Kaboom Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 (redigerad) http://spookie.powerpill.co.uk/speedo/ It's written in C++ using a hook in Vice City's own scripting engine to get the current speed, and using DirectX hooking to draw the speedometer over the game. The source code for this mod is available to help anyone willing to learn about this area of modding. Redigerad 15 november, 2004 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Dum som jag är förstår jag inte riktigt vilken metod som är ny men ska man göra en modd ska den vara av en sån där kvalitet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 16 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 (redigerad) Dum som jag är förstår jag inte riktigt vilken metod som är ny men ska man göra en modd ska den vara av en sån där kvalitet! Nya metoden: It's written in C++ using a hook in Vice City's own scripting engine to get the current speed, and using DirectX hooking to draw the speedometer over the game. The source code for this mod is available to help anyone willing to learn about this area of modding. Man kan altså ändra allt i vc nu.. Vilket gör det möjligt att göra en SA mod.. Redigerad 16 november, 2004 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 översätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 16 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 översätt Du är 10 va?.. Men du kan väll lite engelska ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Han använder c++ för att göra hastighetsmätaren och för att få in den i spelet använder han dx9-grejs. Han använder alltså samma metod som rockstar skulle ha gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 16 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Han använder c++ för att göra hastighetsmätaren och för att få in den i spelet använder han dx9-grejs. Han använder alltså samma metod som rockstar skulle ha gjort. Dvs att man kan ändra/lägga till nästan vad man vill nu med den metoden.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Kan du den metoden Kaboom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 16 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Kan du den metoden Kaboom? Ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
myrslokan Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 fram me en hastigshetsmätare då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 16 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 fram me en hastigshetsmätare då Varför just hastighetsmätare? Finns mycket mer jag kan göra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
myrslokan Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Såg att d fanns en hastighets mätare nu.. vad ska mul_speed vara på för att få d till km/h? nån aning? : ) en sak som jag önskar mig då e ett garage som gör om fordonet man kör in där gör d till taxi, polis, bradbil osv några exempel på vad man kan göra förutom dom som nämts? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Varför just hastighetsmätare? Finns mycket mer jag kan göra.. Du borde jobba med GTA:sweden och göra nya uppdrag... eller duktig som du e starta ett egte projekt.. jag e på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 17 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Du borde jobba med GTA:sweden och göra nya uppdrag... eller duktig som du e starta ett egte projekt.. jag e på! Måste göra klart Ponium först... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Graul Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Måste göra klart Ponium först... hur lång tid tar de då?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 17 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 hur lång tid tar de då?? Ön är klar.. Men koden och texten är kvar.. Jag tror att den blir klar någon gång i 2005.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Trinity_ Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 VA!!!!!!!!!! då hinner ju ja dö! men den blir nog rigtigt bra! så ja väntar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
muttan_90 Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 ok var kan man laddaner den då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 20 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 ok var kan man laddaner den då Du har typ 5 i iq va? Hur gammal är du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
muttan_90 Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 jag bara stälde en fråga förlåt så jäv** mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts