Siana Skrivet 6 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2004 Har fooortfarande inte vågat unpacka grejrna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 6 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2004 Inte jag heller Undras om Gizmo har gjort det han skulle ju läsa hur man gjorde! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2004 GIZMO!!! Rädda oss Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2004 Har fooortfarande inte vågat unpacka grejrna Unpackat vadå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2004 Hacker grejerna som jag laddat ner från evileyesoftware... De kommer packade, o varje gång man unpackar dom slår virusvarnaren till. Ska man då våga stänga av autoprotect? :S de e de ja o Maxz undrar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 6 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2004 ja mern då var personen i fråga med på det. Va ball, hur funkar det. Går det på ip-nummer eller? Finns det isf nåt sätt att ta reda på ip-nummer från någon i min kontaktlista på msg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Ingen aning men det borde ju vara så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Oftast så finns det ju med någon funktion i trojanen som kan berätta vilken IP-adress som "offret" har, t.ex via irc så att du kan ansluta. Men om trojanen har "reverse-connect" (som är mycket vanligt nu) så kommer "offret" istället att kontakta din dator så att du sedan kan ansluta. Om det är fallet så kan man ofta gå runt flera hårdvarubrandväggar och slipper hålla på med ftp eller irc för att kunna ansluta. Kom bara ihåg att det är OLAGLIGT att bryta sig in i andras datorer (även med trojaner). Det är dataintrång och kan bestraffas med böter eller upp till 2 års fängelse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 (redigerad) Va ball, hur funkar det. Går det på ip-nummer eller? Finns det isf nåt sätt att ta reda på ip-nummer från någon i min kontaktlista på msg? netstat -a (medans du skickar en fil) Redigerad 7 november, 2004 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mons Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Finns det isf nåt sätt att ta reda på ip-nummer från någon i min kontaktlista på msg? Ja, när du skickar eller tar emot något från personen du vill ha dens ip så gå in på kommandotolken och skriv följande; netstat -a Då ser du det mesta över vad som händer på ditt internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Provade det med netstat men det är nåt knas. Dosfönstret som kommer upp visas bara i en halv sekund innan det försvinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Oftast så finns det ju med någon funktion i trojanen som kan berätta vilken IP-adress som "offret" har, t.ex via irc så att du kan ansluta. Men om trojanen har "reverse-connect" (som är mycket vanligt nu) så kommer "offret" istället att kontakta din dator så att du sedan kan ansluta. Om det är fallet så kan man ofta gå runt flera hårdvarubrandväggar och slipper hålla på med ftp eller irc för att kunna ansluta. Kom bara ihåg att det är OLAGLIGT att bryta sig in i andras datorer (även med trojaner). Det är dataintrång och kan bestraffas med böter eller upp till 2 års fängelse. tror inte man får snacka det på gtasajten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Provade det med netstat men det är nåt knas. Dosfönstret som kommer upp visas bara i en halv sekund innan det försvinner. Skriv cmd i kör först.. sen kommer komandotolken upp.. skriv då netstat -a Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 När man ska packa upp optix pro så måste man ha ett lösen för att fortsätta, nån kan väl ge mig det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 När man ska packa upp optix pro så måste man ha ett lösen för att fortsätta, nån kan väl ge mig det. det står ju i rutan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 eller inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Nej men de står på platsen som man kan ladda ner de på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Gizmo har du fått Assasin 2 (eller vad det hette) att fungera än? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 Gizmo har du fått Assasin 2 (eller vad det hette) att fungera än? :"> njaa.. man måste få personen man vill terrorisera att ta imot en fil och sen starta den.. och få reda på deras IP.. annars kan man inte göra nått.. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 7 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2004 jag har installerat fun factory Men hur ska man få tag på folks ip:n? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts