Jump to content

Gamemaker


AE_Dave
 Share

Recommended Posts

argh! Du Gamemaster, alltså, jag kom på det där första problemet men fick ett nytt nu! ;)

Jag har gjort så att när en gubbe går på en MG så försvinner gubben och MGn byter "instance" från:

"mg_idle" till "mg_inuse". Sedan har jag gjort såhär:

på object "mg_inuse":

Events:

Create

<Start of Block>

Variables: 'VAR' (Den med åtta kanter): "If Sprite_index is equal to grunt/mg73mount"

Sedan under menyn "Main1" en Objects - Crate instance of an object with a motion"

Create Instance of object bullet_MG

som är inställd såhär:

Applies to: Self

Object: bullet_MG

x: 0

y: 0

Speed: 12

direction:180

Relative: [/] (yes)

<End of Block>

Det är alltså tänkt att "mg'n" ska spotta ut kulor åt vänster när gubben "satt" sig i den, men det vill sig inte till att funka -_-

Du vet inte hur jag kan fixa det här?

*EDIT*

Ahdet är lugnt, fick till det här också efter att ha försökt lite olika saker ett tag. :P

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...