AE_Dave Skrivet 13 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2004 Alla dog??? Skit också!!! Hmm... Eine saladeine ich nooine gooten tagen This topic is going to hell *Funeral song* hehe jo jag skulle tro det jag också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 14 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 (redigerad) argh! Du Gamemaster, alltså, jag kom på det där första problemet men fick ett nytt nu! Jag har gjort så att när en gubbe går på en MG så försvinner gubben och MGn byter "instance" från: "mg_idle" till "mg_inuse". Sedan har jag gjort såhär: på object "mg_inuse": Events: Create <Start of Block> Variables: 'VAR' (Den med åtta kanter): "If Sprite_index is equal to grunt/mg73mount" Sedan under menyn "Main1" en Objects - Crate instance of an object with a motion" Create Instance of object bullet_MG som är inställd såhär: Applies to: Self Object: bullet_MG x: 0 y: 0 Speed: 12 direction:180 Relative: [/] (yes) <End of Block> Det är alltså tänkt att "mg'n" ska spotta ut kulor åt vänster när gubben "satt" sig i den, men det vill sig inte till att funka Du vet inte hur jag kan fixa det här? *EDIT* Ahdet är lugnt, fick till det här också efter att ha försökt lite olika saker ett tag. Redigerad 14 november, 2004 av AE_Dave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Var kan man få tag på gamemaker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 14 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Var kan man få tag på gamemaker? Leta efter Gamemaker på google, finns gratis lite här och var! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Var kan man få tag på gamemaker? *hrm*.... Jag skulle istället, om nu inte Gamemaster får PMS, råda dig att besöka Clickteams hemsida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts