Jump to content

hackar..

Tigerr
 Share

Recommended Posts

har spelat storyn, och allting har flutit på bra. nu är storyn slut, och jag gör lite sidouppdrag och åker omkring och letar efter bilar och så som man gör i alla gta spel när man 'klarat' dem. men nu har jag börjat få ganska stora problem. vägar försvinner, musiken hackar, får upp meddelanden i stil med 'error reading the san andreas disc' och ibland har spelet hängt sig helt. mitt ps2 har något år på nacken, kanske två.. och det är en 3----- nånting modell, den lite 'äldre' versionen. skivan är helt repfri, och har funkat bra innan - nu undrar jag om det kan vara mitt ps2 som börjar strejka - eller om det är skivan det kan vara fel på? skivan är, som sagt, repfri och har bara varit utanför maskinen två tre gånger.

har nån mer samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har spelat storyn, och allting har flutit på bra. nu är storyn slut, och jag gör lite sidouppdrag och åker omkring och letar efter bilar och så som man gör i alla gta spel när man 'klarat' dem. men nu har jag börjat få ganska stora problem. vägar försvinner, musiken hackar, får upp meddelanden i stil med 'error reading the san andreas disc' och ibland har spelet hängt sig helt. mitt ps2 har något år på nacken, kanske två.. och det är en 3----- nånting modell, den lite 'äldre' versionen. skivan är helt repfri, och har funkat bra innan - nu undrar jag om det kan vara mitt ps2 som börjar strejka - eller om det är skivan det kan vara fel på? skivan är, som sagt, repfri och har bara varit utanför maskinen två tre gånger.

har nån mer samma problem?

Har haft nästan samma problem. Då hade det helt plötsligt kommit fram en jätterepa på skivan, utan att jag ens hade rört den. Error Reading The San Andreas-disc kom upp varje gång spelet skulle ladda (dvs då man går ut från ett hus eller dylikt). Det slutade upp med att jag reklamerade den =).

Jag vet dock inte problemet, det kanske är så att skivan är "överkänslig" eller vad man nu ska säga...

Hoppas det löser sig, du kan ju alltid prova reklamera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lasern kan tänkas vara dammig, du kan rengöra den själv, men det är inget att rekomendera om försäkringen har gått ut. Brukar vara 2 år på PS2. Och om nu nått händer med lasern eller ditt PS2 så kan det kosta dig. Man kan lämna in dom på lokala spelhandlare för rengöring eller köra en rengöringscd i PS2:an, inte bästa alternativ kanske dom brukar inte vara så bra, men du kan alltid pröva.

Sen är det vissa nyare modeller av PS2:an, har hört att version 50004 eller nått sånt har maskinvaruproblem och klarar inte av GTA:SA.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har haft nästan samma problem. Då hade det helt plötsligt kommit fram en jätterepa på skivan, utan att jag ens hade rört den. Error Reading The San Andreas-disc kom upp varje gång spelet skulle ladda (dvs då man går ut från ett hus eller dylikt). Det slutade upp med att jag reklamerade den =).

Jag vet dock inte problemet, det kanske är så att skivan är "överkänslig" eller vad man nu ska säga...

Hoppas det löser sig, du kan ju alltid prova reklamera.

När du reklamerade spelet och fick ett nytt, funkade att ladda spelet från ditt minneskort? Samma ska hände mig i VC och då gick det inte att ladda mitt gamla sparade spel, så jag fick börja om från början!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vart inne i en affär, men inte där jag köpte seplet. han sa att flera hade haft samma problem. hans förslag vart att lämna tillbaka skivan. men nu är det så att jag har gjort av med kvittot nånstans. hittar det antagligen igen. men ändå! det är lite jobbigt att behva springa omkring i affärer med ett helt nytt spel. lite besviken faktiskt.

sen tror jag nog som nån sa innan - att det kan vara överkänslighet. att skivan helt enkelt är för känslig. detdär med dammiga laserpickuper tror jag nog inte på. menar - då borde det stå något i manualen till ps2 om rekomenderad skötsel eller rengöring. det är ändå en sony produkt. och de är inte kända för dålig kvalitet eller dålig informtion om produkterna..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen är det vissa nyare modeller av PS2:an, har hört att version 50004 eller nått sånt har maskinvaruproblem och klarar inte av GTA:SA.

men vafan!! jag som nu köpt upp mig från 30004 till 50004 för att kunna spela gta san andreas och då har jag anledning til varför den inte vill fungera på ps2an.. maskin jäveln vill inte... helvete då! skall testa med att lämna in skivan i morrn. nån som vet hur lång tid man har garanti på spel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I början när jag spelade SA, dem första gångerna, så kom det meddelandet upp hela tiden (error reading san andreas disc; eller vad det stod)...dessutom hackade rösten och ljudet väldigt konstigt liksom brusade när någon gav mig ett uppdrag....men detta försvann efter norra timmar... ;)

ja vafan ja hade liknande probs. mitt ljud försvann efter 5minuter så fick man starta om de för att de skulle funka, men de försvann me!! ja köpte spelet på release dagen o sen dagen efter så funkade ljudet som de skulle, jävligt oklart

Länk till kommentar
Dela på andra sidor