Siana Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 (redigerad) Ja som sagt det finns väl en HTML kod som tar bort reklamen som sätts ut lite hejvilt på hemsidan när man skapat den. Vad är den? *edit* Jag använder 250free.com... Redigerad 12 november, 2004 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Ja som sagt det finns väl en HTML kod som tar bort reklamen som sätts ut lite hejvilt på hemsidan när man skapat den. Vad är den? *edit* Jag använder 250free.com... tror int eatt det finns någon html-tagg för det, tror mer på att du har sett javascript som fixat det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Jag har också hört talas om något htmlscript (eller om det nu var java, hehe dom är ju ändå rätt lika :"> ) som plockar bort denna nedrans banner... men tyvärr vet jag icket var du får tag på den. Du kan ju alltid fråga gubbarna på webdesignskolan.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Jag har också hört talas om något htmlscript (eller om det nu var java, hehe dom är ju ändå rätt lika :"> ) uhm, nu avbryter jag dig lite, java och html är helt olika, java är ett programmeringsspråk, medan (x)html är ett markup-språk. Dessutom är Java något helt annat än Javascript Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 uhm, nu avbryter jag dig lite, java och html är helt olika, java är ett programmeringsspråk, medan (x)html är ett markup-språk. Dessutom är Java något helt annat än Javascript Hmm... Kan du förklara de lite tydligare Jag kan på ett ungefär, men du verkar allvetande på detta Vigge, så ja skulle gärna vilja lära mig tydligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 uhm, nu avbryter jag dig lite, java och html är helt olika, java är ett programmeringsspråk, medan (x)html är ett markup-språk. Dessutom är Java något helt annat än Javascript Jaha men då har jag virrat i... justja jag tänkte på c++ och java nu men jädrans hahaha hjeg är tokig. men det var ... ah sak samma ska inte gå in på saker som jag inte är 100% säker på hehe men men borde väl finnas något sånt där ta-bort-den-sketna-bannern-från-min-hemsida grej nånstanns! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 (redigerad) Xhtml, html (,css), etc. = markup-languages - Ingen interpreter används om man säger så, utan där taggar poppar ut visas helt enkelt elementen, baserade på attributer, css och så vidare I programmeringsspråk (såsom java, javascript, php, c++, VB, Perl, etc.) måste man ha en interptreter som parse:ar all kod (går igenom den steg för steg och utför vad den ska). I programmeringsspråk finns avancerade functioner och satser, något som inte finns i markup-språk (som till exempel if-satser, loopar, funktioner, klasser, etc.). Markup-språk är därför inget programmeringsspråk. Lite svårt att förklara, förstår du inte kan du pröva att söka på google efter någon artikel om skillnaderna mellan markup-språk och riktiga programmerings-språk On-Topic: Google: Javascript banner remover Redigerad 12 november, 2004 av vigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Ok... Tack, de klarnade lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts