Jump to content

Religon...

MetoC7
 Share

Isånafall, vilka/vilken?  

76 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 129
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

någon här som dyrkar satan på riktigt?

Bättre än att tro på gud iaf.

Du kommer att återfödas som en missbildad skallbagge!

Hellre en missbildad skallbagge(?) än en människa iaf. (Tror inte på återfödning, men om det existerar väljer nog ingen vettig person att komma tillbaka som människa.)

btw: Om gud existerar, är gud en stor skitstövel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag anar ironi... :(

Det ÄR klokare att utforska människans onda natur istället. Man blir inte så klok av att läsa en röd äcklig bok och dyrka en skäggig gubbe som sitter på månen och leker GTA med människorna.

Äcklig?

Skäggig gubbe?

Månen?!?

Själv ser jag Gud som abstrakt, ingen jämra gubbe, inte ens någonting som finns - bara är.

Väldigt svårt att förklara, men...

...en sista grej - dyrka?!?

Fördommar...

-----------------------------

Editation.

Människor är skapta med en egen vilja - vårat eget jämra fel vad vi gör med den.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äcklig?

Skäggig gubbe?

Månen?!?

De som dragits med mig på forumet ett tag vet att jag har en tendens att använda ord som endast passar in enligt mig.

...en sista grej - dyrka?!?
Jehovas..? Följer alla ord i Bibeln som om deras liv hängde på det. Eller hihi, de tror ju att livet verkligen hänger på det. :(

Fördommar...

Nipple, erfarenhet. Har träffat alldeles för många Jehovas-tjosan under min tid. Vissa mer extrema än andra, men ingen som verkade normal.

Bah... skriver fel hela tiden. Ska nog sova. Puss.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jehovas..? Följer alla ord i Bibeln som om deras liv hängde på det. Eller hihi, de tror ju att livet verkligen hänger på det. :(

Du sa aldrig att du syftade på Jahovas Vittnen, snarare lät det som att du syftade på alla religösa (detta förklarar "fördommar" och "dyrka?!?!").

"Nipple, erfarenhet. Har träffat alldeles för många Jehovas-tjosan under min tid. Vissa mer extrema än andra, men ingen som verkade normal."

Ännu mer Jehovas, viste inte att du syftade enbart på dom. Men vanliga religösa (så som jag) kan väll vara hyffsat normala - right?

---------------------

Editation.

Alla er som snackar skit om bibeln (vet inte om så många har gjort det i denna topic, men det skulle då inte förvåna mig) - själv ser jag hela gamla testamentet som en enda stor liknelse, inte verkliga händelser. Vägledelser, if thou wilt. Abstrakta förklaringar till dittan och dattan. Nya testamentet är jag lite mer osäker på (jesus existens osv), men det är inte alls så omöjligt. Att nya testamentet är skrivet ur 4 olika synvinklar (fyra olika författare) som alla tolkar och upplever händelserna olika stärker ju bara det hela.

Japp, så tror jag, och ni tycker kanske olika. Puss! =)

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Isf borde väl dom flesta Jehovas vara stenade till döds. Enligt bibeln ska man ju stena varandra för lite vadsom.

"Om din familj inte lyder dig, tag dom med ut till stadsmuren och stena dom till döds."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor