Jump to content

Vilken konsol är bäst?

mulla
 Share

Vilken konsol är bäst?  

62 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Vote : Xbox

Den är den överlägsnare än xboxen. Ni som rösta på ps2 säg oxå varför...? Jag kan bara säga 2 bra spelserier till ps2 : GTA och Socom , resten av spele är massa tråkiga japansk gjorda rollspel , usch!

Xboxen är bättre i prestandard , fler "first person shooter" spel som jag gillar. Och så har den xbox live som är en bra grej att spela på internet. Xboxen har 8GB hårdisk.

Prestandorna :

XBOX:

Intel Pentium III 733 MHz

Nvida 3D 300MHz

Hdd med 8gb

64mb internminne

150 miljoner polygoner per sekund

PS2:

128-bits, 294.912 MHz

grafik: 147MHz, 4MB DRAM

hdd: 0mb

internminne: 32

66 Millioner Polygoner per sekund

PS2an utklassad i prestandan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Xbox 4 Life!!!

Dosorna äger... förr fans det orginal dosor.. men nu verkar dom vara helt ut konkurerade av nya Kontroll S... Som äger...

PS2 dosorna är så små så att bäbisar kan äta dom...

Bättre grafik och hela xbox:en är bättre.. så

VOTE: Xbox :P

Redigerad av Gunde5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Xbox

Precis som Ceone sa, Xbox utklassar PS2 hårt när det gäller prestandan.

Många spel, t.ex. GTA-spelen blir så mycket fulare bara för att det måste utveckla dem till den urgammla PS2:an.

GTA-spelen hade kunnat vara betydligt mycket snyggare om de inte hade behövt utveckla de till PS2:an.

Sen finns ju Xbox Live! också, som ger möjligthet att spela online, och det fungerar riktigt bra!

Xbox:en har ju även en hårddisk på hela 8 GB, till PS2:an måste man ju köpa minneskort på 8 MB för minst 200 spänn hela tiden...

Själv tycker jag även att Xbox's handkontroller äger, men det är ju en smaksak. De med bebishänder måste ju få tycka om PS2:ans handkontrollrar :P

Redigerad av Zyber
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

X-box :P

Det faktum att kontrollerna till boxen är så mycket bekvämare än ps2 tycker jag är en av de större faktorerna. Man orkar inte sitta timme ut och timme in med ett stadigt grepp om en kontroll som är för liten. Sen så går det inte att förneka att ps2 har några år på nacken och har därför halkat efter prestandamässigt. Nä, boxen är en klar favorit!

Dessutom är den finare än ps2 :lol:

Vote: xbox

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

X-box :P

Det faktum att kontrollerna till boxen är så mycket bekvämare än ps2 tycker jag är en av de större faktorerna. Man orkar inte sitta timme ut och timme in med ett stadigt grepp om en kontroll som är för liten. Sen så går det inte att förneka att ps2 har några år på nacken och har därför halkat efter prestandamässigt. Nä, boxen är en klar favorit!

Dessutom är den finare än ps2 :lol:

Vote: xbox

w0rd! hnadkontrollerna till xbox är bättre. PS2 kontrollen sitter bra i handen men det är äckligt med analog knapparna och det är ju dom man använder mest i ett spel :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor