Jump to content

Mäta storleken på san andreas

Jacke
 Share

Recommended Posts

Jag kom på en kul idé, vi mäter hur stort san andreas är.

Hur?

Jo, eftersom man ser på sina stats hur långt man har färdats kan man enkelt se hur lång en viss sträcka är.

Säg att du tar ett plan, antecknar hur långt du redan har flugit och exakt var du är, flyg en viss sträcka och se hur många meter den är och hur långt på kartan det är, gärna med linjal. Beräkna hur långt 1 km är och hur långt det är från botten till toppen på kartan. Detta kan man jämföra med vice city och gta3 om man vill genom att göra samma sak där. Om flera gör samma sak kan vi få ett medelvärde på storleken.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom på en kul idé, vi mäter hur stort san andreas är.

Hur?

Jo, eftersom man ser på sina stats hur långt man har färdats kan man enkelt se hur lång en viss sträcka är.

Säg att du tar ett plan, antecknar hur långt du redan har flugit och exakt var du är, flyg en viss sträcka och se hur många meter den är och hur långt på kartan det är, gärna med linjal. Beräkna hur långt 1 km är och hur långt det är från botten till toppen på kartan. Detta kan man jämföra med vice city och gta3 om man vill genom att göra samma sak där. Om flera gör samma sak kan vi få ett medelvärde på storleken.

Varför inte? Skulle vara intressant att veta.

Nu har inte jag skaffat San Andreas än, blir nog nästa vecka, men är det inte bara att ta ett plan och flyga rätt över kartan åt båda hållen och sen räkna ut storleken?

EDIT: Aha, du skrev beräkna hur lång en km är OCH hela längden på kartan.

Tyckte det stod att du skulle ta en km i taget. Verkade ju lite onödigt

Redigerad av grindwarrior
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kartan äår ju helt och hållet kvadratisk så att mäta åt ena hållet räcker.. börja en bit ut i havet, kolla rakt ner och flyg, när du ä5r mitt över kustlinjen så pausar du och skriver upp hur långt du har komit med flyg, sen flyger du rakt över (mot norr) och sen när du är över andra sidan så kollar du samma sak och räknar lite matte, då får du fram svaret i Ft (feet) sen går du in här ( http://www.digitaldutch.com/unitconverter/ ) och omvandlar Ft till M/kM

Redigerad av mickemannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt ärligt, vem fan pallar göra nåt sånt och vad är poängen! Okej, kul att veta men fan va jobbit o göra sånt bara för att få veta EXAKT hur stort det är! Kostar mer än det smakar! Har hört att det är 8 ggr stärre än VC?!

Nej du har fått det om bakfoten, spelet ligger på 8 gigabyte och det är 4-6 ggr större än vc. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor