MyStiC Skrivet 26 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2004 Min jobbigaste dröm är att varje år får jag en dröm som börjar med att jag hör en geting som åker omkring Jag hör att den kommer närmare och närmare , Då kommer en jätte geting in i rummet Samtidigt när getingen kommer in så kryper nått svart lurvigt upp under min säng. Då börjar getingen och den lurviga saken slåss. Sen så märker jag att marken öppnas under sängen så jag och sängen faller ner mot ett svart håll. Då ser jag att det är betong eller nått längst ner i hålet *SPLAT!* säger det när jag faller ner i betongen. Då så vaknar jag som att fallet var riktigt , Allså jag menar det känns som jag träffar marken fast det är i en mjuk säng istället. (Har haft den drömmen sen jag vart getingstucken för 3 år sen) :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 26 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2004 När jag va liten ( ) Så drömde jag alltid samma dröm varje natt ,... det va en naken snygg tjej som gick på månen/öknen men före man fick se hon så var det en massa tekniska saker sen så såg man hon imellan alla dom där.. först så hackade det som om det var en gammal film sen blev allt bra + att jag också vill veta hur man "tränar" sånna här lucius drömmar eller vad ni sa?! Dechavue Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 26 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2004 Dechavue Deja vú? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 26 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2004 Är det bara jag som typ sprang för livet in i sängen, för att inte att ilskna hundar skulle ta mig? Öppnar dörren. *Svish* Under täcket och kollar läget! Någon där? Inget svar... "Okey!" Godnatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 27 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2004 men inget som kan förklara hur man tränar de där dröm grejset? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2004 Det jag vet är att man precis innan man lägger sig ska tala till sig själv och verkligen tvinga en själv att komma ihåg vad man drömt och att man ska kunna kontrollera drömmen. Och sen ska man, när som helst på dagen, fråga sig själv om man verkligen är vaken eller om man drömmer och typ hitta bevis på att man är vaken så att man ska kunna märka när man drömmer och är vaken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cleansing Skrivet 27 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2004 Lucid dreams är så jävla grymt! Om ni vill lära er mer, följ dessa länkar: Dreamviews LD4All Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 27 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2004 men inget som kan förklara hur man tränar de där dröm grejset? Det går bara ut på att under tiden du drömmer - bli medveten om att det bara är en dröm. Sen kan man styra det mesta som händer. Exempel på en av mina första klardrömmar: Det var i slutet av sommarlovet och jag vaknade ungefär kl 4 på morgonen. Låg vaken och tänkte: - Neej! Bara 2 veckor kvar av sommarlovet. Snart somnade jag igen och började drömma. Jag drömde att skolan börjat och att jag var där och första lektionen snart skulle börja. (IRL Några minuter tidigare hade jag ju tänkt: Bara 2 veckor kvar till skolan). Så därför tänkte jag i drömmen: - Men det är ju 2 veckor kvar till skolan! Vad gör jag här? Så kom jag då på att det bara är en dröm, så drömmen övergick till en klardröm. Jag försökte komma på något att göra, någon man inte kan göra i verkliga livet, men jag kom inte på något bra så jag knockade min lärare. Cool känsla Men efter det vaknade jag, eller så över gick klardrömmen till en vanlig dröm igen, kommer inte ihåg. Jag hamnade alltså i den klardrömmen utan någon träning, det var inte ens ett medvetet försök att få en klardröm. Så kan det också bli. Det svåraste är att stanna kvar i klardrömmen. Ett bra sätt att öka "klarheten" och stanna kvar längre i drömmen är att gnugga sina händer. Händerna är man mkt medveten om, bara att titta på händerna i en vanlig dröm gör drömmen Lucid. På ld4all.com, som Cleansing tipsade om, kan man läsa om flera metoder för att få klardrömmar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 27 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 november, 2004 Har haft en och annan klardröm... skitsoft Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 Deja vú? Déjà vu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 (redigerad) Det värsta är när man har sexuella drömmar och vaknar med.... Öhm.... Det kan finnas småbarn här... Den värsta drömmen jag har haft är när jag drömde att min mamma var död. En komisk dröm var när jag vart jagad av en obemannad cykel! Satt i en skogsdunge med far- far och helt plötsligt fick vi syn på cykeln. Den åkte ikring ute på en grusväg och sen kom den mot oss. Min far- far skrek "SPRING!!", så sprang vi och hoppa in i hans bil. Vi körde på en väg med den aggresiva, livsfarliga, fruktade gubbcykeln hack- i- häl. Efter ett tag körde vi av vägen, sen minns jag inte mer. Redigerad 28 november, 2004 av Jacker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 Kommer ihåg en ful dröm jag hade här i veckan. De kom fram ett gäng turkar mot mig och börjar snacka turkiska, jag svarar "Feliz Navidad". Vette fan var jag fick de ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 Kommer ihåg en ful dröm jag hade här i veckan. De kom fram ett gäng turkar mot mig och börjar snacka turkiska, jag svarar "Feliz Navidad". Vette fan var jag fick de ifrån. Vet du vad det betyder? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 God Jul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 En gång drömde jag att jag och min kompis "råkade sätta oss i en bil med villje" och sen råkade jag trycka på gaspedalen.. sen komm vi till en lyckstolpe.. och bilen delades mitt itu... och vi körde och på något konstigt sätt kom vi båda till samma gata.,.., Våran gata Och sen vaknade jag Det vart ett väldigt snack om Déjà vu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 Ingen slår mina drömmar. Jag drömmer saker som jag sen upplever exakt på samma sätt kanske flera månader efter. Man lägger inte märke till det förrän det inträffar, då får man en konstig känsla av att det här redan har hänt, jag vet att jag har drömt samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 då får man en konstig känsla av att det här redan har hänt Jag får jävligt ofta konstiga känslor om att saker som inträffar redan har hänt. Det e creepy Kommer dock inte ihåg att jag har drömt att de ska hända... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kurd-Haren Skrivet 28 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 november, 2004 en lite små mongo dröm jag hade var när jag ställde upp i en femkamp, fast d var bara en gren :S. Grenen var dyka bland blåvalar och det gick väl sisådär, jag blev söndertacklad...rätt som det är står jag på en gata med en jättefontän...i fontänen går det en häst som går på vattnet och rätt som det är flyger hästjäveln upp en 50m upp i luften, störtar sen mot marken och landar på ett ben...helt oskadd....ska sen dra till en polare, kommer på att jag står utanför hans dörr naken, ska då springa hem och sätta på mig kläder när jag helt plötsligt blir jagad av Jason som dödar mig rätt fort...kommer då upp en ruta där alla mina stats för dagen kommer upp:S...spawnas snabbt vidare till fritt falls topp där jag ska åka linbana ner till marken. Duktig som jag är tappar jag taget efter 3 m och ramlar mot marken, och precis innan jag slår i marken ser jag nalle puh stå på marken å peka finger till mig...Jag vaknar med ett ryck å skriker "Jävla Nalle Puh!"........ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 29 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2004 (redigerad) Jag får jävligt ofta konstiga känslor om att saker som inträffar redan har hänt. Det e creepy Kommer dock inte ihåg att jag har drömt att de ska hända... Det är väll dejavue? (stavning = ? Fast en gång drömde jag att vi hadde gympa, och sen så kastade en person en rissäck i en basketkorg och då pekade hennes lärare på hon och sa : Nej men sluta med det där nu genast och kom ner och jobba..nästa dag,... gympa.. sen ser jag den där tjejen i ribbstolarna och tänker.. f*n,.. det va ju såhär i min dröm.. sen sa jag.. nu kastar hon i korgen och hon kommer träffa sen gorde hon det sen så kollade jag på hons fröken och tänkte.. nu pekar hon på tjejen som kastade och skrek likadant som i min dröm.. sen gorde hon det Sånt är läbbigt... en gång drömde jag att min fröken va gravid... dagen efter.. precis innan vi skulle sluta.. då sa hon... jag har ett barn i magen Redigerad 29 november, 2004 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 29 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 november, 2004 Jag drömde en mardröm i natt om hundarna från Resident Evil (filmerna) Det måste vara det mest skrämmande monstrerna som finns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts