Jump to content

Döds straff

Tommy_Fido
 Share

Tycker ni att sverige ska ha döds straff?  

126 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vote:Nja mest troligt nej

Jag är tveksam. Jag skiter i det där dubbelmoralskitet, den ENDA tänkbara nackdelen är att man alltför ofta dömmer fel person. Dessutom bör man använda fångarna, så att de själva tjänar ihop till mat osv.

Mördarna, terroristerna, våldtäktsmännen och pedofilerna kan få jobb som som ingen annan vill ha, eller rättare sagt: som ingen BÖR ha. Typ skrotning av fartyg, där man kan "råka" få ett ton stål över sig om man gör fel, eller man kan andas in lite syror och sånt! Vill de inte ha ett sånt jobb plockar rättsväsendet pengarna ur personens sparkonto, och då det inte räcker får han en skuld!

En sak är säker: öka straffen, ge dom lika vidrig mat som man får i skolan eller militären (vet inte var den är sämst), och så ska cellerna INTE innehålla TV och dylikt.

Dessutom ska vakterna kallas vakter, och inte vårdare. Mördarna är inte offren, och ska därför inte få dyr vård. I så fall ur egen ficka.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 212
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

absolut inte... dödsstraff är fan ett snällt straff för den dömda... jag blir mycket hellre dödad än att sitta inne på livstid ^_^

Det spelar väl ingen roll? Det går ju inte ut på att plåga den dömde ändå, vi vill ju få bort honom ur världen så folket slipper betala skatt för att en person som inte är värd ett skit har dödat andra människor!

Jag säger DÖDA DEM ALLA!!! :( (Förutsatt att man faktiskt är 100% säker på att den dömde har utfört ett brott)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför blir allting bättre om man låter dom lida i 15 år?

De du säger om att personen blir bättre om han får psykisk vård mm stämmer ju självklart....Men tänk på offrets anhöriga, tänk på offret själv som kanske blivit våldtagen. Blir de bättre om han får psyksik vård och kanske ett jättebra hem?

Självklart borde han ha något sort av straff....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Harald säger: Dödsstraff är bra! Det är kul när folk dör. Men det hade varit roligare om man spelade in dödningarna och sålde på DVD också. Sket-fräckt!

Fast det coolaste hade varit att alla snutar fick Judge Dredd-licenser. Så att de kunde skjuta ihjäl folk direkt. Bara "Öh! Olaga vapeninnehav och våld mot tjänsteman, det är döden direkt, din lille neger!" Pang!

Fler personer hade blivit poliser i varje fall...

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De du säger om att personen blir bättre om han får psykisk vård mm stämmer ju självklart....Men tänk på offrets anhöriga, tänk på offret själv som kanske blivit våldtagen. Blir de bättre om han får psyksik vård och kanske ett jättebra hem?

Självklart borde han ha något sort av straff....

Vadå, skulle det kännas bättre för offret om förövaren utsattes för tortyr menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: kanske. Jag tycker att man ska ha dödsstraff för extremt grova brott och livstid (då menar jag Livstid) för de mindre grova brotten.

TEX1: En man dödar en 5 årig flicka= Dödsstraff.

TEX2: En man smugglar kraftiga vapen till Hell Angels= Livstid.

Och om man dödar någon i Hells Angels då, anser du det lika grovt som att mörda en 5 åring? Eller är det bara ett par år...?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor