Jump to content

Stavningen

Galenhund
 Share

Recommended Posts

Men väx upp. Ni som skriver dessa topics verkar vara några 14-åringar (precis som jag) som nyss lärt sig stava och är stolta. Ge upp, vem bryr sig. Han kanske inte kan lära sig lika lätt som du? Man kan inte vara bäst på allt. Jag slår vad om att du inte heller är det.

Det är bara barnsligt att starta topics för att någon inte kan stava. Sköt dig själv och skit i andra. Herr Perfekt.  ;)

Behöver inte alls stämma, han kanske bara tycker att det är irriterande att dom flesta nybörjare i SA-forumet stavar helt sjukt dåligt. Själv märkar jag mest av stavfelen och spammandet (oftast hand i hand) i SA-forumet, och nästan ingenting i Off-Topic-delen av forumet.

Så vitt jag vet är det dom lite äldre "forumiterna" som är i off-topic-delen, dom som kan lite mer om detta forum och (i dom flesta fall) är över 14 år, medans det är tvärtom i SA-forumet (dålig rutin gällande forumanvändning, råkar inte "ha åldern inne" osv). Jag tror att det är väldigt få av dessa som verkligen har dyslexi, snarare är dom nog, helt sonika, dåliga på att stava.

Jag dömmer inte ut alla nya medlemmar, men det känns som om väldigt många borde ta åt sig...

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

har jag ingen uppfattning om, men tycker det lät lite konstigt att du tycker att man ska kunna stava bara för man nått en viss ålder

Iof jag har aldrig haft det svårt i skolan så jag är nog inte medveten om att det är svårt om man har det svårt i skolan :). Ska kanske tänka från andras synvinkel också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men väx upp. Ni som skriver dessa topics verkar vara några 14-åringar (precis som jag) som nyss lärt sig stava och är stolta. Ge upp, vem bryr sig. Han kanske inte kan lära sig lika lätt som du? Man kan inte vara bäst på allt. Jag slår vad om att du inte heller är det.

Det är bara barnsligt att starta topics för att någon inte kan stava. Sköt dig själv och skit i andra. Herr Perfekt. ;)

Bra sagt!

Inse att problemen ligger i klagaren, inte i stavfelaren©

(Så länge man kan läsa det som skrivs i varje fall)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra sagt!

I vissa fall är det tveksamt om man kan läsa.

EDIT: Det är lite kul med er admins ;). När man går in i Sa forumet så står det tydligt högst upp att man ska sriva "ordentligt", Så skriver vi om att folk skriver "orent" så får vi skit för det! Varför?

"Skriv ordentligt! Medlemmar som skriver taskigt blir avstängda! Korrekturläs alltid dina inlägg innan du postar (det finns en fin knapp som heter Preview Post)!"

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EDIT: Det är lite kul med er admins ;). När man går in i Sa forumet så står det tydligt högst upp att man ska sriva "ordentligt", Så skriver vi om att folk skriver "orent" så får vi skit för det! Varför?

"Skriv ordentligt! Medlemmar som skriver taskigt blir avstängda! Korrekturläs alltid dina inlägg innan du postar (det finns en fin knapp som heter Preview Post)!"

...Jag har min personliga åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja självklar det är bra att du har det likväl som att jag har det.

Hultenius bestämmer allt på sidan utan att kolla med er eller?

Kommer ärligt talat inte ihåg när/hur det där kom till. Men jag tror att jag är den mod som är minst i kontakt med övriga, pga att jag knappt aldrig är inne på mIRC, där övriga håller till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skriv ordentligt behöver inte betyda stavningen. Det kan lika gärna vara att man inte ska skriva ungefär såhär:

"Hej jag har problem med 27'de missionet på Vice city hjälp mig"

hhej , harr et problm medd mitt VC det harr sluttat att funka. HJÄÄÄÄÄLP MIG!

Det är ordentligt för dig bara det att det är massa stavfel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, Skriver någon en bra förklaring, och har ett par stavfel så stör det mig inte, kan krylla av stavfel, stör mig inte ett minsta dugg. Kanske lite jobbigt om det är meningsbyggnads fel eftersom man får läsa om meningen två gånger. Men annars så har jag inget emot det eftersom jag vet att alla inte är perfekta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, Skriver någon en bra förklaring, och har ett par stavfel så stör det mig inte, kan krylla av stavfel, stör mig inte ett minsta dugg. Kanske lite jobbigt om det är meningsbyggnads fel eftersom man får läsa om meningen två gånger. Men annars så har jag inget emot det eftersom jag vet att alla inte är perfekta.

Det minsta man kan göra är ju iaf att kolla igenom det man skrivit och kolla att allt är rätt tycker man då att det ser rätt ut så kan man skicka det. Men många låter bara handen skriva dvs då blir resultatet såhär:

Hej, kan jag får hjjälp med mitt vc sopm har slkutat att funaka.

Tacl på förhand.

Detta är inte acceptabelt enligt mig.

Edit: Stavfel :). Tyckte jag kollat igenom allt men som alltid så ser jag det när jag skickat inlägget ;)

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra sagt!

Sanning, men Xeo001's inlägg är rätt korkat på ett sätt...

Jag tycker det är minst lika korkat att starta trådar om felstavning som att döma ut folk på internet.

..så helt bra sagt var det inte!

X-Pisc - lokka? Höhö.

---------------

You can't spell hotel without ho so if you find yourself a hoe you now where to go!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dömer inte ni folk om ni säger att alla under 13 kan inte stava? jag har aldrig haft problem med att stava. Jag skulle igentligen gå i åttan nu men går i nian. Finns personer i min klass som har problem med stavning, men lärare kan inte sätta IG för stavning.

Det har jag ALDRIG påstått.

Det är dock helt naturligt att man är sämre på att stava och utttycka sig då man är ung än gammal, och säg inte något annat. Det finns såklart en bunt med untandtag åt båda hållen (äldre som är sämre, unga som är bättre osv), t ex du. DETTA har jag påstått.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor