Ceone Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 (redigerad) NI som äslkar elitserien i hockey kan glädas ordentligt nu. Nästa elitserie år kommer det komma 14nya lag dit men inga lag som är där nu kommer åka ur. Det är ju nästan som NHL! o_o http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/...,563779,00.html Redigerad 20 november, 2004 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 (redigerad) 14 nya lag? Kommer dom bli 26 lag menar du? Btw: Kalla mig korkad men, vad menas med "stängd serie"? Det är väl inte omöjligt för allsvenska lag att gå upp i elitserien nu, eller? Vad blir skillnaden om dom "öppnar" upp den nästa år? Redigerad 20 november, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 väntas fatta beslutet snart Jag tror inte på det förän det är klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 20 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 14 nya lag? Kommer dom bli 26 lag menar du? Btw: Kalla mig korkad men, vad menas med "stängd serie"? Det är väl inte omöjligt för allsvenska lag att gå upp i elitserien nu, eller? Vad blir skillnaden om dom "öppnar" upp den nästa år? vad jag tolkar som "stängd serie" är att ingen kan åka ur eller in. Som NHL har det.... fakstigt tråkigt att köra så men kul att nya lag kommer =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 vad jag tolkar som "stängd serie" är att ingen kan åka ur eller in. Som NHL har det.... fakstigt tråkigt att köra så men kul att nya lag kommer =) Jo men dom säger ju att det är en stängd serie nu. Vilket isåfall vore en lögn eftersom lag kan åka både ur och upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 de tror ja nog inte på fören det är klart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 21 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2004 Läste någon artikeln, det kommer inte bli 14 nya lag, utan två nya.. Kontentan är att inget lag ska kunna ramla ur elitserien den här säsongen och att elitserien utökas till 14 lag i höst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2004 Jag har ingen koll på kockey, men om det är som det är i fotboll så åker inga lag ut, däremot komemr 2(?) nya lag gå upp. Säger jag fel när jag säger att elitserien just nu har 12 lag? Har inte heller så stor koll på kockey. Men iaf, i några år har jag följt debatten om man ska öppna upp elitserien eller ej. Vad jag inte riktigt har förstått är hur eliserien kan vara låst nu. Lag kan gå upp, lag kan åka ur. Vad är själva låset i det hela? Läste någon artikeln, det kommer inte bli 14 nya lag, utan två nya Nehe... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts