Stora_tomtefar Skrivet 4 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 har köpt mig ett FireWire kort, men jag är lite osäker på hur jag ska installera det i datorn. Är det bara att öppna den, stoppa i den i ett lämpligt fack, stänga den och sedan installera drivrutinerna? Någon vänlig själ som kan guida mig igenom detta problem? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lord_Lime Skrivet 4 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 det borde vara ett pci kort alltså de vita platserna på moderkortet.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 4 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 (redigerad) Okej, jag har satt in det i datorn, vet inte om jag gjorde helt rätt och satte den i den där vita, men jag ska kolla det sen, men nu kan jag inte hitta den som en maskingvara. Själva maskinvaran ska vara "NEC Firewarden OHCI Computer IEEE 1394 Host Controller", men jag kan inte hitta den. Det ska också vara en 'Plug'n Play' så att man inte behöver använda drivrutiner, men man sa vid ett supportcenter jag ringde att jag skulle gå in på tillverkarens hemsida (ST lab) och ladda ner en drivrutin. Dom kan inte veta mycket, dom ... Hur ska jag göra för att installera kortet nu då? Jag ersatte för övrigt FireWire kortet med nätverkskortet. Det kan väl inte ha något med saken att göra? Redigerad 4 november, 2004 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 4 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 Om det är Plug n' Play behöver du inte installera nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 4 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 november, 2004 men hur ska jag hitta kortet på datorn, annars? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 6 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2004 Om de e plug'n play så ska man inte behöva leta, datorn ska ha reagerat direkt när du startat den. Hittar du de inte alls när du kör guiden lägg till maskinvara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts