LuNk4n Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 (redigerad) Har du tråkigt, eller vill du bara ha nått att göra? Då kan du hjälpa oss att sammanställa en lista på vilka verkliga bilar som ligger till grunda för GTA- bilarna. (De bilar som finns i våran värld) Jag vet inte riktigt hur det ligger till med Rockstar och billicenser. Antingen finns det inga bilföretag som vill ha sitt namn i GTA-spelen, eller så bryr sig inte Rockstar North om att skaffa sig dessa licenser. Men en ska är alla fall säker - bilarna i Grand Theft Auto är baserade på verkliga bilmodeller. T.ex. "Club" är baserad på "Volkswagen Golf" - modell: ??? "Comet" är baserad på "Porsche" - modell: ??? ... med mera, med mera... Det skulle vara roligt om vi kunnde få fram vilka fordon som stått modell till ALLA fordon i GTA, även flyg, båtar m.m. Länken nedan innehåller bilder på de fordon som finns med i spelet. Jag vet inte om alla fordon finns med, men det är bra många i vilket fall: http://www.gtawh.com/sa/vehicles.php Ibland kan låtsasnamnet skvallra om vilket märke det är. Om du kan och har möjlighet (om du orkar), så sätt gärna in en bild på den riktiga bilen i denna forumtråd. Skriv också gärna vilken bilmodell de använt (ex. det finns många modeller av Volkswagen Golf, och årsmodeller). Jag lovar att sammanställa listan när den är klar. Kanske Hultenius kan lägga upp den på GTA-Sajten? Jag tror att många är intresserade av en sådan lista. Jag hoppas i.a.f. Och till sist: Var snälla och håll er till ämnet. Och om ni inte är till 99% säkra på ett bilmärke - chansa inte. Det skapar bara förvirring. Tack på förhand för att du följer dessa små "regler". --------------------------------------------------------------------------------- Om det redan finns en tråd om detta ämne så ber jag om ursäkt. Redigerad 15 november, 2004 av LuNk4n Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 det finns ju en bli som liknar en supra tycker jag.. den fins bla bakom wheel arch angels... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 (redigerad) Kan lätt hjälpa er med detta då jag gjorde en liknande lista innan GTA VC släpptes som hultan la upp. Kan nog säga att jag till 95% vet vilka de riktiga bilarna är Redigerad 15 november, 2004 av don_salvatore87 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wesT BooN Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Jester är en Toyota Supra ocH (INFERNO är en HONDA NSX) Jag vet några till fast kommer inte ihåg så mykke, fast MR WHOOPIE är ju Glassbilen hehehe Och Blista Compact är baserad på HONDA CRX Rancher är en Land Rover Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Richard_I Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Kan lätt hjälpa er med detta då jag gjorde en liknande lista innan GTA VC släpptes som hultan la upp. Kan nog säga att jag till 95% vet vilka de riktiga bilarna är Det skulle uppskattas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pico Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Kan även tillägga att ds87's the man när det gäller sånt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LuNk4n Skrivet 15 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Kan lätt hjälpa er med detta då jag gjorde en liknande lista innan GTA VC släpptes som hultan la upp. Kan nog säga att jag till 95% vet vilka de riktiga bilarna är Jag hoppas mycket på dig nu. Jag tror att vi alla skulle vara dig evigt tacksam om du ville hjälpa oss med ett stort antal bilar. Man känner igen många av bilarna i GTA, men ibland är det svårt att placera dom. Därför skulle det vara kul med en sådan lista. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dutchi Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Monster liknar en monster truck tkr iaf jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 (redigerad) Monster liknar en monster truck tkr iaf jag finns inte bara en monster truck, finns ju hur många modeller och märken som helst, det är ju som att säga "Super GT:n är en sportbil" Redigerad 15 november, 2004 av vigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 bilder thx....men ja e gärna med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Robbin Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 don salvatore 87 rockar på de här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Strafford är ju lätt en rolls royce capice på det! Senitel ser mest ut som en jaguar. Admiral är lätt en mercedes.. Turismo är nog en lamborghini eller nåt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
009 Me rätt o spela Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Turismo är Mclaren F1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eskapisten Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Sentinel är solklart en BMW, 5-serien vill jag dessutom hävda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mickemannen Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 perenial tycker jag se ut som en amazon banshee = viper rt10 s cheeta = ferarri testarossa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rosenberg Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 "Stallion" =Ford Mustang (gamla modeller). Självklart namn tycker jag. Ford mustangs symbol är en häst. Stallion = Hingst på engelska. Hingst-Häst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rosenberg Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 "Bullet"= Ford GT 40 "Super GT"= Lamborghini Diablo "Buffalo"= Chevrolet Camaro (med vissa undantag) "Remington"=En sänkt 1979 Lincoln Town Car "Sultan"=Subaru Impreza Just nu kommer jag inte på några mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA-83 Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 tror snarare att sentinel är bmw... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Ofta. Elegance är ju bmw så det skriker om det. I senitel ser man ju inga likheter med bmw. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mickemannen Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 (redigerad) Buffalon är en Ford Mustang från tidigt 90-tal (bilden visar en 94) http://www.dealsonwheels.com/database/cars/000281-200307-000001big.jpg edit: och här är en mustang -92 Redigerad 15 november, 2004 av mickemannen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts