PlayON Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Hiphop-stjärnan Ol' Dirty Bastard dog av okänd orsak i en skivstudio i New York på lördagen. Han blev 35 år. –Världen har förlorat en stor talang, men vi sörjer en god vän, sade skivbolaget Roc-a-Fellas grundare Damon Dash. Ol' Dirty Bastard, vars riktiga namn var Russell Jones, hittades i en inspelningsstudio på Manhattan i New York. Jones skulle ha uppträtt tillsammans med Wu-Tang i New Jersey på fredagen, men missade showen sedan han klagat på svåra smärtor i bröstet. Vid halv elva-tiden på lördagskvällen kollapsade han i studion. När ambulans kom till platsen var han redan död, uppger en talesman för Jones skivbolag Roc-a-Fella. Klockan var då 23.04, svensk tid, uppger en taleskvinna för sjukhuset, enligt VH1. Jones blev 35 år gammal. Enligt uppgift var han far till 13 barn. Hans mor, Cherry Jones, fick beskedet om sin sons död på lördagen. – För allmänheten var han känd som Ol' Dirty Bastard, för mig som Rusty - den snällaste och mest generösa människan på den här jorden, säger hon. Mannen som en gång i tiden gav oss rapklassiker som ”Brooklyn zoo” och ”Shimmy shimmy ya” spenderade sina sista år som ett mentalt vrak på Clinton Correctional Facility utanför New York, där han satt inne för knarkinnehav och andra mindre brott. Han var nästan lika känd för kriminalitet som för sitt arbete med rapkollektivet Wu-Tang Clan, där han tillsammans med Method Man, RZA och Ghostface Killah var en av de mest framträdande. För den breda massan är han mest känd för sin remix på Mariah Careys monsterhit "Fantasy". Under sina 35 år har han hunnit med att bli skjuten och gripen för en lång rad förseelser, bland annat olaga vapeninnehav, snatteri och hot. Diskografi: Enter the Wu-Tang (1993) Return To The 36 Chambers (1995) Wu-Tang Forever (1997) Nigga Please (1999) The W (2000) Iron Flag (2001) The Trials And Tribulations Of Russell Jones (2002) R.I.P Nigga Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 R.I.P Väldigt synd. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PlayON Skrivet 14 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Ni som inte har hans skivor borde genast ta er till närmaste skivbutik och köpa dom - bättre rap går nog inte att få tag på! Ett geni när det gäller rhymes! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 (redigerad) bästa och bästa .. finns nog många bra rappare enligt en undersökning av CHT så dör en hiphop-artist varje dag i överdoser eller slagsmål översatt från den amerikanska tidningen "Rhyme" Redigerad 14 november, 2004 av P-C Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PlayON Skrivet 14 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 bästa och bästa .. finns nog många bra rappare Ditt inlägg är ganska meningslöst och onödigt i en tråd där jag iaf hyllar ODB Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Orka hiphop! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Orka hiphop! Orka dig och din så kallade musik. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Orka dig och din så kallade musik. Orka det här bråket igen. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PlayON Skrivet 14 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 OM NI INTE VILL HYLLA ODB SÅ VORE JAG TACKSAM OM NI INTE POSTADE I DENNA TRÅDEN - ALLT SOM INTE HAR MED ODB ATT GÖRA BLIR RADERAT NÄR JAG HAR KONTAKTAT EN MOD Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Vila i frid Ol' Dirty Bastard (bara jag som tycker detta låter mer som en förolämpning?)... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Inte för att jag gillar rap eller nånsin har hört talas om snubben men må han vila i frid. R.I.P Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Håller med Krajs . Lyssnar själv inte på rapp men jag kan tycka att det finns låtar som är bra så... R.I.P you ol' dirty bastard (kunde inte låta bli) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Jag gillar som sagt inte hiphop väldigt mycket men jag vet vem detta var, så... MEN WHAT THE FUCK!! NEJ!!!!!!! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Korven Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Orka hiphop! Asså Din dumma idiot man behöver inte gilla hiphop för att bry sig om den här mann okej? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Har aldrig hört talas om honom? Men men, har man hört en rappare har man hört det mesta. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Världen är orättvis. R.I.P Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 själv är jag väl ingen rap entausiast, men må han ändå sova snällt i graven :'( Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Tre tysta rader: R.I.P Wu-Tang for ever... EB Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Wu tang clan e rassar ! likadana som KKK. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Wu tang clan e rassar ! likadana som KKK. Men sluta snacka dynga Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts