Jump to content

Återuppliva

Cortez
 Share

Recommended Posts

att brutalt misshandla någon tills döds med järnrör? mmmm :(

men om man uppför sig så tycker folk bättre om Jehovas Vittnen. dvs inte går runt och slår ner någon!

regler och regler liksom, man gör det för Guds skull (och för sin egen!) att man inte är våldsam och sånt... så det är ungefär därför vi inte snusar, röker osv.

någon kanske gör sådant i början, innan han/hon blev det men alla ändrar sig ju mer dom lär sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 161
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Öh... ok...?

Men en fråga till dig som är gale.. menar troende. Varför tror ni på gud? Vad har ni för bevis på att han finns?

Och om du nu svarar "BLABLIBLÖ NI HAR INGA BEVIS PÅ ATT HAN INTE FINNS, FUCK MY PUBISRING!" så tolkar jag det som att ni bara tror på gud för att det är skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*leker lite dräng*

hur kan du finnas?

vad tror du på? fall "inget" varför tror man på inget?

hoppas dom var jobbiga för dig. Nämen allvarligt nu, kolla runt, vad sitter ditt röv på? stol antagligen, eller en.. en skön fåtölj! *drömmer mig bort!*

allt som finns här i livet har en fruktansvärd viktig del rätt ofta. Planetrna runtom, kroppen, all natur och mat som är helt perfekt gjorda. Tänk vad avancerad en liten cell är!

att allt detta ingen skulle skapat det är som att säga... att en målad tavla har ingen målat! typ...!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh... ok...?

Men en fråga till dig som är gale.. menar troende. Varför tror ni på gud? Vad har ni för bevis på att han finns?

Och om du nu svarar "BLABLIBLÖ NI HAR INGA BEVIS PÅ ATT HAN INTE FINNS, FUCK MY PUBISRING!" så tolkar jag det som att ni bara tror på gud för att det är skoj.

Håller med till 100%

Redigerad av kricke
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hur kan du finnas?

Min mor pruttade ut mig.

vad tror du på? fall "inget" varför tror man på inget?
Jag tror på människan, att vi utvecklats från små små molekybildningar som allt annat.

hoppas dom var jobbiga för dig.  Nämen allvarligt nu, kolla runt, vad sitter ditt röv på? stol antagligen, eller en.. en skön fåtölj! *drömmer mig  bort!*

Är du hög? Iallafall, min stol har jag byggt själv. Gör det mig till Gud?

allt som finns här i livet har en fruktansvärd viktig del rätt ofta. Planetrna runtom, kroppen, all natur och mat som är helt perfekt gjorda. Tänk vad avancerad en liten cell är!

Ja, trevligt. Det är mycket som inte har en viktig del i världen. Öronvax t.ex., vad gör det för nytta? Korkar igen öronen så man inte hör något? Och blindtarmen, wtf är den bra till? Finns saker som är bra till något, och de som bara är ivägen. Slumpen lilla bubben.

att allt detta ingen skulle skapat det är som att säga... att en målad tavla har ingen målat! typ...!

Vi har skapats, men varför nödvändigtvis en tjock gubbe bland molnen? Och du vittnet, vem skapade Gud?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mitt marsvin Marcus... :'(

De va en olycka! Jag skulle bada honom, å shamponera honom och ställe honom på badkarskanten, och då ropade mamma ifrån köket och jag gick in med marcus i handen, och mor gick till telefonen, och jag tappade Marcus i mixern och kom åt mixerknappen!! DET KOM BLOD UR MARCUS :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

lägger mycket engergi för att överdriva! jaja, sluta klag/gnälla/klandra eller vad du nu gör!

Jag klagar inte, jag gnäller inte, jag klandrar inget. Jag är bara frågvis om varför ni Jehovas Vittnen tror som ni gör.

Hade en slöjdlärare som var Jehovas förut, honom var det omöjligt att få ett ord ur om deras förening. Jag är ju bara lite nyfiken. =/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mitt marsvin Marcus... :'(

De va en olycka! Jag skulle bada honom, å shamponera honom och ställe honom på badkarskanten, och då ropade mamma ifrån köket och jag gick in med marcus i handen, och mor gick till telefonen, och jag tappade Marcus i mixern och kom åt mixerknappen!! DET KOM BLOD UR MARCUS :'(

Nog! :(

Jag skulle gärna återuppliva Karl Marx. Det behövs lite hjärnsubstans här i världen. ;) Och varför skall personer som Elvis återupplivas? Vad har han gjort för världen? Har han bidragit till att göra världen bättre? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

k!  du kan fråga hur mycket du vill men... varför ville inte han säga något? (slöjdlärarn)

Han var smått tokig.

Iallafall, mina frågor har jag ställt. Kanske formulerade dem lite oseriöst, gör ett bättre försök:

Varför tror ni så stenhårt på Gud och allt som står i Bibeln? Tar ni varenda ord som sanning, eller ifrågasätter ni någonting i Bibeln? Nu har jag inte läst hela, men av det jag vet så verkar vissa saker ganska befängda helt enkelt. Jesus korsfästes och sen återuppstod han? Varför?! Varför återuppstod han och inte andra jättebussiga människor? Jaja, han var Guds son, men är inte hela Guds-grejen något om rättvisa? Att låta människor dö hursomhelst, det är inte snällt. Jag vet visserligen inte vad som händer efter döden, och kommer aldrig få veta det och sen kunna berätta för omvärlden, men enligt medicinska forskningar så dör man när man är död.

Religion i mitt tycke är något folk har hittat på för att de inte kan acceptera att man faktiskt lever en väldigt kort tid.

Edit: Missar några bokstäver såhär på kvällskvisten.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funnylin: det är inte största lögnen bara så du iaf kan förstå och respektera det.

tack...  :(

Okej sorry, skulle uttryckt mig bättre: Kristendomen och alla andra religioner är dom största lögnerna som någonsin hittats på. Det finns inget värre än religioner.

Utan religion - färre krig.

Utan religion - inga religiösa fanatiker(Usama).

Så jag är hemskt ledsen, men jag har oerhört svårt att förstå religiösa människor, jag ser dom mest som krigshetsare eller liknande. (Min moster är kristen, hatar kärringfan)

btw: Vilken är den största lögnen i världshistorien då?

Klassiker? Tyckte du det där var roligt?

Det tyckte verkligen inte jag.

Respektera Robert Gustavssons underbara verk.

Redigerad av Funnylin
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*suckar av trötthet* :P

Varför tror ni så stenhårt på Gud och allt som står i Bibeln?

Ungefär som jag "svarade" innan. Ska förklara. Jag tror på Gud (Jehova) och bibeln för att det tar upp saker som händer exakt som idag. All skit syftar jag på då! Jehovas Vittnen trodde att 1900-talet att vi skulle tas upp i himmelen. (! ;) )

När första världskriget kom så kom Satan (djävulen) ner till jorden. (OM jag fattat rätt!) Om man kollar dom senaste seklerna hade vi det ju rätt bra! Men senaste århundrandet har varit otroligt våldsam!

Och liksom Kristus var hatad kommer vi också bli hatade. (Jehovas Vittnen.)

Så Satan härskar ju nu... på jorden!

Tar ni varenda ord som sanning, eller ifrågasätter ni någonting i Bibeln?

Jag har ju inte läst hela bibeln själv! Men vi tar allt som sanning men att bara läsa igenom bibeln då skulle man ju inte fatta allt! Jag förstår ju inte allt i bibeln men man kan ju säga att den tar upp det vi behöver att veta. Fall Gud skulle rabbla upp hur han gjorde och allt sånt shit hade vi ju fattat ett dyft!

Han har ju fixat allt otroligt nog att man fattar.

men av det jag vet så verkar vissa saker ganska

befängda helt enkelt.

Jesus korsfästes och sen återuppstod han?

För kristendomen korsfästes han men han hängdes på en påle.

(Går inte heller att spika fast armar och ben sådär skulle jag tro.)

1 Petrus 3:18.

Kristus själv dog ju en gång för alla med avseende på synder, en rättfärdig man för orättfärdiga, för att han skulle föra er till Gud. Han dödades i köttet men gjordes levande i anden. EDIT: Varför han uppstod skall jag kolla mer på.

Varför?! Varför återuppstod han och inte andra jättebussiga människor?

Nedranas bra frågor du ställde, dock lite jobbiga! :(

*forskar*

Johannes 4:10. Kärleken består i detta: inte i att vi har älskat Gud, utan i att han har älskat oss och sänt sin Son (Jesus alltså!) som ett försoningsoffer för våra synder. Du känner antagligen till Adam och Eva, djävulen och Jehova nu. Men att Satan lura Eva och Eva, och Adam tog sedan också ett äpple. Men eftersom Adam var fullkomlig så krävs ett fullkomligt offer: Jesus. Så han offrades för våra synder.

Och alla "jättebussiga människor" kommer uppstå. I tusen år (eller något) ska man "fixa" till världen. Och ska väcka upp alla. Måste vara jobbigt att planera det!!

Och säga så här ligger det till om sanningen, Jehova osv.

Hoppas du fatta!

Jaja, han var Guds son, men är inte hela Guds-grejen något om rättvisa?

Jehova gjorde det för vår skull, så ganska mycket rättvisa i det. Våra synder är redan pröjsat och klart. :P

Jag vet visserligen inte vad som händer efter döden, och kommer aldrig få veta det och sen kunna berätta för omvärlden, men enligt medicinska forskningar så dör man när man är död.

*forskar*

hittar ingen bibelvers men. "Döden är som en sömn. Och man är inte medvetande om något." Taget ur minnet!!

hoppas jag hjälpde dig.

Redigerad av Colan K
Länk till kommentar
Dela på andra sidor