Tidsam Skrivet 4 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 Jag vill vet hur jag spelar in filmer på datorn från PS2 jag har sett en hel del fantastiska grejer som jag vil spela in..... en massa skuma grejer t.e.x en gubbe mitt ute i skogen som ser riktigt ruskig ut Vill ha en detaljerad beskrivning helst Jag har geforce 4 funkar det då? på grafikkortet har jag två uttag ett till skärmen och ett ganska stort runt svart hål..... vilken kabel ska jag använda från ps2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Timson Skrivet 4 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 berätta mer om gubben du sett!? kan du inte ta bilder med digital/webcam? eller skriva vart han finns? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 4 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 Jag kan försöka ta med digitakemaren... men jag vill ändå veta hur man spelar in och det var fan inte lätt å hitta honom där ute i mörkret fyfan vad rädd jag blev Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 4 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 hmm.. ett Geforce 4 med ett svart runt utag! Enligt beskrivningen är det S-Video utag.. nästan 100% på att det är S-Video out, eftersom jag haft det på mitt GF4.. vad du behöver är ett IN utag. dessutom har jag inga erfarenheter av hur man kopplar med s-video kabel.. har kört med AV-IN (den gula sladden på scarten från PS2an in i mitt AV-IN uttag bak i graffikkortet) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 4 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 Okej vad fick man för kablar med i ps2 mer än strömsladden och scartkontakten? jag orkar inte ta fram min ps2 nu jag är för sömnig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 4 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 ja. man fick väl inga fler kablar än ström och scart med i ps2.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Beaver Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Optik och nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gizmo04 Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Om man har S-video ut i PS2 borde det bara vara att koppla in det i S-Video in, i datorn. Just S-video ser nästan ut som kontakten man har till dator mus fast med lite fler stift. När man har kommit så långt att man kopplat samman med datorn, behöver man ett program som kan fånga upp det som händer i PS2, (video Capture). Detta har windows miviemaker men finns säkert fler program.. Efter att du fångat upp filmen så sparas den filen i datorn och därefter kan man klippa, redigera osv även det i Windows Moviemaker. Hoppas jag kunnat ge någon hjälp. Obs Jag har inget PS2 och har aldrig sett deras kopplingar så detta beskriver endast S-Video, Det kanske finns fler möjligheter. Lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 5 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 aaa det stämmer att den ser ut som mus intaget fast större och så! men jag vet inte riktigt vilken kabel som ska gå från ps2 till datorn det finns väl ingen rund å ganska stor med stift i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gizmo04 Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Tyvärr vet jag inte vilka kablar som medföljer PS2. Men enligt tidigare inlägg medföljer inte S-video kabel, S-video kabel går att köpa i alla tv butiker och är inte så speciellt dyr heller om du inte råkar ha en hemma förståss, Kabeln används en del till videokameror som inte är digitala. Men om PS2 har nätverks kabel borde en router eller liknande också fungera men lite dyrare lösning om man inte har prylarna hemma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 5 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Jag har ioförsej en router här..... hur ska jag koppla allt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gizmo04 Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Då tar du och kopplar in nätverkskabel från PS2 till router. Sedan kopplar du en nätverkskabel från router till dator. Inställningar är jag sämre på så det får någon annan hjälpa dig med. Jag funderade på en sak. Finns det USB på PS2? Kan man inte gå den vägen när man sammankopplar dator och PS2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 5 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Då tar du och kopplar in nätverkskabel från PS2 till router. Sedan kopplar du en nätverkskabel från router till dator. Inställningar är jag sämre på så det får någon annan hjälpa dig med. Jag funderade på en sak. Finns det USB på PS2? Kan man inte gå den vägen när man sammankopplar dator och PS2? Jag kan ju testa att koppla via routern då.... Ja, det finns två st USB uttag på framsidan av PS2.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Stort svart runt hål? Kan vara vivo interface. Men då borde du fått med en vivo kabel :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 5 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 JAAA!!! Jag fick en kabel med mitt grafikkort med ena änden för den gula kontakten från PS2 och den andra änden är gjord för det ganska stora svarta hålet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Då tar du och kopplar in nätverkskabel från PS2 till router. Sedan kopplar du en nätverkskabel från router till dator. Inställningar är jag sämre på så det får någon annan hjälpa dig med. Jag funderade på en sak. Finns det USB på PS2? Kan man inte gå den vägen när man sammankopplar dator och PS2? men kan nån säga hur man installerar via en router då? men det stora svarta hålet! tror oxå ja har ett sånt! men ja har bara gfc2(suck ska köpa en ny dator om typ en månad) men på den e d oxå ett svart hål! men ja har en router oxå så kan nån säga hur man installerar? dvs om d funkar på mitt 50-tals grafik kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 5 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Allstå jag kopplade så här: scartkontakten från PS2 in i TV:n förutom den gula den in i datorn..... och sen starta jag PS2 och hade datan påslagen men inget hände så gick jag in i Movie Maker och tog "spela in" (fånga klipp) men det fungera ju fan inte vad e det man mer ska göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 Allstå jag kopplade så här: scartkontakten från PS2 in i TV:n förutom den gula den in i datorn..... och sen starta jag PS2 och hade datan påslagen men inget hände så gick jag in i Movie Maker och tog "spela in" (fånga klipp) men det fungera ju fan inte vad e det man mer ska göra? fast du kopplade väll inte in via en router eller? ja skulle vilja koppla in via en router men fattar inte hur man ska koppla osv ingen som vet? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 om du har ett gult AV-IN uttag bak på grafikkortet behöver du bara stoppa in den gula scartsladden från PS2an in dit.. den behöver inte vara kopplad till TVn eller nåt.. så här gjorde jag: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 5 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2004 om du har ett gult AV-IN uttag bak på grafikkortet behöver du bara stoppa in den gula scartsladden från PS2an in dit.. den behöver inte vara kopplad till TVn eller nåt.. så här gjorde jag: måste man inte installera nått? när man gjort de där då? va ska man göra då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts