danil89 Skrivet 8 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 november, 2004 Jag har nyss blivit tillsagd av mina föräldrar att jag och min lillebror kör gta-spel, vi är båda under åldersgränsen. Jag har haft GTA-spel i flera år men de har inte sagt något förrän nu, kanske därför att det går en debatt i media just nu. Jag har inte slutat att spela och det tänker jag inte göra heller, skadan är redan skedd i så fall. Jag har ju kört GTA-spel i flera år, men min lillebror ska jag nog säga till. Han är lite för liten och oskyldig, jag blev arg på honom när han satt och spelade mafia så jag såg till att han stängde av. Mafia tycker jag är grymmare än GTA-spelen iallafall Vice City. Det tillåter jag nog min lillebror att köra, men inte för mycket. Han är 11 för er som undrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axek Skrivet 9 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 Jag har nyss blivit tillsagd av mina föräldrar att jag och min lillebror kör gta-spel, vi är båda under åldersgränsen. Jag har haft GTA-spel i flera år men de har inte sagt något förrän nu, kanske därför att det går en debatt i media just nu. Jag har inte slutat att spela och det tänker jag inte göra heller, skadan är redan skedd i så fall. Jag har ju kört GTA-spel i flera år, men min lillebror ska jag nog säga till. Han är lite för liten och oskyldig, jag blev arg på honom när han satt och spelade mafia så jag såg till att han stängde av. Mafia tycker jag är grymmare än GTA-spelen iallafall Vice City. Det tillåter jag nog min lillebror att köra, men inte för mycket. Han är 11 för er som undrar. MAFIA är snällt! men annars så har jag berättat ibland vad mina spel går ut på och förklarat att jag inte tror jag blir påverkad, o då förstår de! OBS! jag är inte under åldersgränsen, för den finns inte, bara åldersrekommendationen. Och den e jag under! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crouching.tiger Skrivet 9 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 ha! min kusin var 6-7 när han började spela Vice City på sin storebrors PS2. min pappa var tveksam till SA, men jag lät mamma (som inte var så insatt) köpa det åt mig på internet, och nu klagar de inte, trots att de vet att det är våldsamt. jag körde med argument om att det inte är värre än Mafia. för det är det väl inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 november, 2004 Haha, min morsa låter mig spela vad jag vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vicissitudo Skrivet 10 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2004 Jag märker att det finns fördelar av att vara myndig, vuxen och utflugen. Jag kan göra exakt vad jag vill och det är jäkligt skönt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 10 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2004 Jag får spela vad jag vill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 10 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2004 Mamma och pappa låter mig spela det mesta... Så länge dom inte ser det . Nä, men jag får spela typ det mesta... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 10 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 november, 2004 LoL min morsa skulle inte bry sig om jag spelade våldtäktsmordochstyckningspedofilendentredjeadolf 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
danil89 Skrivet 11 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 MAFIA är snällt! Mafia är mycket mer verklighetstroget och man blir mer "inne" i huvudpersonen än i GTA-spelen (vet inte om det är så med GTA SA) därför tror jag att Mafia är ett grymmare spel, man påverkas mer av det. våldtäktsmordochstyckningspedofilendentredjeadolf 2 låter tufft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 11 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 Nee, Det är olagligt i mitt hus att ha spel förbud Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 11 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 lol. mina föräldrar bryr sig inte vad jag spelar. vad ska de säga? "tyvärr lilla christian, du är faktist 16 och det står 18 på förpackningen, så nu plockar vi ihop detta" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nikko Skrivet 11 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 november, 2004 Jag får spela vad jag vill. Mamma har tillochmed stannat och kollat på en av mina filmer och sagt att den var bra även fast jag körde på ett antal personer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JohnnyH87 Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Min morsa har bara påpekat att´jag aldrig komemr få något körkort om jag kör som jag gör i GTA spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 Min morsa har bara påpekat att´jag aldrig komemr få något körkort om jag kör som jag gör i GTA spelen. Min morsa säger också så. Har bara fått spelförbud en gång men det är en helt annan historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 mina föräldrar bryr sig inte för de vet att jag inte går ut och skjuter massa folk bara för att jag spelat ett våldsammt dataspel. De som gör sånt är psykopater och skulle gjort en liknande sak för eller senare. de föräldrar som förbjuder sina barn att spela tex gta är bara naiva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 november, 2004 mina föräldrar bryr sig inte för de vet att jag inte går ut och skjuter massa folk bara för att jag spelat ett våldsammt dataspel. De som gör sånt är psykopater och skulle gjort en liknande sak för eller senare. de föräldrar som förbjuder sina barn att spela tex gta är bara naiva. Att bli påvärkad behöver inte betyda att man går ut och skjuter folk, snarare att man får en vrickad världsbild, mer tolerant för våld. Själv så får jag spela det, även fast dom vet vad det går ut på. Men om dom skulle märka att jag blev påvärkad så skulle dom ju säga till, absolut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gudfar Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 mian föräldrar bryr sig inte trots att jag var 5 eller 6 år när jag började lira gta serien alltså gta serien var ju bara gta 1 då men ett antal spelförbud har jag nog fått men det ska jag inte prata om nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Men, faaan. Jag brukar skämta med mina föräldrar om åldersrekommendationen. -"Nu ska jag gå och spela det heeemska (ironisk) spelet!" -"Men jag har tagit bort det" -"Varför dåå?" -"Du är ju för liten" Men när jag går till spelet ligger skivan där. Började spela GTA jättetidigt, kunde inte engelska då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Robbin Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 Jag får spela vad jag vill. Hehe jag med :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
gurfi Skrivet 16 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 november, 2004 mamma e imot alla sorters skjutspel och hon ville inte att ja skulle köpa gta:sa (dels för att det va 18:årsgräns). sen 2 dagar efter fick ja det i försenad födelsedagspresent av pappa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts