GEAS Skrivet 3 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 november, 2004 (redigerad) Någom som gillar hårdae musik, typ Heavy/Death/Trash/Gothic/Black-metal? För tillfället lyssnar jag på Progressive Death Metal, närmare bestämt Opeth. Också Melodic Death Metal, In Flames. Children of Bodom är ju också hjeta som faen. Sett några sköna konserter på sistone där ni fått headbanga som in i helvete? EDIT: Ursäkta, skulle egentligen varit på musikavdelningen... Redigerad 3 november, 2004 av GEAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2004 Har du kollat in hårdrocks-topicen? Finns en hel del folk här på forumet som gillar metal, jag är en bland dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nojjan Skrivet 13 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2004 Sepultura! funkar alltid! BTW: BÄST! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 13 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2004 men fatta denna topiicen ska hamna i : "Grafik , Film och Musik" läs lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 13 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2004 (redigerad) Hähä, det låter som om skribbs musiksmak har regristrerat sig under namnet GEAS Ädit: 1700 posts Redigerad 13 november, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 13 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 november, 2004 Någom som gillar hårdae musik, typ Heavy/Death/Trash/Gothic/Black-metal? För tillfället lyssnar jag på Progressive Death Metal, närmare bestämt Opeth. Också Melodic Death Metal, In Flames. Children of Bodom är ju också hjeta som faen. Sett några sköna konserter på sistone där ni fått headbanga som in i helvete? EDIT: Ursäkta, skulle egentligen varit på musikavdelningen... Opeth trodde jag var Black Metal. Har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 13 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 november, 2004 Ja, du har fel. Egentligen spelar de väl snarare progressive death metal, men de kallar sig själva för death metal. Hårdrocks topic? Sorry, har lyckats missa det... Suffocation, Bloodbath och Dissection är förövrigt grymma med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simba Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Lyssnar mest på Oi och punk men det sträcker sig även till en del Black, Death, Goth och liknande. Lyssnar även på Synth, Ska och Reggae och en del annat. Bland den, som tråden kallar det, "hårda musiken" är det väl framför allt Finntroll Sportlov Type 0 Negative Bauhaus Exctrementory Skitsystem The Haunted och Lite CC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Den ändå hårda musiken jag lyssnar på e väl Slipknot. Tankar Några Opeth låtar nu , Ska se om dom är bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 14 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Man kan inte höra om opeth är bra efter ett par låtar, det krävs åtminstone ett helt album. De är ganska "svårlyssnade", tog ett bra tag innan jag fastnade. Ladda ner följande låtar med Opeth: A Fair Judgement Masters Apprentices (stavning?) The Moor Serenity Painted Death Circle of Tyrants In The Mist She Was Standing Bleak vafan, ladda ner allt du hittar med dem..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Man kan inte höra om opeth är bra efter ett par låtar, det krävs åtminstone ett helt album. De är ganska "svårlyssnade", tog ett bra tag innan jag fastnade. Ladda ner följande låtar med Opeth: A Fair Judgement Masters Apprentices (stavning?) The Moor Serenity Painted Death Circle of Tyrants In The Mist She Was Standing Bleak vafan, ladda ner allt du hittar med dem..... Circle of tyrants är ingen Opethlåt, bara en cover. Celtic frost (tror dom heter så) har gjort den låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 jo de e ju likadant med slipknot... man måste bli "inlyssnad" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 14 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 november, 2004 Circle of tyrants är ingen Opethlåt, bara en cover. Celtic frost (tror dom heter så) har gjort den låten. De har ju fortfarande gjort en cover på den? Han tycker väl den är bättre än originalet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 15 november, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 Man kan inte höra om opeth är bra efter ett par låtar, det krävs åtminstone ett helt album. De är ganska "svårlyssnade", tog ett bra tag innan jag fastnade. Ladda ner följande låtar med Opeth: A Fair Judgement Masters Apprentices (stavning?) The Moor Serenity Painted Death Circle of Tyrants In The Mist She Was Standing Bleak vafan, ladda ner allt du hittar med dem..... Om man ska tanka alla dem för att veta hur de låter, måste man ju ha nåt från den lugna skivan också... typ Closure eller nåt, eller Windowpane Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GEAS Skrivet 15 november, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 november, 2004 (redigerad) A Fair Judgement är ganska lugn ju! Master Apprentices är delvis lugn den också.... dock föredrar jag de tunga! Men ibland är det skönt/avslappnande att lyssna till deras lugna. Helt klart värt att ladda ner iallalfall. EDIT: Fyfan vad Dissection är grymma! Ska snart iväg och köpa en Dissection skiva, samt en Bodom skiva. Heeelt underbart. Redigerad 17 november, 2004 av GEAS Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts