gurfi Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 när man skriver snabbt kanske man inte tänker på att stava hyperkorekt men det går ju till en viss gräns såklart att skriva te.x "var hitar man cyckeln" eller att skriva "vab hitar mal syseln" det e min åsikt iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Nu så är det så att du måste skriva in dina 4 sista siffror.. Så du kan inte fejka.. Varför finns det då folk under 13 på forumet? Gör det de inte? Höj åldersgränsen till 18 isåfall. Säg hejdå till mig men ni skulle få ett seriösare forum... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Och typ 100 medlemmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Och typ 100 medlemmar. Men säg 15-16 år då... eller som sagt 1 varning, sen direkt ban... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Och typ 100 medlemmar. hehe, klockren tycker även jag att antalet varningar innan bann bör sänkas till kanske 2-3... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Efter 5 varningar är man definitivt bannad men det finns inget som säger att man inte kan bli bannad redan efter 2-3 varningar. Det beror på vad man gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Efter 5 varningar är man definitivt bannad men det finns inget som säger att man inte kan bli bannad redan efter 2-3 varningar. Det beror på vad man gjort. Får man en varning "nästa gång" efter en sån här topic lär man få anstränga sig för att bli bannad... inget mot dig Arvid men ni kanske ska skärpa kraven lite granna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 (redigerad) Åtta om man räknar med ditt. (Jag vet spam, jaja) Haha, perfekt tillfället att stava fel på! Även om jag läste igenom inlägget flera gånger innan jag postade det... Redigerad 15 november, 2004 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Varför finns det då folk under 13 på forumet? Gör det de inte? Höj åldersgränsen till 18 isåfall. Säg hejdå till mig men ni skulle få ett seriösare forum... Fråga en kompis/förälder/syskon/uteliggare.. Whatevah.. Åldersgräns på 18 vet jag går bort direkt! Vill gärna få en kommentar av farbror Hultan i denna fråga.. Ska vi minska varningar innan ban, och ska vi banna fler folk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Får man en varning "nästa gång" efter en sån här topic lär man få anstränga sig för att bli bannad... inget mot dig Arvid men ni kanske ska skärpa kraven lite granna? Han skapade en ny topic för att lura folk till en du-har-blivit-ownad-sida vilket är helt onödigt och inget vi vill se i det här forumet men eftersom han var ny klarade han sig från varning den här gången. Notera också att jag ändrade länken till google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 vad var det för sida som han länkade till arvid (innan du ändrade)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Vill gärna få en kommentar av farbror Hultan i denna fråga.. Ska vi minska varningar innan ban, och ska vi banna fler folk? Tycker 5 varningar är bra. Man får ju dessutom (i de flesta fall) temporära postavstängingar vid varje varning. Att höja åldersgränsen till 18 år är kanske att ta i, däremot skulle jag kunna tänka mig att höja till 14 år (men mycket ska till för att det ska ske). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 (redigerad) när man skriver snabbt kanske man inte tänker på att stava hyperkorekt men det går ju till en viss gräns såklart att skriva te.x "var hitar man cyckeln" eller att skriva "vab hitar mal syseln" det e min åsikt iallafall Båda är exakt lika störande och iq-befriade. Varför inte ögna igenom inlägget innan man postar (även ifallatt det är snabbt skrivet), det är gratis. Man vinner bara på det. Redigerad 17 november, 2004 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 när man skriver snabbt kanske man inte tänker på att stava hyperkorekt men det går ju till en viss gräns såklart att skriva te.x "var hitar man cyckeln" eller att skriva "vab hitar mal syseln" det e min åsikt iallafall Du lyckades tydligen inte stava rätt när du inte stressade dig igenom ditt inlägg... 14-års gräns skulle väll vara bra, sen är det väll fel att banna/varna folk som inte kan stava korrekt. Men att höja åldergränsen och plocka bort medlemmar som är under skulle väll funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Sen är det iofs jääteenkelt att fejka personnummer bara man vet hur man gör... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pixi Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Och typ 100 medlemmar. 100 medlemar. Jo visst, Men om vi räknar. Hur många är de som regelbundet använder forumet? Mer än en dag. Sen finns de ju hundratals som frågar en fråga och *poff* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 17 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2004 Sen är det iofs jääteenkelt att fejka personnummer bara man vet hur man gör... tror inte att så många som är yngre än 13 vet hur man får fram numret Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2004 Exakt, personer under 13 vet knappt vad personnummer är De få som tar sig igenom kontrollen på det sättet avslöjas ganska snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 18 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2004 (redigerad) .. Redigerad 8 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 november, 2004 Jag känner att det är dags för mig att göra ett inträde i denna tråd. Nu ska jag verkligen akta mig för stavfel, så jag själv inte blir fälld för brottet "stavfel". Många blir säkert irriterade på den här språkpolisen som registrerades i april, men that's me. Åldersgräns: 14 år. Minst. Jag känner att 15 skulle vara bra, men det finns seriösa fjortonåringar. Onödiga medlemmar: Kan man inte spåra folk som har skrivit mindre än totalt tio posts och... kicka dem? Det skulle ge mer rättvisa medlemssiffror, vad man nu ska med det till Straff: Vad har ni för "straff" för de som startar onödiga topics? Stänger topicen och går vidare? Jag tycker det vore bra med varningar för sånt också. Stavfel: Det jag mest stör mig på är en herrans massa smileys och skiljetecken efter varandra. Just av den anledningen håller jag mig helt borta från SA-forumet. Det är försäckligt, det forumet. Blä! Men det här tycker inte jag är så förskräckligt: "Var hittar man en helikopterr i Downtown? " Däremot "Vart hitar man en hellikåpter i Downtown? :'( :'( ", speciellt när det redan finns arton tusen trådar om det. Många gånger har jag sagt det, men jag säger det tills det blir en: Gör en viktigt-tråd till huntern och 100%! Hittis guide är bra, pinna den! Nu var det nog ingenting mer, utom följande två saker: 1. Snart kommer Arman hit och säger emot mig. 2. Skriv tydliga rubriker så att alla förstår vad det är brevet handlar om. Försök också undvika att klandra den som stavar eller skriver dåligt. Det kan bero på liten utbildning, låg ålder, ordblindhet eller att personen kommer från en annan kultur, alltså sådana saker personen för tillfället inte kan göra så mycket åt. Dessutom riskerar du att råka ut för Marilyns förbannelse (Marilyn's curse): alla inlägg som påpekar stavfel som andra har gjort, är själva felstavade. Det spelar ingen roll hur noga avsändaren kontrollerar stavningen. När väl det spydiga brevet om felstavningen är skickat och alla ser att avsändaren själv stavat fel, tvingas denne i sin tur lyssna på de andras hånskratt. Och det är ju inte mer än rätt åt den som klagar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts