Jump to content

snö


guardian
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 115
  • Ålder
  • Senaste inlägg

jag har en kraftig känsla av att alla snöhatare som håller till med sina håriga arslen här bor istockholm eller nån annan storstad. Jag som bor precis i utkanten av stan älskar det, men när jag ska in till skolan (som ligger i nkpg city) tycker jag bara att det är brunt, fult och äckligt, speciellt när jag cyklar på cykelvägar som inte plogats ordentligt. Hemma tycker jag det är jättefint med snö :lol:(w00t) men i stan är det asjobbigt.

Ni borde testa långfärdskidor/motionsskidåkning nån gång. Jag är ingen atlet, men jag tycker det är härligt ändå. Klart att det inte går i stan, då ser man ju knäpp ut, men åk ut bara några kilometer (med bil, då) på landsbygden så kan ni åka i timtal. :P

Och det går inte att göra snöbollar vid -20*C, som nån här sa. Inte heller behöver H2Opartiklarna vara under exakt 0 grader, med tanke på att H2O har högst densitet vid +3*C, det vill säga kramsnö. :teehee:

Extreme bicycle driving (eller vad det hette) är skitkul, man behöver inte ens ha en BMX för att njuta av det. Varje 90graderskurva i stan tar jag med en handbromssladd. ^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja du, det är fruset H20 eller vatten som det heter rättare sagt. Det är så att vid kallt klimat fryser vatten partiklarna samman i molnet till ett fast ämne: Snö!

Det är snö... :)

Nää, de är ju det där vita som kommer långt efter man har haft sommarlov för att tomten ska kunna åka på det för att man ska få julklappar... :D

Eller!??... ^_^

Men ärligt talat så är det faktiskt vatten som har avdustad och bildat moln där de sedan frusit till lätta iskristaller och sedan bildat större sådana genom att gå ihop med andra för att till sist bli tillräckligt tunga för att falla ner till marken som SNÖ!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snö är skit. Iallafall i "storstan"(och då kan man tänka på att jag bor i en förort och ett villaområde.

Däremot kan jag tänka mig att det är underbart med snö på landet. Trots allt är det ju rätt mysigt, men det ska absolut inte vara i storstan, utan snarare i en liten "by" med skog och allt. Då skulle jag nog uppskatta snön mera.

Det gör jag :P:wub:

Det finns hur mycket backar som helst :P

Fast man får passa sig så man inte kör rätt på ett träd, en sten eller Gustavssons kossa :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu har vi ca en meter här uppe i Ö-vik (Örnsköldsvik) och det där du kallar motionsskidor.. det låter som längdskidor....

Slalom är mkt roligare än att åka längd tycker jag :wub:

Också åker man med en kompis till Bjästabacken och åker branten som är 70¤ brant 5 meter.. resten av den är kanske 50-62¤ brant B)

Det är kuul :rolleyes:

Sen ska man inte svänga utan bara "gasa" rakt in i väggen :P

Man kanske bryter ett par ben men ;P

Nej... man ska svänga...

SLALOM 4 WINTERLIFE :wub::wub:

EDIT: En av dom roligaste grejjorna med vintern och snö är att skotta garagetaket :wub:

Sen hoppa ner i högen som är där nere :wub:

Testa det alla som har snö och garagetak :P

Redigerad av Gunde5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu har vi ca en meter här uppe i Ö-vik (Örnsköldsvik) och det där du kallar motionsskidor.. det låter som längdskidor....

Slalom är mkt roligare än att åka längd tycker jag (:!!!:)

ja, längskidor är det. Men grejen med längskidor är att man inte behöver betala 5000 pix för att köra i backen en halvtimme (:!!!:) Även om slalom är roligare, är det ...nog... en bättre fritidssysselsättning ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...