mulla Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Fick uppgiftet i skolan hur kan man bevisa att blommor behöver oxygen, typ om ingen visste vad blommorna behövde hur skulle jag bevisa för dig då? Snälla hjälp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Blommor knarkar väl koldioxid? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 dem behöver syre också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Maha, tufft. Tror jag ska hänga med bättre på biologin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mulla Skrivet 16 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 (redigerad) Fick uppgiftet i skolan hur kan man bevisa att blommor behöver oxygen, typ om ingen visste vad blommorna behövde hur skulle jag bevisa för dig då? Snälla hjälp ni missförstod mig men jag menar typ photosynthesis om ni vet vad det betyder hur kan man bevisa att dem behöver photosynthesis eller solenergi? EDIT: Alltså hur ska jag visa dem? Om dem inte vet vad coldioxid betyder? Redigerad 16 november, 2004 av mulla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urachez Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 (redigerad) Men lär er skillnad på dom, de och dem! Redigerad 16 november, 2004 av Urachez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Om jag förstod dig rätt så har jag ett tips eller vad man nu vill kalla det. Ta en blomma ställ den i ett mörkt litet rum. ställ något över blomman så den inte får luft... ta en likadan blomma ställ den ute på balkongen eller vad man nu har nära ett fönster iallafall... ser vilken som vissnar först... Antagligen den som stod instänfd... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 grovt kan fotosyntesen se ut så här: CO2 + H2O + Energi (solljus) ----> Syrgas + Socker Sen minns jag itne hur dem behövde syre, men är fan säker på att jag hört det på naturvetenskapen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 (redigerad) EDIT: Alltså hur ska jag visa dem? Om dem inte vet vad coldioxid betyder? Då får du väl visa vad de olika atomerna i koldioxid reagerar med i växten så det bildas en fotosyntes. Redigerad 16 november, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Då får du väl visa vad de olika atomerna i koldioid reagerar med i växten så det bildas en fotosyntes. jo, då får han nog nobelpris ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 jo, då får han nog nobelpris ^^ Det är väl alltid en bonus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlIpKnOt Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Det är väll bara att bevisa lite. Typ dra hela fotosyntesen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 (redigerad) Oj satan fyfan biologi är det värsta jag vet....Dock ganska roligt att skära i ko ögon Redigerad 16 november, 2004 av Tommy_Fido Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mulla Skrivet 16 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Om jag förstod dig rätt så har jag ett tips eller vad man nu vill kalla det. Ta en blomma ställ den i ett mörkt litet rum. ställ något över blomman så den inte får luft... ta en likadan blomma ställ den ute på balkongen eller vad man nu har nära ett fönster iallafall... ser vilken som vissnar först... Antagligen den som stod instänfd... mm.. du hade rätt tack så mycket men man får bara använda en blomma i sitt experiment nån schyjyst som kan hjälpa mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mulla Skrivet 16 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 nån smart person som kan ge lite bara lite exemplar tack? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 nån smart person som kan ge lite bara lite exemplar tack? exemplar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 nån smart person som kan ge lite bara lite exemplar tack? Ta en blomma och dölj den från ljus och ta en annan som får stå i ljus. Iakta dessa blommor och notera vad som händer med dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gonarch Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 men vafan blommorna får väl koldioxiden från syret? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 men vafan blommorna får väl koldioxiden från syret? Nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 men vafan blommorna får väl koldioxiden från syret? Växter är producenter, de producerar syre. Vi är konsumenter och konsumerar syre. Vi producerar Koldixoid som växterna omvandlar till syre med en kemisk process. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts