Jump to content

Återuppliva

Cortez
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 161
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

hade han hängt sej själv?? USCH!  :lol:

jo... min kompis blev värsta outsidern efter det ...

hans mamma fick mordhot av hans pappas föräldrar .. dom tyckte det var mammans fel att han hängde sig.. dom hade hemligt nummer o allt :P

EDIT: stavfel

@ funnylin .. hm läst davinchi-koden ?

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jesus har säkert funnits. Men att han var så som bibeln beskriver honom är rent skitsnack. Han var en vanlig man som blev offer för religösa fanatiker i brist på tro.

Japp, författaren hade nog idétorka den dag han skrev bibeln, så han frågade en vanlig kille på gatan om han kunde skriva en bok om honom, det blev som det blev :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ funnylin .. hm läst davinchi-koden ?

Nope, men ovanligt många verkar vara optimistiska i samband när dom nämner den. Så vem vet jag kanske läser den någon dag.

Japp, författaren hade nog idétorka den dag han skrev bibeln, så han frågade en vanlig kille på gatan om han kunde skriva en bok om honom, det blev som det blev

Bibeln har inte en författare. Författarna består av diverse lärjungar, och någon Paulus som drog ut på ett heligt krig där han skulle slakta kristna. Han blev tyvär omvänd och en medförfattare till den största lögnen i världshistorien: Bibeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bibeln har inte en författare. Författarna består av diverse lärjungar, och någon Paulus som drog ut på ett heligt krig där han skulle slakta kristna. Han blev tyvär omvänd och en medförfattare till den största lögnen i världshistorien: Bibeln.

jag är Jehovas Vittne så jag kan väl förklara en del så ni förstår lite.

offtopic..

gläder mig att ni visste vad han hette. (Gud!)

Johannes, 15 år:

visst hängde Paulus med att skulle döda dom med han ändrade sig för att dom inte gav upp på sin tro... osv "Han blev tyvärr omvänd" ??

okeeey, tyvärr är väl fel sätt att utrycka sig! :( "lycklitvis"!?

bibel har en författare: Gud. Han använde sig av människor som skrev bibeln åt honom. Hur många vet jag inte, 40 st?

Så varför sade han inte bara allting? (gud allstå!)

om jag inte minns fel så var det för att typ t. ex någon säger något till en annan så ändras det nästan helt och hållet än från det som var från början. dvs rykte.

så det är bra med nerskrivit istället. men finns något djupare i det men jag det har jag glömt! :P

Många är ju sådana som. "Såsom världen är idag kommer väl inte Gud hjälpa."

Men man kan ju tänka från other side också. Att han kommer ingripa och ta slut på lidandet.

Funnylin: det är inte största lögnen bara så du iaf kan förstå och respektera det.

tack... ;)

Men svårt att hitta något bra bibelställe nu för jag har inte "ringat" in dom så det blir lättare att hitta bra bibelställen. Jag har fått ny bibel!

hittade ett rätt så bra. 1 Johannes 4:16.

Och vi har själva lärt känna och trott på den kärlek som Gud har i vårt fall.

Gud är kärlek och den som förblir i gemenskap med Gud, och Gud förblir gemenskap med honom. :P rätt bra or what? notera att Gud är kärlek. inte har kärlek, är.

Tar typ ett sådant slut som Vakttornet.

Ni kan gärna fråga något om vad Jehovas Vittnen och vad vi tror på.

Eller fall ni bara undrar något. Bara glad att hjälpa isf! ;)

Redigerad av Colan K
Länk till kommentar
Dela på andra sidor