Jump to content

Film!

Arman
 Share

Recommended Posts

Denna vecka: Många bra filmer denna vecka då, vi får se Harrison Ford i den storpatriotiska Air Force One, Sylvester Stallone och båda Rambo-filmerna får vi se under helgen, sweet! Hmm, TV4 visar Leon, men ursäkta? Kom inte den för några dagar sedan på TV4:s systerkanal, TV4 Plus? Jo, minsann det gjorde den! För att man inte ska hata gubbarna på TV4 så sänder man Vanilla Sky, tack TV4, vi är nu lugna, igen! :P Och så har vi kommit till den sista dagen av listan och filmen är Spider-Man från 2002...

@@@@@ = Strålande!

@@@@@ = Mycket bra!

@@@@@ = Bra!

@@@@@ = Sådär

@@@@@ = Usel

TORSDAG 11 NOVEMBER

Air Force One

Regissör: Wolfgang Petersen

Utgivningsår: 1997

Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr

Skådespelare: Harrison Ford, Gary Oldman, Glen Close med flera...

Fakta: Harrison Ford som Amerikas president. Iskalla terrorister som inte tvekar att avrätta. Presidenten, hans stab och familj anfalls av ryska terrorister i det specialbyggda presidentplanet Air Force One. På marken följer vicepresidenten och den övriga världen kampen mellan presidenten och den grymme terroristledaren.

Längd: 124 min

Tid: 21.00

Kanal: ZTV

Sammanfattning: @@@@@ - Ford = tönt, Oldman = cool.

Trailer: IMDb

------------------------------------------------------------------------------

FREDAG 19 NOVEMBER

mmnet_c488f437d1a0_309311_2.jpg

Rambo: First Blood

Regissör: Ted Kotcheff

Utgivningsår: 1982

Genre: Action, Drama

Skådespelare: Sylvester Stallone med flera...

Fakta: En mentalt instabil vietmanveteran blir trakasserad av polisen i en småstad och bestämmer sig för att göra upp...

Längd: 97 min

Tid: 22:00

Kanal: Kanal 5

Sammanfattning: @@@@@ - En av de bästa klassiska actionrullarna, bra handling och skådespel

LÖRDAG 20 NOVEMBER

vanillasky1_309311_3.jpg

Vanilla Sky

Regissör: Cameron Crowe

Utgivningsår: 2001

Genre: Drama, Romantik, Thriller, Science Fiction

Skådespelare: Tom Cruise, Cameron Diaz, Penelope Cruz, Kurt Russell, Jason Lee med flera...

Fakta: Den här filmen är ett laddat kärleksdrama, där en dandy och kvinnokarl blir svårt skadad i en bilolycka. Men hjälp av en skicklig plastikkirurg återfår mannen sin forna skönhet och träffar också sin drömkvinna. Men när livet ser som ljusast ut, börjar märkliga saker hända mannen.

Längd: 135 min

Tid: 20:00

Kanal: TV4

Sammanfattning: @@@@@ - Bra, men originalet, Abre los Ojos är bättre!

DVD: CDON

leon-03_264807_3.jpg

Léon

Regissör: Luc Besson

Utgivningsår: 1994

Genre: Action, Drama, Thriller

Skådespelare: Jean Reno, Gary Oldman, Natalie Portman med flera...

Fakta: Leon är den italienska maffians effektivaste mördarmaskin. Han är kall, snabb och orubblig. Ingen känner till hans existens utom några få personer. Mellan uppdragen lever han ett tillbakadraget liv och går knappt ut från sin lägenhet. Stansfield är en korrupterad statstjänsteman. Han är inblandad i narkotikaaffärer och mördar kallblodigt en småhandlares familj - alla utom den 12-åriga dottern Mathilda. Hon lyckas komma undan genom att knacka på Leons dörr. Leon tvekar länge innan han öppnar, väl medveten om att det kommer att förändra hans liv.

Längd: 133 min

Tid: 23:00

Kanal: TV4

Sammanfattning: @@@@@ - Igen? Nåja, se den ändå! :D

DVD: CDON

rambo_firstblood_2_309311_5.gif

Rambo: First Blood II

Regissör: George P Cosmatos

Utgivningsår: 1985

Fakta: När den amerikanska militären får veta att soldater som saknas sen Vietnamkriget förmodligen fortfarande lever men är tillfångatagna, sänder överste Trautman dit vietnamveteranen John för att rädda dem.

Längd: 94 min

Tid: 23:55

Sammanfattning: @@@@@ - Nja helt okej action , men inte mycket mer...

standby1_309311_6.jpg

Stand By Me

Regissör: Rob Reiner

Utgivningsår: 1986

Genre: Drama

Fakta: En historia om fyra unga killar i 50-talets USA som ger sig ut tillsammans för att leta ett lik efter en försvunnen kamrat samtidigt som de diskuterar om livet. Bygger på Stephen Kings bok.

Längd: 89 min

Tid: 03:10

Kanal: TV3

Sammanfattning: @@@@@ - Om du orkar stanna uppe till 3 så är den värd det! Bra film!

SÖNDAG 21 NOVEMBER

spiderman_movie_logo_309311_7.jpg

Spider-Man

Utgivningsår: 2002

Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Skådespelare: Tobey Maguire, Willem Dafoe, Kirsten Dunst med flera...

Fakta: Den blyge studenten Peter Parker blir biten av en genmanipulerad spindel, vilket ger honom fantastiska och unika superkrafter. Men med tiden lär han sig att med sådana krafter, krävs också ett stort ansvarstagande. Peter svär att viga sitt liv åt att bekämpa brottsligheten. The Green Goblin, som egentligen heter Norman Osborn, är Spidermans ärkefiende. Han fick sin demoniska personlighet efter att han använt sig själv som försöksperson i ett experiment. Experimentet ökade hans intelligens och styrka men gjorde honom också galen...

Längd: 121 min

Tid: 21:00

Sammanfattning: @@@@@ - Säkert den mest sevärda film av alla andra tips...

Nästa vecka: Var beredd för nästa veckas Film!-topic där alla fantasyälskare får tips om en av världens bästa film som sänds på TV... håll utsik!

För att skriva ut Film!-sidan i utskriftsformat så kan du klicka på Print This Topic lite längre upp!

Har du frågor eller synpunkter? Kontakta mig då på jayleno88@hotmail.com

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanilla sky är förövrigt dålig...Jag klagar inte på din recension arman det här är bara min åsikt. Jag tycker vanilla Sky är en ganska löjlig film. Dock älskar jag surrealistiska filmer. Men den är endå sevärd.

Makes sense like always, eh? :wub:

--------------

Bra recension, Arman. Ska försöka pricka in några av filmerna...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FREDAG 19 NOVEMBER

mmnet_c488f437d1a0_309311_2.jpg

Rambo: First Blood

Regissör: Ted Kotcheff

Utgivningsår: 1982

Fakta: En mentalt instabil vietmanveteran blir trakasserad av polisen i en småstad och bestämmer sig för att göra upp...

Längd: 97 min

Tid: 22:00

Sammanfattning: @@@@@ - En av de bästa klassiska actionrullarna, bra handling och skådespel

SÖNDAG 21 NOVEMBER

spiderman_movie_logo_309311_7.jpg

Spider-Man

Utgivningsår: 2002

Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Skådespelare: Tobey Maguire, Willem Dafoe, Kirsten Dunst med flera...

Fakta: Den blyge studenten Peter Parker blir biten av en genmanipulerad spindel, vilket ger honom fantastiska och unika superkrafter. Men med tiden lär han sig att med sådana krafter, krävs också ett stort ansvarstagande. Peter svär att viga sitt liv åt att bekämpa brottsligheten. The Green Goblin, som egentligen heter Norman Osborn, är Spidermans ärkefiende. Han fick sin demoniska personlighet efter att han använt sig själv som försöksperson i ett experiment. Experimentet ökade hans intelligens och styrka men gjorde honom också galen...

Längd: 121 min

Tid: 21:00

Sammanfattning: @@@@@ - Säkert den mest sevärda film av alla andra tips...

1. Rambo! Nej inte tonårs-action! Ta det lugnt med betygen nu!

2. Högsta betyg, spiderman? va?....... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Rambo! Nej inte tonårs-action! Ta det lugnt med betygen nu!

2. Högsta betyg, spiderman? va?....... :lol:

Rambo är en klassiker, detta gäller bara första delen, den har bra handling och bra skådespelare... den förtjänar en fyra...

Spider-Man blev en succé när den kom ut för två år sedan, jag tycker är en bra film, dock små fel och så men ändå en bra film...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rambo är en klassiker, detta gäller bara första delen, den har bra handling och bra skådespelare... den förtjänar en fyra...

Spider-Man blev en succé när den kom ut för två år sedan, jag tycker är en bra film, dock små fel och så men ändå en bra film...

Störde mig rätt mycket på slutet... Amerikansk flagga...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för att den är bra förtjänar den väll ändå inte högsta betyg?

Högsta betyg för mig är euforisk, lyrisk, underbar, magnifik, klassiker (i många fall)...knappast spiderman.

Vanilla Sky är inte alls dålig, ganska skön!

Vilken är Abre los Ojos? Har för mig ha sett den, men jag vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor