Jump to content

Drömmar

Tommy_Fido
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 79
  • Ålder
  • Senaste inlägg

När jag var sisådär 8 år skaffade familjen en hypermodern dator för 15.000 spänn (Pentium I - 100 mHz, 8 mb RAM, integrerad grafik). Jag var överlycklig över Windows, och hade en dröm där jag sprang på aktivitetslisten under skrivbordsbilden. Jag blev jagad av stygga getingar. När jag kutat ett tag så vaknade jag och med huvudet ner i kudden var det första jag fick se kuddens mönster bestående av gula och svarta streck, illmarigt lika en getings kropp. Jag skrek till som en galning...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Detta drömde jag typ vid 8-9 års åldern..

"Jag och min syrra skulle få en present av våran mormor,

min syrra fick massa blommor, vackra och fina, i glada färger.. :)

Och jag fick... EN PAPPERSBIT! >_<

Konstigt nog vart jag rätt glad, även om jag förväntat mig något bättre..

Men då kom min syrra och REV SÖNDER DET!! >_< "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad har du för adress? måste skicka dig en pappersbit i julklapp :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min vanligaste barndoms mardröm var nog när jag nästan varje kväll drömde om min stora elefant kramdjur :)

Iallafall drömde jag att jag satt fast i trappan och min föräldrar hjälpte inte mig. Sen ser jag den där stora elefanten med den där feta snablen komma. Han tar tag i mina ben och drar ner mig sakta ner från trappan >_<

That's some scary shit >_<

Ibland kan jag vakna upp i drömmar och veta att de är en dröm, men det kan ju många men vad heter de?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

konstiga drömmar? konstigaste jag varit med om var att jag och en kompis gick över en smal bro (mer som en järnstång) över en flod där det kryllade av döda människor som levde (typ zombies) som försökte nå oss, men vi var för högt upp. men då snubblade jag och ramlade ner i floden. då började zombiesarna rycka i mig och drog ner mig under vattnet. men jag kunde andas under vattnet konstigt nog >_< sen när jag var på botten såg jag en av dem i ögonen sen vaknade jag >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

>_< ingen slår min värsta dröm.

Efter en stor sorg ( :'( ) så lade jag mig ner och försökte sova.

Såg alla skepnader i rummet komma, mörka gubbar med knivar, monster, vad kunde det vara?

*Morgon* Ligger och stirrar djupt i ögonen på någonting... farligt?

Sträcker handen mot lys-knappen, sakta och försiktigt. Handen börjar skaka och man får ett adrenalid-atack och tänder lyset och hoppar ur sänget. "ARGGGH! Min mage skumpade!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fy fabian..

Vilken bra historia!

Varför är alla drömmar alltid så bra som historier??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag drömde en gång att jag och min bästa komis skulle leka i lekparken (drömde denna när jag va 8-9 :P) och jag ville vara i sandlådan... men han (Simon) ville vara i lektornet... Då så skulle jag dra han till sandlådan ^_^ .... Men då tog han tag i en stolpe i tornet och jag drog och drog och drog men till slut lossnade hans ben :ph34r: Inge blod eller någonting :wacko: Och då när vi skulle gå hem till han så såg jag att han hadde ett litet litet sår på andra benet... "Jaha" sa i i kör sen vaknade jag <_< ..... >En annan dröm var att det va scooby doo som jagades av spöken,.. sen när dom gick igenom en dörr så förvandlades dom till min brorsas (StavningsLOL?) kompiusar... min bror och hans andra komis satt och spelade kort... sen blev allting lite mörkare och då sa dom där kompisarna som kom in att dom ville leka med proppskåpet :angry: och då gorde dom det... sen lät det : Oieaaaaoaoaaiaioaiaaoai.... och det var svart... sen så "drogdom upp kameran" som på en film och nu var jag och mina klasskamrater uppe på ett berg och såg att solen drogs upp och när den var högt upp sprängdes den som en atombomb :P och sen fick man se på nyheterna när Angeta Sjödin gick på stockholms gator och sa... ja, nu kommer vi aldrig få se våran kära sol igen... sen en fin bild på himmelen med en massa moln ^_^ Konstiga drömmar? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I natt drömde jag att jag var "Turken" en butiksägare som satt och åkte buss, jag hade en svart mössa på mig och jag kände mig underlig.

Sen kom en liten unge fram brevid mig och skrattade, sen blev han knäpp och slog mig som f+n med ett slag. Sen var drömmen slut och jag vaknade en halvtimme försent.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

min syrra fick massa blommor, vackra och fina, i glada färger.. ;)

Och jag fick... EN PAPPERSBIT! :)

Men då kom min syrra och REV SÖNDER DET!! :) "

fan .. en liknande dröm har jag också haf t... eller ? det kanske hände ... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, inatt hade jag en dröm efter jag lirat SA en stor del av dagen. Fan va mycket kul man kan ha trots man klarat storyn. :P

Drömde om att jag var med i ett gängkrig i en stad jag aldrig sett förut. Var i utkanten av det, och området kanske liknande nåt ställe i SA, men det var mer realistiskt... Som verklig miljö, IRL. Var med i ett gängkrig, alla hade pistoler och knivar... Ganska kul faktiskt sen när man vaknade. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor