okka Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 (redigerad) Jag känner att det är dags för mig att göra ett inträde i denna tråd. Nu ska jag verkligen akta mig för stavfel, så jag själv inte blir fälld för brottet "stavfel". Många blir säkert irriterade på den här språkpolisen som registrerades i april, men that's me. Åldersgräns: 14 år. Minst. Jag känner att 15 skulle vara bra, men det finns seriösa fjortonåringar. Onödiga medlemmar: Kan man inte spåra folk som har skrivit mindre än totalt tio posts och... kicka dem? Det skulle ge mer rättvisa medlemssiffror, vad man nu ska med det till Straff: Vad har ni för "straff" för de som startar onödiga topics? Stänger topicen och går vidare? Jag tycker det vore bra med varningar för sånt också. Stavfel: Det jag mest stör mig på är en herrans massa smileys och skiljetecken efter varandra. Just av den anledningen håller jag mig helt borta från SA-forumet. Det är försäckligt, det forumet. Blä! Men det här tycker inte jag är så förskräckligt: "Var hittar man en helikopterr i Downtown?" Däremot "Vart hitar man en hellikåpter i Downtown?", speciellt när det redan finns arton tusen trådar om det. Många gånger har jag sagt det, men jag säger det tills det blir en: Gör en viktigt-tråd till huntern och 100%! Hittis guide är bra, pinna den! Nu var det nog ingenting mer, utom följande två saker: 1. Snart kommer Arman hit och säger emot mig. 2. Så jämra rätt. ----------------------- Att banna alla som har gjort mindre än 10 posts är ju lite VÄL onödigt, snarare banna alla som gör "Vart hitar man en hellikåpter i Downtown? :'( "-trådar. Alla som är lite väl oseriösa på det här forumet med andra ord. Ang. SA-forumet - det är avskyvärt =(, jag som gillade det så mycket innan! Hehe. Nu orkar jag knappt skriva någonting... ...jaja, kanske blir lite mer aktiv snart, när stormen har lagt sig. Redigerad 19 november, 2004 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 märk väl: Jag menade inte banna. Om en person reggade sig för tre år sedan, dumpade två topics och stack ska han ju inte bli bannad för det - om han till exempel vuxit på sig och dessutom fått starkare intresse för forumet bör han ju snarare bli mer välkomnad än "stick, för tre år sedan gjorde du en dum topic, vi vill inte ha dig tillbaka!" I SAforumet har ni mods satt dit en liten ruta där det står att man ska skriva ordentligt och akta sig för att bli kickad osv. Kan man inte ha en sån ruta - för ett tag åtminstone - där det står att man först och främst ska söka? Eventuellt kan man dirketlinkas till Stells nybörjarguide, och dessutom få en länk till flashfilmen som handlar om en ny forummedlem (ni vet, "no, you're not ready for a new topic yet!" eller hur den nu gick). det skulle säkert bli bättre så. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 19 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 november, 2004 Jag fattar inte varför alla vill ha bort medlemmar som inte skriver något. Dom tar ingen plats och är inga problem, men ändå vill ni ha bort dom? Det kanske inte har framgått så bra, men ett medlemskap är inte till för att bara skriva inlägg i detta forum. Med ett medlemskap kan man använda kommentarsystemet, ladda upp mods på GTAMods, delta i tävlingar, prenumenera på trådar i forumet, få våra nyhetsmail osv. Inga medlemmar kommer att raderas på grund av att dom inte använder forumet. Vilket är ganska självklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 (redigerad) Onödiga medlemmar: Kan man inte spåra folk som har skrivit mindre än totalt tio posts och... kicka dem? Det skulle ge mer rättvisa medlemssiffror, vad man nu ska med det till Smart, då kan man ju kicka dom direkt när dom reggar sig. Då slipper man ju omvägen med onödiga posts - varning - Rasistika kommenater - varning - Hot - Varning - Diskriminering - varning. Fasen vad mycket tid man skulle spara på den lösningen! Jag fattar inte varför alla vill ha bort medlemmar som inte skriver något. Dom tar ingen plats och är inga problem, men ändå vill ni ha bort dom? Troligen för att man vill ha en mer rättvis siffra av antalet aktiva medlemmar. Kanske man kan lägga till någon sådant här: Antal registrerade medlemmar: ... Antal aktiva medlemmar dom senaste 10 dagarna: ... Iof vet jag inte om det är en möjlighet. Redigerad 20 november, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 20 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2004 alltså, jag har ingen aning om hur servrar fungerar i allmänhet och inte heller hur gtasajtens server funkar, men en medlem har ju fortfarande en massa uppgifter som måste ta plats? Och om de inte använder kontot borde de väl raderas? Jag bryr mig i alla fall inte om hur många medlemmar som är resp. inte är riktiga medlemmar. Självklart menade jag ju inte, Funnylin, att man kickar alla som skrivit mindre än tio posts - på en gång! Jag menar under ett halvår eller nåt. Hotmail, exempelvis, där måste man ju vara inloggad minst en gång per månad, annars försvinner kontot. Och "vill ta bort dem" kan jag väl inte hålla med om. As I said menade jag att de borde ta en massa onödig plats? :"> Onödiga bilder tas väl inte enbart bort för att de inte har med ämnet att göra? De måste väl ta plats på en server? Eller yrar jag? vi säger så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2004 En medlem i en databas lär väl ta ungefär 1kb högst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 21 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2004 Troligen för att man vill ha en mer rättvis siffra av antalet aktiva medlemmar. Kanske man kan lägga till någon sådant här: Antal registrerade medlemmar: ... Antal aktiva medlemmar dom senaste 10 dagarna: ... jo, det vore nog något, men att ta bort medlemmar är iaf jag emot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2004 Alla medlemmar + PM's tar 6.4 Mb utrymme tillsammans. Alltså ca 1.2 Kb/medlem. Om man jämför det med forumets totala storlek (361.4 Mb) så fattar man att medlemmar inte tar så stor plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 22 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2004 men jag e ganska stor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2004 Alla medlemmar + PM's tar 6.4 Mb utrymme tillsammans. Alltså ca 1.2 Kb/medlem. Om man jämför det med forumets totala storlek (361.4 Mb) så fattar man att medlemmar inte tar så stor plats. åh, haha Men det var bara en tanke. Bilder borde väl fortfarande ta plats? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts