P1rsson Skrivet 8 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2004 Hej, jag en ny på forumet och skulle vilja ha lite hjälp. Det är så att min kompis playstation 2 har gått sönder och han skaffade ett nytt. Men hans föräldrar var nere på stan och kollade vad som var fel. Dom sa att dom trodde det var något fel med lasern och att dom kunde laga det för 1.000 kr! Han erbjuder mig att få köpa hans ps2 för 50 kr och jag undrar omman inte kan laga det billigare på något sätt? Jag vill ju så gärna ha san andreas men vil inte lägga ut speciellt mycket pengar på ett ps2 när jag även har ett xbox. Jag ska kolla upp lite närmare om vad felet var men vad tror ni det skulle kosta att laga`? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 8 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2004 Hur är hans playstation sönder? Har hans hund pissat på det? Har han slängt det i väggen? Stampat på det? Om det bara är "Read disc error" eller liknande, så finns det nån rengöringsdisc...vet inte var man kan köpa den dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 8 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2004 ca: 1500kr kostar en ny laser till PS2 inkl. montering på www.psxcare.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 9 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 Du kan köpa en rengöringsdisc på Claes Ohlsson för cirka 89:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 9 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 Jag frågade vad felet var och han sa: "spelen står bara och laddar". För mig låter det som att det räcker att rengöra det men dom hadde ju som sagt varit och kollat i en affär där dom sa att lasern antagligen var sönder. Men hur ska man rengöra det om det är vad som behövs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plutonium_Man_91 Skrivet 9 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 ca: 1500kr kostar en ny laser till PS2 inkl. montering på www.psxcare.com då köper man ju hellre en PStwo ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 Men köp den för 50 spänn och testa. Vad förlorar du egentligen? 50 kr är ju ingenting. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 9 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 jag köpte rengörings cd skiva.. den hjälpte in .. så för mig e no lasern kaputt.. men jag har haft den i 2 och ett halvt år.. e inte det konstit ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 9 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 På Swemods finns det ny laser till PS2 för 690Kr (890Kr inkl montering) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts