är lite för ung för att förstå dig på sånt här.

Eller också är du bara dryg.

Men alla har väl rätt till sin åsikt?

Och sen ska vi alltså slössa en massa pengar på alla personer som gjort något dödat.

Och det behöver inte alltid vara en psykiskt störd människa som dödar, kanske är det någon som ska hämnas. Och den personen ska vi alltså lägga pengar på bara för att han gjort något dumt?

Och invandrarna som det finns absolut mest av tycker jag man borde skicka hem tilld eras hem land och så får dom ta tag i saken...

EDIT: Pico du är en sjuk person av någon..

Redigerad av kariya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och sen ska vi alltså slössa en massa pengar på alla personer som gjort något dödat.

Och det behöver inte alltid vara en psykiskt störd människa som dödar, kanske är det någon som ska hämnas. Och den personen ska vi alltså lägga pengar på bara för att han gjort något dumt?

Och invandrarna som det finns absolut mest av tycker jag man borde skicka hem tilld eras hem land och så får dom ta tag i saken...

Jasså du gillar inte invandrare heller. Vad har ALLA invandrare gjort för fel? Påstår du att alla dem kostar pengar ber du om att ingen ska ta dig på allvar så kom med lite vettiga argument till varför ALLA invandrare ska skickas hem...

EDIT: Jag slår vda om att du tror att t ex alla irakier är terrorister och att vi lika gärna kan bomba bort hela skiten också?

Redigerad av Upson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej självklart har du ju helt rätt, inte fan ska vi lägga ner pengar på att anpassa dom tillbaka till samhället, vi lägger ner pengar på att tortera dom istället. Det låter ju som ett väldigt lyckat samhälle där brottslingar inte är människor i statens ögon.

btw: Du kostar också staten pengar, och tänk om du blir en arbetlös gubbe som sitter och lever på bidrag hela livet. Nä, det bästa vore nog att skeppa över dig till Ryssland med en gång.

Jag kan se framför mig hur Poliskonstapel Göransson knäpper upp gylfen och drar ner byxorna för att rumpknulla dömda våldtäcktsmän...

Aeg!!! :angry: (:!!!:):P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jasså du gillar inte invandrare heller. Vad har ALLA invandrare gjort för fel? Påstår du att alla dem kostar pengar ber du om att ingen ska ta dig på allvar så kom med lite vettiga argument till varför ALLA invandrare ska skickas hem...

Snälla du, om de inte kan anpassa sig i vårt samhälle måste dem tillbaka där dem hör hemma. De måste ju anpassa sig om dem vill bo i sverige. Och om de nu gör något brott så tycker jag dom borde skickas hem...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst ska dom till Sibirien!

Billigt, och rymningssäkert. Tror inte ens att fångarna skulle vilja fly!!!

Angående invandrare. De ska ha ett jobb i Sverige innan dom flyttar hit.

Flyktingar däremot ska få vara kvar tills krisen är över, sen ska dom hem, om dom inte har jobb!

öhm...?

dom kan ju inte skaffa jobb i sverige innan dom kommer dit ? ^_^

ska dom ha anställnings-intervju via telefon..

och om dom inte har varit i sverige så kan dom ju inte sptråket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vote : NEJ.

Om det är Tex en Mördare som har mördat Några personer , så dömmer man ju han för att det är fel att mörda eller ? Just det ! men har man då dödstraff så kan man ju inte säga att mord är fel liksom , Det är ju Dubbelmoral !

Exakt. Att döda någon för att han har dödat är fel, oavsett hur många den dömda har dödat, dock så tycker jag att något man borde göra är att ha hårdare straff, livstid (inte att man släpps efter 10 år som i sverige) till exempel, för vad känns mest egentligen? Sitta hela sitt liv inspärrad i ett fängelse, medveten om att man aldrig kommer få frihet igen eller bli dödad själv, snabbt och enkelt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snälla du, om de inte kan anpassa sig i vårt samhälle måste dem tillbaka där dem hör hemma. De måste ju anpassa sig om dem vill bo i sverige. Och om de nu gör något brott så tycker jag dom borde skickas hem...

Ja det är rätt, ta deras kultur ifrån dom. Om dom inte efter ett år betér sig som Svenssons borde dom fan inte vara kvar.

Tänker du med arslet?

Angående invandrare. De ska ha ett jobb i Sverige innan dom flyttar hit.

Jo för det är ju nästan en möjlighet för flertalet...tss

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är du ett stort skämt eller? Du tror inte att de vill anpassa sig eller?

Har du läst någon tidning nyligen, eller tittat på tv? Hela tiden är det ju inslag om hur svenskar får arbeten som utlänningar inte får, fast de har exakt samma kvalifikationer. T om när en utlänning har bättre kvalifikationer, han kanske t ex var den bästa läkaren i sitt hemland, får de inga jobb i Sverige.

För övrigt är det nog itne så lätt att anpassa sig för många när de slussas in i vad som i dagens samhälle kommer så nära ett ghetto som man kan komma. Växer man inte upp bland svenskar, går i svenska barns skolor, får jobb på svenska män/kvinnors arbetsplatser. Hur fan ska man då kunna anpassa sig?

Ett år dessutom? Så förutom att kämpa med bostad, rättigheter och försöka fixa sig själva jobb ska de också på en ettårsperiod lära sig det svenska språket?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det är rätt, ta deras kultur ifrån dom. Om dom inte efter ett år betér sig som Svenssons borde dom fan inte vara kvar.

Tänker du med arslet?

Jo för det är ju nästan en möjlighet för flertalet...tss

Visst är det möjligt att få jobb innan man kommer hit.

Känner många (däribland min egen mor) som fått jobb innan de flyttade hit. Som sagt, går det med arbetsintervjuer via telefon eller E-post. Svenska kunde hela min släkt innan de kom hit, eftersom att de gick svenskkurser i sitt hemland, vilket alla invandrare bör göra!

Och det här med folk som inte anpassar sig. Finns många, mestadels araber (no offence), som går omkring på vår skola och snackar Arabiska hela tiden för att ingen ska fatta. Jag är själv utlänning, och på min skola går ungefär tio personer som jag känner som kommer från samma land som jag, och vi har aldrig snackat vårt språk mitt bland folk! Dessutom issolerar vi oss inte från "Svenskarna"(satte det innom citat på grund av att ALLA för en hel drös generationer sedan bodde i ett annat land, och att det därigenom inte finns nån äkta svensk) i gäng, som många andra grupper gör!

Tycker dock att dom ska få behålla traditioner, religion och sånt där.

Dock ska inte VI anpassa oss till dem på NÅGOT SOM HELST VIS.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är det möjligt att få jobb innan man kommer hit.

Känner många (däribland min egen mor) som fått jobb innan de flyttade hit. Som sagt, går det med arbetsintervjuer via telefon eller E-post. Svenska kunde hela min släkt innan de kom hit, eftersom att de gick svenskkurser i sitt hemland, vilket alla invandrare bör göra!

Och det här med folk som inte anpassar sig. Finns många, mestadels araber (no offence), som går omkring på vår skola och snackar Arabiska hela tiden för att ingen ska fatta. Jag är själv utlänning, och på min skola går ungefär tio personer som jag känner som kommer från samma land som jag, och vi har aldrig snackat vårt språk mitt bland folk! Dessutom issolerar vi oss inte från "Svenskarna"(satte det innom citat på grund av att ALLA för en hel drös generationer sedan bodde i ett annat land, och att det därigenom inte finns nån äkta svensk) i gäng, som många andra grupper gör!

Tycker dock att dom ska få behålla traditioner, religion och sånt där.

Dock ska inte VI anpassa oss till dem på NÅGOT SOM HELST VIS.

men herregud... :o

tror du alla länder har svenska-undervisning ? kanske din släkt kunde svenska och ni kanske hade nan bekant i sverige som kunde hjälpa..

men ALLA har inte det tillgängligt! :wub: .. dom som kommer fran tredje världen osv. kanske inte ens har telefon/dator sa att dom inte kan göra anställnings-intervjuer pa avstand :o

(ber om ursäkt.. har inte ao pa denna dator)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men herregud... :o

tror du alla länder har svenska-undervisning ? kanske din släkt kunde svenska och ni kanske hade nan bekant i sverige som kunde hjälpa..

men ALLA har inte det tillgängligt! :wub: .. dom som kommer fran tredje världen osv. kanske inte ens har telefon/dator sa att dom inte kan göra anställnings-intervjuer pa avstand :o

(ber om ursäkt.. har inte ao pa denna dator)

Från tredje världen...

Därifrån kommer FLYKTINGAR, och dom ska få vara här tills katastrofen i deras land är över.

De välutbildade, som faktiskt har en chans att få jobb, har säkert tillgång till telefon!

Min släkt kunde inte Svenska före kursen, och vi hade ingen hjälp från sverige.

Dessutom finns ett internationellt språk som alla utbildade människor kan... ENGELSKA!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

DOM VÄCKTE MIG PÅ MORGONEN TJUGO ÖVER TRE

MIN PRÄST KOM IN I CELLEN OCH VAKTEN STOD BREVE

JAG TITTA MIG I SPEGELN Å JAG HADE INGET HÅR

MEN JAG KÄNDE MIG RÄTT MÄTT SEDAN MIDAGEN IGÅR

SEN BÖRJA PRÄSTEN BABBLA OM HIMMEL Å JESUS Å JORD

OCH JAG TÄNKTE HÄR STÅR JAG OSKYLDIGT DÖMD FÖR ETT MORD

DET VAR FÖRSENT Å GRÅTA JA DET VAR JU REDAN SÅLT

ATT JAG SKULLE FÅ EN ELCHOCK PÅ 70.000 VOLT

IGÅR VAR SISTA GÅNGEN SOM JAG TRÄFFA MIN MOR OCH MIN BROR

DOM SKÄMS SÅ FÖR MIG DOM KAN INTE BO KVAR DÄR DOM BOR

DOM SATTE MIG I STOLEN JA DOM SPÄNDA FAST MIG DÄR

JAG KÄNDE MIG HELT BORTA SOM OM JAG EJ VAR DÄR

MEN JAG KÄNDE ATT JAG LEVDE NÄR DOM SATTE PÅ ALL STRÖM

JA DET BÖRJA LUKTA BRÄNT KÖTT DET KÄNDES SOM EN DRÖM

DET SISTA JAG SÅG DET VAR BLIXTAR FRÅN FOTOGRAFER

Å JAG TÄNKTE NU DÖR JAG NU VAKNA JAG ALDRIG IGEN IGEN IGEN IGEN IGEN IGEN IGEN IGEN

Länk till kommentar
Dela på andra sidor